IAM - L'École du Micro d'Argent (1997)

Frankrijk
Label: Virgin

1. L'École du Micro d'Argent (3:52)
  2. Dangereux (3:45)
  3. Nés Sous La Même Étoile (3:46)
  4. La Saga (4:02)

met Royal Fam en Sunz of Man

5. Petit Frère (4:44)
  6. Elle Donne Son Corps Avant Son Nom (4:11)
  7. L'Empire du Côté Obscur (4:21)
  8. Regarde (3:55)
  9. L'Enfer (4:51)
  10. Quand Tu Allais, on Revenait (4:47)
  11. Chez le Mac (4:42)
  12. Un Bon Son Brut Pour les Truands (3:49)
  13. Bouger La Tête (4:43)
  14. Un Cri Court Dans La Nuit (3:54)
  15. Independenza (3:58)
  16. Demain C'Est Loin (9:00)
TheEntity
Ouais ouais , chaque person est différent.

avatar van hiphopisntdead
Antie schreef:
Als je deze goed vind, kan ik je nog wel enkele aanraden:

* Booba - Temps mort (2002)
* Fonky Family - Si dieu veut ... (1997)
* Fonky Family - Art de rue (2001)
* Freeman - Le palais de justice (1999)
* Le rat Luciano - Mode de vie - Béton style (2000)
* Lunatic - Mauvais oeil (2000)
* Shurik'n - Ou je vis (1998)
*......

Ik kan nog wel even zo verder gaan

Oxmo Puccino - Opera Puccino
hoor ik heel weinig mensen over, maar is echt een heel goed album. Checken mensen!

avatar van Chuck Taylor
Iemand enig idee waar ik een groter/beter kwaliteit versie kan vinden van de foto die hier bij iAM staat? Degene met de ille jaren '90 haircuts.

avatar van MichelDumoulin
Chuck Taylor schreef:

avatar van Boris91
Heb dit album pas twee dagen geleden een kans gegeven, en het staat nu al constant op repeat! Ik versta er geen reet van maar shit wat klinkt dit vet...

avatar van Chuck Taylor

Sorry, die bedoel ik niet - toch bedankt.

avatar van Boris91
Wat is Demain, C'est Loin toch vet, 9 minuten lang raps over een gruwelijke beat

avatar van hiphopisntdead
De Franse Wu-Tang Clan dit.
Wat ik dan van de teksten versta.

avatar van Kos
Kos
Heeft even geduurd voor het kwartje viel, mede door de single Petit Frère die overal zo wordt/werd opgehemeld, maar mij eigenlijk niet zo veel deed.
Blijkt dat die ook wel veruit de minste track is hier.

Fijne 90s hiphop met prettige rappers en uitstekende producties.

Chuck Taylor schreef:

Ben echt zo blij dat ik dat plaatje toen wel op heb geslagen. Een paar maanden later waren alleen nog foto's van wiki common enz. toelaatbaar en werd die dus verwijderd

Petit Frère is toch zeker een van de beter tracks op het album hoor Kos

avatar van fabblwaps
Wat een geweldige CD is dit toch. De producties zijn overal van een hoog niveau en de raps klinken ook lekker. De flow is goed en de afwisseling tussen de verschillende MC's klinkt ook goed omdat ze allen over veel raptalent beschikken.

Ik denk wel dat ik veel mis omdat ik de taal niet versta. aan de andere kant kan het ook soms wel lekker zijn om niet afgeleid te worden door de teksten maar lekker naar de flows en muziek te luisteren.

Helaas is het album iets te lang waardoor ik soms niet aan de geweldige afsluiter toe kom, maar dat is dan ook zo'n beetje het enige minpunt.

Dit krijgt van mij een 4*, maar dat kan nog 4,5* worden.

Die Darth Vader samples in nr. 7 zijn trouwens ook geweldig.

avatar van KILLERBEE99
Erg leuk album

avatar van Nr.4
Sterke plaat, al duurt het net wat te lang voor mij. Sowieso vind ik tot en met track 7 erg vet.

Best verkochte Franse rapplaat ooit, op Manau - Panique Celtique (1998) na dan.
Openingstrack van deze plaat lijkt me ook een grote inspiratiebron te zijn geweest voor Manau's megahit La Tribu de Dana.

avatar van Nr.4
Deze weer eens gecheckt vandaag. Knaller hoor. Op het middenstuk zakt het wat in, wordt het wat veel van hetzelfde, maar over het algemeen erg vet. Jammer dat ik er zo weinig van versta, al komt de sfeer desalniettemin volledig binnen. Des te knapper.

avatar van Silky & Smooth
Ondanks dat ik het Frans erg slecht trek is dit in de basis een goed album. Fijne beats en lekkere raps. Maar goed, door de taal niet echt iets dat ik snel weer op zou zetten.