Kim Wilde - The Very Best Of (2001)

Label: EMI

1. Kids in America (3:28)
  2. Chequered Love (3:23)
  3. Water on Glass (3:38)
  4. Cambodia (3:58)
  5. View from a Bridge (3:32)
  6. Child Come Away (4:06)
  7. Love Blonde (3:34)
  8. Rage to Love (4:20)
  9. You Keep Me Hanging On (4:15)
  10. Another Step (Closer to You) (3:31)
  11. You Came (3:31)
  12. Never Trust a Stranger (4:06)
  13. Four Letter Word (4:03)
  14. Love Is Holy (4:02)
  15. If I Can't Have You (3:29)
  16. Loved (3:32)
  17. View from a Bridge [Raw Remix] (4:25)
  18. Kids in America [D-Bop's Bright Lights Mix] (4:02)
avatar van rudiger
ik heb dit altijd een goedkope SUZI QUATRO gevonden.

avatar van LucM
Een recente maar toch niet volledige hitcompilatie van Kim Kilde (o.a. "Dancing in the dark", "The second time" en "Hey mr. Heartache" ontbreken). De eerste 8 nummers zijn prima, vooral "Cambodja", daarna wordt het minder, vooral wanneer zij begint te coveren (tracks 9 en 15). In plaats van de 2 remixen hadden ze beter 2 van de eerder genoemde ontbrekende hits geplaatst.

Wie een degelijke verzelaar zoekt van Kim Wilde
die haar hele carrière in kaart brengt, moet deze kopen.

Jammer van die twee remixen achteraan.
Hier hadden best nog een paar gewone hits gemogen.
Maar 't is een manier om het jonge volkje over de streep te trekken.

Ik blijf toch vooral fan van haar eerste periode: 1981-1983.

avatar van notsub
Tijdens het begin van haar carriere volgde ik Kim Wilde wel. Daarna werd het toch minder en begon mijn smaak zich te ontwikkelen richting zwaardere muziek. Het zijn dan ook met name de eerste vijf nummers van deze verzamelaar die mij aanspreken.

avatar van kaztor
Het is inderdaad wel jammer dat ze halverwege de jaren '80 besloot het commerciëlere pad op te gaan. Tot die tijd had haar muziek toch echt wat meer gewicht.

avatar van musicfriek
Welnee, haar beste single moest toen nog komen: You Came.

avatar van Hans Brouwer
Niet "You Came" maar "Never Trust A Stranger" is Kim 's beste single. Als ik mijn dochters weer eens voor gevaren moet behoeden draai ik als intro op mijn preek "Never trust a stranger" en als een soort amen besluit ik wederom met het afspelen van "Never trust a stranger" .

avatar van LucM
Zelf vind ik "Cambodia" haar beste single.
Deze compilatie is echter niet volledig (er ontbreken enkele hitsingles), er zou een carrière-omspannende dubbel-CD van Kim Wilde moeten verschijnen hoewel ik haar beginperiode (1981-1983) duidelijk de beste vind (de 4 nummers die ik heb aangevinkt komen alle 4 uit die periode).

avatar van dazzler
Gewoon deze twee combineren.
Allebei heel goedkoop.

Kim Wilde - The Very Best of Kim Wilde (1984)

of indien niet meer te vinden

Kim Wilde - The Hits Collection (2006)

EN

Kim Wilde - The Collection (2001)

stuart
Ik zou zeggen....doe mij die eerste maar (vanwege de hoes.... ), Dazzler.

avatar van Madjack71
Ik blijf de no.1 t/m 5 het beste vinden wat zij gemaakt heeft en daarna niet meer geevenaard.

avatar van bikkel2
Je zou kunnen stellen dat Kim Wilde in de tijd dat ze doorbrak in 1981 , haar uiterlijk ongelofelijk mee had . Een geweldige zangeres was ze zeker niet en dat is ze ook nooit geworden .
Maar de singles hadden wel wat en die stem pastte daar wonderwel prima in .
Kim ging steeds met haar tijd mee en op gepaste tijden was daar ineens weer een single die weer heel catchy was .
Kids In America en Chequered Love was het soort van zeg maar plastic rock . Pakkend , catchy en uptempo . Gedomineerd door gitaren , harde drums en synth's.
Terwijl een hit als Cambodia een veel meer beladen verloop kent ,en meer de electronica kant op gaat .
Als zij tenslotte in zee gaat met Stock , Aitken & Waterman , raakt de aardigheid er een beetje af en klinkt zij net als al die andere in de vergetelheid geraakte sterretjes uit de stal van het supersuccesvolle britse producers trio .
Never Trust A Stranger en Four Letter Word zijn daarintegen weer sterke troeven .
Tegenwoordig doet ze nog wel eens een optreden her of der . Nog altijd een mooie vrouw .

bikkel2 schreef:

Of ze brengt een nieuwe CD uit.
Kim Wilde - Come Out and Play (2010)

avatar van bikkel2
Kijk eens aan . Leuk om dat te mogen constateren .

avatar van dynamo d
Prima verzamelaar. Kim Wilde heeft best veel hits gehad en allemaal zeer herkenbaar. Haar stem neigt tegen een beetje vals aan maar dat maakt het juist zo apart en goed bij de Eighties passend. Mijn favoriete nummers van haar zijn You Came, Never Trust a Stranger en Cambodia. De remixes en de cover If I Can't Have You hadden van mij niet op deze verzamelaar gehoeven maar de rest is lekker om naar te luisteren en brengen herinneringen uit de jaren '80 naar boven. Een periode die vaak wordt verguist om de muziek maar op grote feesten zijn het meestal de nummers uit de jaren '80 die tot een enorm enthousiasme op de dansvloer leiden.