Hans Zimmer and James Newton Howard - Batman Begins (2005)

Duitsland / Verenigde Staten

10. Molossus (4:49)
  11. Corynorhinus (5:04)
  12. Lasiurus (7:27)
avatar van Thunderball
Deze vandaag op de Grote Verzamelbeurs aangeschaft, nieuw en sealed.
Vond deze muziek tijdens het kijken van de film altijd al heel mooi en had spijt dat ik hem destijds niet in de winkel gekocht had.

Wat meteen opvalt is dat je bij deze cd aan de tracktitels niet kunt opmaken bij welke track welke scene/gedeelte van de film behoort. Ik las hier boven dat de tracks allemaal Latijnse benamingen zijn voor vleermuizen. Mooi en leuk bedacht, maar wel onhandig tijdens het beluisteren.

Verder vind ik de muziek zonder de beelden toch hier en daar wat minder sterk dan tijdens het bekijken van de film, waarbij deze score pas werkelijk doel treft.

Goede score, maar niet zo goed als die van TDK.

Voor nu 3,5 ster.

avatar van james_cameron
Sterke soundtrack van een al even sterke film. Minder zwaar en dreigend dan The Dark Knight, al zijn veel muzikale thema's van die soundtrack hier reeds aanwezig. Bij de ingetogen stukken is het soms moeilijk de aandacht erbij te houden, maar zodra de tracks met percussie zich aandienen wordt het interessant. Niet overal even boeiend dus (en minder dan The Dark Knight), maar bij vlagen erg mooi.

avatar van tbouwh
Mooie muziek, waar the Dark Knight vooral zwaar en dreigend is. Ik kan hier nog meer van genieten. Heerlijke score en tijdens de film bezorgde ie menigmaal kippenvel.