Alexandra Burke - Heartbreak on Hold (2012)

Pop / R&B
Label: RCA

1. Heartbreak on Hold (3:20)
  2. Elephant (3:47)

met Erick Morillo

3. Let It Go (3:24)
  4. This Love Will Survive (3:22)
  5. Fire (3:28)
  6. Between the Sheets (3:09)
  7. Daylight Robbery (3:15)
  8. Tonight (3:41)

met DJ Smash

9. Love You That Much (3:16)
  10. Oh La La (3:29)
  11. Sitting on Top of the World (3:27)
  12. What Money Can't Buy (4:10)
  13. Devil in Me * (3:40)
  14. Beating Still * (3:35)
  15. Heartbreak on Hold [Acoustic Version] * (3:16)
  16. Let It Go [Acoustic Version] * (3:36)
avatar van Angelo
Waarom Alexandra Burke de noodzaak voelt om gebruik te maken van autotune snap ik dus echt niet. Ze heeft dat toch helemaal niet nodig? Aan de hand van de singles, Elephant en Let It Go, lijkt het erop dat dit album vooral in het teken zal staan van die clubsounds (in plaats van de R&B zoals te horen op haar debuut: Overcome). Ik vind de twee voornoemde singles niet slecht overigens, al zijn ze lang niet zo leuk en catchy als Start Without You of Bad Boys. Ik ben benieuwd hoe dit album het gaat doen in de UK; volgens mij kan ze met deze koerswijziging nieuwe fans winnen (al zijn de reacties niet zo positief).

avatar van GiRlS AlOuD FaN
De previews zien er veelbelovend uit =)

avatar van GiRlS AlOuD FaN
Elephant, Let It Go, Fire, Daylight Robbery, Oh La La, Sitting On Top Of The World zijn mijn favorieten.

Geef mij toch maar de oude. Bijna allemaal geautotunede liedjes dit. Ze heeft een bom van een stem, maar nee achter dit album sta ik niet.

avatar van Jordyp
Ook Alexandra Burke kiest ervoor om een dance plaat te maken. Jammer, want mevrouw heeft een prachtige stem maar op dit album hoor je het zelden. Enkel op het laatste nummer is het te horen. De rest van het album bestaat uit harde dance producties, waar ze overigens ook heel aardig mee overweg kan. 2.5*

avatar van Angelo
Wat een meevaller! Ik had laatst een stuk of tien verschillende Engelstalige reviews gelezen en die waren niet mild. Heartbreak on Hold wordt door velen negatief ontvangen, maar terecht kan ik 't niet noemen. Wellicht verwachtte men een Overcome II, maar dat is dit album niet geworden. Zoals de singles al deden vermoeden zijn er alleen maar dancenummers te vinden op het album. Ze lijken duurzaam geproduceerd te zijn. Het is knip- en plakwerk, maar het klinkt niet als het soort dat even snel in elkaar geknutseld is. Het team van Burke heeft er (veel) aandacht aan besteed; dat hoor je.

Wat vooral te prijzen valt is dat de helft van de teksten inhoudelijk helemaal geen positieve boodschap hebben, neem leadsingle Elephant bijvoorbeeld, maar dat er door toedoen van de productie toch een positieve draai aan wordt gegeven. Dat is weer eens wat anders dan al dat gedramatiseerde. Naast Elephant en Let It Go, lijken ook het titelnummer Heartbreak on Hold, maar met name het catchy Fire en het haast houseachtige Tonight kansrijke single-kandidaten, maar ook het door de jaren tachtig beïnvloedde synthpop Between the Sheets en het door de trance beïnvloedde Oh La La zijn erg leuk.

Enkel afsluiter What Money Can’t Buy (zou ze zichzelf nou geloven als ze vertelt dat geld niet gelukkig maakt?), heeft niets op het album te zoeken. Dat nummer hebben ze er puur opgezet ter compensatie voor de “oude” fans, maar wat is het een afgezaagd nummer (veel slechter dan de vorige en prachtige powerballad The Silence die op haar debuut te vinden is). Zoals gezegd: een meevaller. Heartbreaker on Hold is veel gedetailleerder en meer coherent van Overcome. Die kan ze mooi in haar zak steken.

avatar van Lovekellycl
Overcome was een sterk album, dit album is al heel wat minder.
Elephant, Let it go, Heartbreak on hold en Between the sheets vallen nog mee. En als What money can't buy op het album gezet is als poging de fans van Overcome te plezieren is dit niet gelukt, voor mij toch allesinds niet. Het is wel het enige nummer waar haar stem tot zijn recht komt, jammer...

avatar van Emile93
Ik vind dit album toch echt veeeeeeeeeel zwakker dan Overcome. Overcome heb ik grijs gedraaid, maar dit is niet eens de moeite waard om te kopen. Er staan wel wat leuke nummers op, maar dit album haalt bij lange na niet het niveau van Overcome (Deluxe). Heel jammer dat Alexandra deze kant opgaat met haar muziek, dat kost haar haar carrière...