Animal Collective - Centipede Hz (2012)

Label: Domino

1. Moonjock (5:06)
  2. Today's Supernatural (4:15)
  3. Rosie Oh (2:56)
  4. Applesauce (5:35)
  5. Wide Eyed (5:00)
  6. Father Time (4:34)
  7. New Town Burnout (6:02)
  8. Monkey Riches (6:46)
  9. Mercury Man (4:19)
  10. Pulleys (3:30)
  11. Amanita (5:36)
Conversation 16
Ik hoor heel veel XTC. Maar dan op de AC manier. Goed hoor!

avatar van Twilight
Wow, het klinkt echt te gek tot nu toe!
Had eerder een beetje het idee dat Animal Collective een beetje over hun hoogtepunt heen waren, maar ik ben toch wel positief verrast.

Father Time en Monkey Riches zijn zeer gaaf!

UnknownPleasure
Conversation 16 schreef:
Ik hoor heel veel XTC. Maar dan op de AC manier. Goed hoor!

XTC als in de band XTC , of XTC als dat middel waarvan je de liefde van alles in gaat zien, elkaar in zweet omhelst, zoent en danst tot in de ochtend?

avatar van Koston
Iemand heeft blijkbaar veel ervaring

Ik vind dit album wat tegenvallen. Te weinig goeie songs, teveel opvulling door tal van geluid en lagen in de nummers die eigenlijk niet kunnen verhullen dat het initieel materiaal gewoon niet erg sterk is. Monkey Riches is één van de weinig hoogtepunten, één van de weinige nummers waarin ze wel weer op hoog niveau zijn.

UnknownPleasure schreef:

Als in de band

avatar van Rudi S
UnknownPleasure schreef:

XTC als in de band waarvan je de liefde van alles in gaat zien, elkaar in zweet omhelst, zoent en danst tot in de ochtend?

avatar van Leeds
Hier ben ik zeer nieuwsgierig naar. Maar snel es opzoeken!!

avatar van Chronos85
Wide Eyed

Die Deakin mag wat mij betreft wel vaker een liedje zingen. Prettig diepe stem en een fijne afwisseling (met overigens hele goede songs).

Conversation 16

Had ik mijn mond maar gehouden

UnknownPleasure
neenee juist niet, hahaha, goede Rudi.

k.grubs
Net 1 keer geluisterd. Vooral de drum herinnert me aan This Heat. De sound begon me halverwege te irriteren, maar... nog maar eens luisteren.

avatar van FLUOman
k.grubs schreef:

Doe dat maar nog een keer of...10 Het is geen makkelijke kost!

avatar van Wannabecow
Ingekort en met wat minder geluidjes was ie geweldig geweest.

avatar van Koston
7.4 op Pitchfork. Dit moet wel een zware schokgolf teweeg brengen in het indiewereldje

avatar van Linius
Want een AnCo plaat moet minimaal een dikke acht scoren? Een 7,4 is een mooi cijfer lijkt me

avatar van Wannabecow
'Animal Collective krijgt 7.4 van Pitchfork' had zo een fictieve krantenkop kunnen zijn!

Linius schreef:

Normaal zou het een mooi cijfer zijn maar kijk hier eens naar :
Sung Tongs : 8,9
Feels : 9.0
Strawberry Jam : 9.3
Merriweather Post Pavillion : 9.6

avatar van Don Broccoli
7.4 is inderdaad geen overweldigend cijfer op Pitchfork. Ze doen hun werk daar goed.

avatar van Linius
Nou wil het geval dat al die andere platen ook daadwerkelijk beter waren. Zouden ze het dan toch leren bij Pitchfork? Met The Shins lieten ze zich in ieder geval van een mindere kant zien.

avatar van Mctijn
Pitchfork = heel veel recensenten. Het cijfer hangt dus af van de mening van 1 persoon. Ik heb soms het idee dat iedere recensent bij Pitchfork een meesterwerk wil ontdekken en daarom met 9's en 10-en strooit

avatar van Koston
Ik meende ooit gelezen te hebben dat het cijfer door alle recensenten wordt bepaald bij Pitchfork.

...

Waarom moet het toch altijd over Pitchfork gaan?! Echt bizar hoeveel invloed die site heeft op alternatieve/indie muziek

Koston schreef:

Dit.

Verder is deze nieuwe Animal Collective een behoorlijke trip. Amper te vergelijken met zijn voorganger Merriweather Post Pavilion en hij zal dan ook vaker beluisterd moeten worden voordat ik echt een goed oordeel kan vellen!

avatar van Wannabecow
Ze hadden er twee EP's van moeten maken in plaats van één album.

Wannabecow schreef:
Ze hadden er twee EP's van moeten maken in plaats van één album.

Pitchfork sucks!

En waarom 2 eps???

Conversation 16
Ik word hier na een aantal luisterbeurten steeds onrustiger van. Een soort bad trip.
Het begon zo goed.

Pitchfork sucks!

En waarom 2 eps???

Omdat het gewoon te druk is om in één keer te beluisteren.
En omdat de helft van de nummers wel wat minder bliebjes en geluidjes konden gebruiken.

Wannabecow schreef:

Omdat het gewoon te druk is om in één keer te beluisteren.

Misschien gewoon 1 plaat zonder al die drukke bliepjes en geluidjes.

Conversation 16 schreef:

Misschien gewoon 1 plaat zonder al die drukke bliepjes en geluidjes.

Maar bij Monkey riches vind ik het bijvoorbeeld prima.

Conversation 16
Die ken ik dan weer niet.