Adam Lambert - Trespassing (2012)

Label: RCA

1. Trespassing (3:29)
  2. Cuckoo (3:02)
  3. Shady (2:58)
  4. Never Close Our Eyes (4:07)
  5. Kickin' In (3:16)
  6. Naked Love (3:22)
  7. Pop That Lock (3:14)
  8. Better Than I Know Myself (3:36)
  9. Broken English (3:37)
  10. Underneath (4:08)
  11. Chokehold (3:51)
  12. Outlaws of Love (3:51)
  13. Runnin' * (3:48)
  14. Take Back * (3:12)
  15. Nirvana * (4:22)
avatar van Azzurro
Wat een zalig album, helemaal Adam Lambert. Wat een stem heeft die kerel, vooral in Underneath hoor je wat hij aankan, en dat is echt heel wat. Het zijn leuke popnummers die toch iets meer bieden dan hetgeen je in de top 30 terugvindt. Better Than I Know Myself was een leuke eerste single, maar Never Close Our Eyes vind ik pakken beter, die zal het wellicht ook beter doen in het clubcircuit. Verder zoals eerder gezegd vind ik Underneath een ongelooflijk sterk nummer, maar ook Shady is een lekker groovy nummer. Ik blijf deze kerel volgen... 4*

avatar van Kelzo
He, eindelijk een nieuwe van Adam Lambert! Zijn vorige cd vond ik erg goed, dus ik keek hier dan ook erg naar uit. Mijn eerste gedachte bij het beluisteren van dit album was: Wat kan die vent toch verschrikkelijk goed zingen!

De eerste single "Better Than I Know Myself" was meteen een erg lekker nummer, die me kwa sfeer en opbouw aan de single "Whataya Want From Me" van het vorige album doet denken. Ik vind het één van de betere nummers van Trespassing.
Daarnaast vind ik het laatste nummer van de plaat, 'Outlaws of Love' ook erg geslaagd. Het nummer lijkt niet helemaal op de cd thuis te horen, en laat een compleet andere sfeer en geluid horen dan op de andere nummers. Desondanks vind ik het erg mooi klinken, en is dit een kant van Lambert die ik graag wat meer zou horen. Zijn vrolijke pop-liedjes zijn erg leuk, maar doen me net wat minder. Mede daarom vind ik de tweede helft van de cd boeiender dan de eerste helft.
Ook Underneath vind ik, net als Azzurro, een heel sterk nummer. Better Than I Know Myself, Outlaws of Love en Underneath zijn dan ook mijn favoriete nummers op Trespassing.

Al met al vind ik Trespassing net iets minder boeiend dan For Your Entertainment, maar kan ik geen enkel slecht nummer op deze cd ontdekken. Zelfs de bonus tracks klinken erg lekker, (misschien lekkerder dan een aantal nummers op de eerste helft van de cd?) en deze zijn dan ook zeker de moeite waard!

avatar van Kelzo
Hmm, nu ik het album vaker gehoord heb kom ik daar op terug. Outlaws Of Love verveelt snel, en blijft eigenlijk niet echt hangen. Een nummer als 'Trespassing' is misschien dan toch beter geslaagd.

avatar van sergifornia
Snap niet dat dit album zo een lage score heeft, maar daar kwam ik al snel achter toen ik zag dat bij de stemmen er trieste mensjes zijn die alle albums van Adam Lambert een 0,5 geven.

Dit was mijn soundtrack van het voorjaar van 2012. Adam Lambert had voor de release al stukjes van wat nummers uit de eerste helft laten horen. Die nummers zijn heel poppy, maar op een goede manier. Opener Trespassing is heel catchy en Cuckoo is een van mijn favorieten van hem. Toch vind ik het juist het tweede gedeelte, na Better Then I Know Myself, echt interessant worden. Adam Lambert heeft een stem waar ik heel graag naar luister en die mij vooral bij de bonustrack Runnin' kippenvel bezorgd, maar ook in Underneath, Chokehold en Outlaws of Love heel goed tot zijn recht komt. Overall een prachtig album dat ondanks het vrolijke begin en het donkerdere einde een prachtig geheel vormt met een volwassener geluid dan zijn debuut.

avatar van tbouwh
For Your Entertainment was een goed debuut, waarop Adam Lambert liet horen hoe ontzettend goed hij is, en daarnaast met Whataya Want From Me een geweldige single afleverde. Trespassing is ongeveer van het niveau van For Your Entertainment. Persoonlijk heb ik het meest met de rustigere nummers, Outlaws of Love, het laatste nummer, is erg mooi, en Underneath is schitterend. Ik zie Underneath als het beste nummer van dit album. Naast het feit dat het een fijn nummer is, haalt Lambert echt uit met zijn stem.
De catchy popsongs in de eerste helft doen me wat minder, en maken dat ik toch niet helemaal fan ben van het gehele album.
Trespassing en Never Close Your Eyes zijn goed, en ook bonustrack Runnin´ ( waarom staat deze niet op de reguliere versie ) wil ik ook nog als goede tracks aanmerken.
Leuke aanwinst, maar deze cd mist sterkte van de songs over de breedte. 3,5*, voorlopig.