The Church - Heyday (1985)

Australiƫ
Label: Arista

1. Myrrh (4:19)
  2. Tristesse (3:29)
  3. Already Yesterday (4:14)
  4. Columbus (3:50)
  5. Happy Hunting Ground (5:31)
  6. As You Will * (4:45)
  7. Tantalized (4:59)
  8. Disenchanted (3:55)
  9. Night of Light (4:47)
  10. Youth Worshipper (3:43)
  11. Roman (3:51)
  12. The View * (3:41)
  13. Trance Ending * (4:49)
Heb de band al 5x live gezien, altijd een feest. Zeker gaan bikkel2.

avatar van bikkel2
Ga ik zeker doen Franck.

De plaat doet de naam eer aan, hun Hey Day m.i. Werkelijk alles klopt hier en wat een soundje zeg. Stuk voor stuk ruim bovengemiddelde nummers, prachtige gitaartjes, melodie, songstructuren, perfect gewoon van begin tot eind. Myrrh zijnde mijn favo hier, alleen het begin al ja. Live idd amazing ja. Enkel niet meer zo veel in deze contreien te vinden. Eeuwig zonde dan ook. En net als mijn comment bij XTC, werkelijk onbegrijpelijk dat dit niet meer bekend werd. Enkel hun radiohitje Under the Milky Way, trouwens ook een gloedvol nummer ja.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Tramps like us schreef:
werkelijk onbegrijpelijk dat dit niet meer bekend werd
Dat het gros van hun albums (waaronder deze) nauwelijks nog verkrijgbaar is, helpt niet mee.

Lucky me dan, werkelijk alles thuis staan, zelfs Aussies imports ertussen. Dus wellicht tijdig aangeschaft, nu zie ik idd nog maar amper titels staan. Wordt hoog tijd voor vinyl releases. Zal eens mailen met Music on Vinyl, deden ja Starfish en onlangs Priest=Aura. Die of course ook hier inmiddels staan. De clrd versue van Starfish was ja ook in een vloek en zucht sold out, damned.