Jethro Tull - The Jethro Tull Christmas Album (2003)

Label: Fuel 2000

1. Birthday Card at Christmas (3:35)
  2. Holly Herald (4:15)
  3. A Christmas Song (2:47)
  4. Another Christmas Song (3:30)
  5. God Rest Ye Merry Gentlemen (4:33)
  6. Jack Frost and the Hooded Crow (3:35)
  7. Last Man at the Party (4:47)
  8. Weathercock (4:17)
  9. Pavane (4:18)
  10. First Snow on Brooklyn (4:55)
  11. Greensleeved (2:39)
  12. Fire at Midnight (2:24)
  13. We Five Kings (3:14)
  14. Ring Out Solstice Bells (4:03)
  15. Bourée (4:23)
  16. A Winter Snowscape (4:54)
avatar van Kronos
Na deze kerstplaat was er ook nog The String Quartets natuurlijk.

avatar van Mssr Renard
Zowel deze 'kerst'-plaat als The Strings Quartet waardeer ik erg hoog.

De nieuwe Tull waarover gerept wordt, is er wel eentje met een geheel nieuwe line-up (dus zonder Martin Barre). Ik heb er niks op tegen, dus zie het niet als een aanval of als cynisme, maar het is feitelijk meer een soloplaat, maar dan onder de naam Jethro Tull.

avatar van Roxy6
Mssr Renard schreef:
Zowel deze 'kerst'-plaat als The Strings Quartet waardeer ik erg hoog.

inderdaad lijkt dit een solo plaat maar in feite is Ian Anderson Mr. Jethro Tull, het genie achter de band vanaf het prille begin. Net als Bryan Ferry in wezen synoniem is voor Roxy Music (ja natuurlijk met af en toe bijdragen van Phil Manzanera en Andy McKaye) maar hij is wel het genie erachter.
En in het laatste stadium ademdito Midge Ure bij Ultravox. Dat blijkt vaak pas als er enkele solowerken zijn verschenen.

Ben erg benieuwd naar de nieuwe Jethro Tull.

avatar van Roxy6
Overigens heb ik al het werk van JT behalve dit Christmas album, maar die is moeilijk te vinden...

avatar van Marcmtp
Kronos schreef:
Na deze kerstplaat was er ook nog The String Quartets natuurlijk.

Kijk, die kende ik dan nog weer niet. Ben wel benieuwd hoe dat klinkt