Natalie Merchant - Tigerlily (1995)

Folk / Rock
Label: Elektra

1. San Andreas Fault (3:57)
  2. Wonder (4:26)
  3. Beloved Wife (5:03)
  4. River (5:32)
  5. Carnival (5:59)
  6. I May Know the Word (8:07)
  7. The Letter (2:12)
  8. Cowboy Romance (4:39)
  9. Jealousy (2:41)
  10. Where I Go (3:59)
  11. Seven Years (5:31)
  12. Jealousy [Mix] * (2:44)
  13. Sympathy for the Devil [Live] * (5:17)
  14. Baby I Love You / Son of a Preacher Man [Live] * (5:55)
  15. Take a Look [Live] * (3:45)
  16. The Work Song [Live] * (3:52)
Jealousy en River zijn mijn favorieten van haar, maar beloved wife en seven years ook heel erg mooi! Moosite plaat die ik ken van merchant.

Pieter Paal
Volgens mij zou ze met 10.000 Maniacs ook dit mooie album gemaakt kunnen hebben. Hartstikke mooi debuut.

avatar van Shangri-la
Ik ben ook een groot liefhebber van haar werk, eerst met 10.000 Maniacs en later solo waarvan ik deze en Motherland de beste plaat vind.

avatar van Papartis
Prachtig album van Natalie Merchant.
Bij toeval tegen aan gelopen en niet meer uit mijn I-pod te krijgen.
Nummer 1 in mijn nieuwe rotatielijst vanaf 10 maart.

avatar van philtuper
Heel erg vaak gedraaid. Heb het leren kennen via The US Top 20 op MTV. Ze lieten een clip zien van het nummer Carnival en ik was meteen verliefd! En dat ben ik nog steeds op deze prachtige plaat!

Deze draai ik over 50 jaar nog...

avatar van Papartis
Dit album zit tegen mijn top 10 aan...

Carnival blijft een fantastisch nummer en is ook de reden dat ik dit ooit gekocht heb (het werd veel gedraaid op Kink FM), maar de CD is wat weggezakt bij mij. Denk dat ik hem nog even opzet voor het slapen gaan.

avatar van Choo Choo
Dit album staat vol met goede nummers, maar voor mij springen nummer 4 t/m 6 er toch uit.

River wordt prachtig gezongen en je leeft mee met de dood van die persoon, ook al weet ik niet wie het is.

Carnival is een geweldig nummer, mooie stijl die ik eigenlijk maar bij weinig artiesten hoor.

I May Know the Word duurt geen seconde te lang, prachtige spanningsopbouw.

Voor mij gewoon 5 sterren.

avatar van Broem
Afgelopen dagen dit album en de remake hiervan Natalie Merchant - Paradise Is There (2015) afwisselend geluisterd. Vreemde is dat ik het origineel al lang heb maar het album me nooit zo heeft gepakt. Toen ik Paradise is There voor het eerst luisterde duurde het even voordat het kwartje viel. Shit, waar ken ik dit toch van Het gaf me wel het inzicht in de schoonheid dat het album heeft die ik voorheen blijkbaar niet hoorde. Eind goed al goed. Luister graag naar Paradise is There omdat de liedjes op mij wat meer akoestisch overkomen als in dit origineel. Lood om oud ijzer. Prachtig album en ik ben blij dat het kwartje alsnog is gevallen.

Lang niet gedraaid tot vandaag, maar mijn ervaring is eigenlijk niet anders dan 20/25 jaar geleden. Een enkel liedje (Carnival) is prachtig, maar verder is het toch wel redelijk bloedeloos album waarbij het moeilijk de aandacht vasthouden is. Zonde van zo'n mooie stem. Ik zoek 10,000 Maniacs maar weer eens op.