MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Justin Bieber - Believe (2012)

mijn stem
1,83 (46)
46 stemmen

Canada
Pop
Label: Island

  1. All Around the World (4:02)

    met Ludacris

  2. Boyfriend (2:53)
  3. As Long as You Love Me (3:49)

    met Big Sean

  4. Take You (3:54)
  5. Right Here (3:40)

    met Drake

  6. Catching Feelings (3:24)
  7. Fall (4:08)
  8. Die in Your Arms (3:57)
  9. Thought of You (3:50)
  10. Beauty and a Beat (3:48)

    met Nicki Minaj

  11. One Love (3:54)
  12. Be Alright (3:09)
  13. Believe (3:42)
  14. Out of Town Girl * (3:33)
  15. She Don't Like the Lights * (3:59)
  16. Maria * (4:08)
toon 3 bonustracks
totale tijdsduur: 48:10 (59:50)
zoeken in:
avatar van Emile93
2,0
Jeetje! Eindelijk een nieuwe? Maar toch ben ik niet van plan dit te gaan luisteren!!!
Alleen al vanwege het duet met nicki! Slecht + Slecht = UBERSLECHT!

avatar
Ik haat nicki eerder voor haar duet met bieber

avatar van L_T_B
Uiteindelijk de hele "discussie" alhier verwijderd aangezien het nergens - ook maar zijdelings - over dit album ging.

avatar van kobe bryant fan
Boyfriend.
Tijdens de muziekles, wou iemand dit nummer horen, en wat een vershrikkelijk nummer.

avatar van midnight boom
0,5
Sinds vandaag licht het derde album van de Canadese tieneridool Justin Bieber in de dichtstbijzijnde Free Record Shop. Jonge vrouwelijke fans moesten een jaar wachten op de opvolger van het kerstalbum 'Under the Mistletoe'. Het jaar werd gevuld met een stamp uitverkochte wereldtour waarin Bieber 'volwassen' is geworden. Achter de scherm werden ondertussen hard door een hele hoop topproducers (lees: Diplo) gesleuteld aan 'Believe'.

Nee, aan zijn stem is nog niet te horen dat Bieber 18 is geworden. Bij het horen van zijn stemgeluid is het de vraag of Bieber überhaupt ooit nog de baard in de keel krijgt. Zijn babysound bevat stiekem ook wel heel veel autotune. Het voordeel daarvan is dat het zijn zang zuiver gaat klinken, het nadeel dat het behoorlijk nep gaat klinken (om niet te spreken over zijn 'raps', waarin hij opeens 'n 'hele stoere' lage stem heeft). De ontelbaar veel sterk overdreven 'Yeaaaaaahs' 'Oeh's' en 'Aaah's' werken ook niet positief mee aan Bieber zijn geloofwaardigheid. Het leveren veel tenenkrommende momenten op zoals bijvoorbeeld het compleet gladgestreken 'Fall', de 'zomerhit' Take You, en disco stamper 'As Long As You Love Me'. 'Faal' zou mijn broertje zeggen.
Tekstueel gezien stelt 'Believe' ook niet veel voor. De 13 in een dozijn cliché teksten zijn op basis van alleen de titel vaak al mee te zingen. 'All I Need is One Love (x9), Baby Give it to Me' is geen uitzondering. Nee, de jonge Canadees moet het echt hebben van de vele hup die hij aangeboden krijgt. Want laten we eerlijk zijn de Justin Timberlake achtige opener 'All Around The World' (gemaakt door The Messengers en Lambroza) zou het wel eens verassend goed kunnen gaan doen in de discoteken. Ook de prima beat van Diplo maakt het nummer 'Though Of You' te pruimen. Ook de gastoptredens van grote namen als Drake, Ludacris en Nicki Minaj halen het niveau in veel nummer omhoog en zorgen voor stuk voor stuk voor hoogtepunten. Het is absoluut niet mijn muziek, maar zo zijn er ook nog een paar kwalitatief degelijke hitparade momenten. Maar je voelt hem misschien al aankomen, dit zijn er (helaas) veel te weinig om een aardig album van 'Believe' (dat is zo ongeveer het laatste dat je in Bieber hebt) te maken.

vijftig minuten waar de Justin Bieber fan (de zogenaamde 'Beliebers') vast weer plezier aan gaan beleven. Maar ik ga Lulu van Lou Reed en Metallica maar weer eens opzetten...

van: http://daanmuziek.blogspot....

avatar
Het is in ieder geval al iets vooruitgang dan baby enzo, daarom krijgt deze 1 ster en geen 0,5. Voor de gastartiesten dan.

avatar
dribbeltje
Sorry gasten maar jullie zijn echt zielig. Misschien gewoon een plaat van Justin Bieber EERLIJK beoordelen. Hoezo een half ster?? Ook toevallig dat het ook nog eens jongens zijn die dat doen..

Wat is er?? Krijgen jullie niet genoeg aandacht van de meiden?? Of zal ik Arie even langs sturen..


avatar van Arrie


Maar even serieus, dribbeltje. Als mensen het een halve ster waard vinden, mogen ze het gewoon een halve ster geven. Midnight Boom beargumenteert het ook nog eens. Er zeurt toch ook niemand bij die albums die jij een halve ster geeft zoals die van Britney Spears?

avatar
dribbeltje
Prima dan mag jij mij per direct uitschrijven

avatar van MJ_DA_MAN
dribbeltje heeft zich uitgeschreven (vandaag 19:37 uur)

Classic.

Oh ja, dribbeltje heeft zich dan wel uitgeschreven, maar gaat natuurlijk nog wel kijken naar de reacties. Dribbeltje, deze is voor jou: .

avatar van midnight boom
0,5
dribbeltje schreef:
Sorry gasten maar jullie zijn echt zielig. Misschien gewoon een plaat van Justin Bieber EERLIJK beoordelen. Hoezo een half ster?? Ook toevallig dat het ook nog eens jongens zijn die dat doen..

Wat is er?? Krijgen jullie niet genoeg aandacht van de meiden?? Of zal ik Arie even langs sturen..


Wat een onzin dat een halve ster te maken zou hebben met niet genoeg aandacht van de meiden. Wat moet ik dit album dan geven als ik ECHT niet genoeg aandacht van meiden zou krijgen...

avatar van Depeche4ever
3,5
ik als vader van een dochter begin JB zijn muziek steeds beter te waarderen. In het begin was het kindermuziek omdat hij dat ook nog daadwerkelijk was en dat vergeten de meesten al snel.

Zijn muziek klinkt nu volwassener en soms zit er zelfs een goede verrassing tussen, zie boyfriend.
Cd klinkt helemaal niet verkeerd

avatar van jellecomicgek72
Heb alleen die nieuwe single gehoord, ja het klinkt nu beter omdat ze stem zwaarder is geworden en niet meer zo hoog als op baby enz... Maar nog steeds is het echt niks. Nog een jaar en het is afgelopen met die Bieber, weet et zeker.

avatar van Gloeilamp
Ik ken eerdere nummers van hem, die vind ik toch een stuk sterker dan Boyfriend. Slechter dan Baby, ja echt.

avatar
spit.tsvnami
kobe bryant fan schreef:
Boyfriend.
Tijdens de muziekles, wou iemand dit nummer horen, en wat een vershrikkelijk nummer.

Omdat je 13 bent en je een ''gevorderde muzieksmaak'' hebt of gewoon omdat je Justin Bieber een homo vind?

avatar van Amicus
Mss omdat het een erg naar nummer is, de gemiddelde liefhebber van de mannenliefde zal betere nummers kunnen maken, toch ?

avatar
spit.tsvnami
We moeten eerlijk zijn, As Long As You Love Me klinkt lang niet zo slecht voor een dubstep én Justin Bieber nummer. Ontkennen dat hij niet kan zingen is ook nutteloos. Jup, Justin Bieber is zo slecht nog niet. En het blijft "kindermuziek" maar ga dan ook geen 0,5 stemmen op een album dat je nog niet eens hebt beluisterd (niet naar jou bedoelt midnight boom.) Ben geen fan, maar het irriteert me behoorlijk als mensen Justin Bieber haten zonder reden.

avatar van Amicus
Kom op zeg, die gozer zingt toch gewoon uiterst slecht, en als je hem aardig vind klinken in een dubstep remix zal de DJ daar wel debit aan hebben.

je moet soms ook gewoon kunnen zeggen dat iets gewoon erg slecht is.

avatar
spit.tsvnami
Dan nog is dit album toch niet voor jullie bedoeld? Jullie gaan toch ook niet op een album van Samson & Gert, K3 of Kabouter Plop weetikveel 0,5 stemmen omdat K3 sletten zijn of Kabouter Plop een mongool..? De meisjes die hier naar luisteren hun muzieksmaak is totaal nog niet volgroeid, geef ze toch even de tijd om te vinden waar ze graag naar luisteren. En als ze graag naar Justin Bieber luisteren, boeiend. Die jongen doet helemaal niets mis en doet gewoon zijn ''ding''. Als is het overcommercieel, overhyped en overproduced. Maakt toch niet uit. Achja, ik kan er gewoon niet bij waarom mensen Justin Bieber zo actief haten? Mensen die Justin Bieber haten irriteren me nog meer dan Justin Bieber zelf. Ik ben trouwens benieuwd of de andere twee 0,5 stemmers behalve midnight boom dit album wel effectief beluisterd hebben.

avatar van Amicus
Ten eerste jij weet niet of "wij" K3 sletten vinden of dat Kabouter plop geestelijk gehandicapt is.

Ten tweede zal ik ook niet op dit of soortgelijke albums stemmen omdat ik ze nooit volledig zal horen, maar om daarom de drogreden te gebruiken dat de zanger niet helemaal volgroeid is

Als jij als artiest commercieel gezien muziek op de markt brengt ben je ook groot genoeg om tegen negatieve reacties te kunnen, toch ?

Zelf kijk ik echt niet alleen naar namen, wie weet maakt die Bieber over een paar jaar een topplaat, maar nu klinkt het nergens naar....

avatar
spit.tsvnami
Op je eerste punt, dat bedoelde ik als '' sommige stemmen op Justin Bieber omdat ze hem een fag of loser vinden, maar die gaan toch ook niet op Kabouter Plop stemmen omdat ze hem een ''mongool'' vinden. "
Blijkbaar heb je mijn reactie veel te haastig doorlezen want ik had het niet over Justin Bieber maar zijn vrouwelijke minderjarige luisteraars, en dan heb ik het over muzikaal vlak.

avatar van Amicus
Haha, je hebt gelijk , helemaal

Jouw reactie heb ik idd te snel doorgelezen, blijkbaar heb ik last van de EK kater

avatar
Ponty Mython
Arrie schreef:


Maar even serieus, dribbeltje. Als mensen het een halve ster waard vinden, mogen ze het gewoon een halve ster geven. Midnight Boom beargumenteert het ook nog eens. Er zeurt toch ook niemand bij die albums die jij een halve ster geeft zoals die van Britney Spears?


Midnight boom heeft die 'recensie' duidelijk met pretenties geschreven, dat druipt er gewoon vanaf. Gaat Midnight boom nu ook de nieuwe albums van Britney, Lady Gaga en Madonna recenseren? Die albums komen tekstueel ook niet veel verder dan wat een Justin Bieber brengt.

Het ontgaat mij sowiezo volledig waarom iemand die naar Lou Reed, Metallica en Radiohead luistert juist dit album opzet. Dan kun je er nog een heel verhaal bij neerpennen, feit is dat het allemaal een verspilling van tijd en moeite is. En dan nog als minpunt aanhalen dat het tekstueel niet op hetzelfde niveau zit als de bovengenoemde artiesten... Kom op man, wat een slap argument.

Bieber is een teen idol, live with it. Je weet vantevoren dat het muzikaal niet veel zal en kan voorstellen en al helemaal niet in vergelijking met de helden uit zijn top10. Misschien over tien jaar wanneer hij het bakvissenpubliek is ontgroeid. Nu is het gewoon even lekker een tieneridooltje pesten.

avatar
Ponty Mython schreef:
(quote)


Midnight boom heeft die 'recensie' duidelijk met pretenties geschreven, dat druipt er gewoon vanaf. Gaat Midnight boom nu ook de nieuwe albums van Britney, Lady Gaga en Madonna recenseren? Die albums komen tekstueel ook niet veel verder dan wat een Justin Bieber brengt.

Het ontgaat mij sowiezo volledig waarom iemand die naar Lou Reed, Metallica en Radiohead luistert juist dit album opzet. Dan kun je er nog een heel verhaal bij neerpennen, feit is dat het allemaal een verspilling van tijd en moeite is. En dan nog als minpunt aanhalen dat het tekstueel niet op hetzelfde niveau zit als de bovengenoemde artiesten... Kom op man, wat een slap argument.

Bieber is een teen idol, live with it. Je weet vantevoren dat het muzikaal niet veel zal en kan voorstellen en al helemaal niet in vergelijking met de helden uit zijn top10. Misschien over tien jaar wanneer hij het bakvissenpubliek is ontgroeid. Nu is het gewoon even lekker een tieneridooltje pesten.


Ik ben geen fan, maar lady gaga haar teksten zijn goed geschreven. Ze schrijft ook alles zelf, bieber daarentegen...

avatar van Arrie
Ponty Mython schreef:
(quote)


Midnight boom heeft die 'recensie' duidelijk met pretenties geschreven, dat druipt er gewoon vanaf. Gaat Midnight boom nu ook de nieuwe albums van Britney, Lady Gaga en Madonna recenseren? Die albums komen tekstueel ook niet veel verder dan wat een Justin Bieber brengt.

Ja dat ben ik wel met je eens hoor, maar daar ging het niet om.

avatar van Emile93
2,0
Toch dit album maar geluisterd. Ik probeer steeds te begrijpen waarom Justin zo'n hype/idool is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet begrijp. Het zal wel zijn uiterlijk zijn ofzo, want zijn albums vind ik alles behalve geweldig.

avatar
Jocharo-T
themonster310 schreef:
Lady Gaga haar teksten zijn goed geschreven. Ze schrijft ook alles zelf, bieber daarentegen...
Tja...

Rah, Ra, Ah, Ah, Ah
Roma, Roma, Ma
Gaga, Ooh, La, La
I Want Your Bad Romance

I Want Your Drama, the Touch of Your Hand
I Want Your Leather Studded Kiss in the Sand
I Want Your Love
Love, Love, Love, I Want Your Love

Rah, Ra, Ah, Ah, Ah
Roma, Roma, Ma
Gaga, Ooh, La, La
I Want Your Bad Romance


avatar
Conversation 16
Emile93 schreef:
Jeetje! Eindelijk een nieuwe? Maar toch ben ik niet van plan dit te gaan luisteren!!!
Alleen al vanwege het duet met nicki! Slecht + Slecht = UBERSLECHT!



Deze eerste reactie zegt toch al genoeg hier. Hoe kan je nou een album beoordelen wat je niet hebt beluisterd.

Even de rest van de reacties bekeken maar het is hier echt geen Bieber fanclub.

Jammer dat op MuMe hier alleen de Bieber haters pestertje spelen en dat er niet oprechte mensen zijn die dit naar behoren recenseren

Ik ben er zelf ook niet weg van maar om nou zonder te luisteren een waardering te geven???

Zal me niet verbazen als een Bieber hater dit album zelf heeft toegevoegd om er de spot mee te drijven. Zielig hoor.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 06:45 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 06:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.