Blondie - Greatest Hits (2002)

Label: Capitol

1. Dreaming (3:06)
  2. Call Me (3:33)
  3. One Way Or Another (3:32)
  4. Heart of Glass (4:33)
  5. The Tide Is High (4:40)
  6. X Offender (3:11)
  7. Hanging on the Telephone (2:20)
  8. Rip Her to Shreds (3:22)
  9. Rapture (5:37)
  10. Atomic (4:40)
  11. Picture This (2:55)
  12. In the Flesh (2:32)
  13. Denis (2:17)
  14. (I'm Always Touched by Your) Presence, Dear (2:43)
  15. Union City Blue (3:19)
  16. The Hardest Part (3:41)
  17. Island of Lost Souls (4:41)
  18. Sunday Girl (3:04)
  19. Maria (4:07)
Goeie verzamel cd met heerlijke nummers erop, nummers die nooit gaan vervelen. Zo bewijst Blondie maar tijdloze muziek gemaakt te hebben.

avatar van orbit
Blondie was inderdaad erg goed! Veel beter dan de monsterlijke mastodont madonna 10 jaar later. Dit was ook nog gewoon echt scherp.

avatar van Hans Brouwer
orbit schreef:
Blondie was inderdaad erg goed! Veel beter dan de monsterlijke mastodont madonna 10 jaar later. 4*

Je opmerking over Madonna vind ik nergens op slaan. Maar inderdaad, Blondie is heeeeeeel erg goed. "Rapture" en "Call Me"

avatar van kaztor
Het lijkt wel of er elk jaar een nieuwe Blondie-verzamelaar uitkomt...

avatar van nuf
nuf
prima compilatie deze

4* of 3.5*

toch maar 3.5 wat later misschien een 4* kan worden.

Eén hele grote omissie: I'm Gonna Love You Too. Die staat wel op Atomic: the very Best of Blondie.

avatar van Madjack71
Kweetnie of deze nog wel echt veel toevoegt aan Atomic. Maar goed een koe moet ook gemolken worden.

avatar van musician
Het aardigste van Blondie, verzameld op deze cd.

In het kader van zeuren inzake "het ontbreekt nog aan" zou ik toch het bepaald niet onaardige I'm gonna love you too willen opmerken. Curieus dat deze top 10 hit uit 1978 ontbreekt. Dan was de verzamelaar behoorlijk compleet geweest.

Het tijdperk Blondie loopt, erg ruim genomen, van 1976 tot 1983.

Waarbij zangeres Deborah Harry met gemak het aanvankelijk ingeslagen punk-pad (x-offender, Picture this) in no-time inruilde voor de electronica van Heart of glass en Call me. Om daarna even gemakkelijk te switchen naar rap (Rapture) en de Caraïbische klanken van The tide is high.

Dat laatste schoot mij veel te ver door, ook al stond Blondie er dan ook bovenin de hitlijsten mee en had ze een enorme doorbraak in de VS met de cd Autoamerican waar dit op stond, eind 1980, begin 1981.

Warchild (1982) gaf aan dat de creatieve pijp van de groep Blondie leeg was. Zij hebben zichzelf daarna geen tijd meer gegund om op te laden, behalve dan af en toe iets reünie-erigs waar de single Maria nog uit voortkwam.

avatar van RogerV
Voor mij bevat het in ieder geval alle essentiele Blondie liedjes die leuk zijn. Ik vind het repertoire van de band wisselend. Denis en Tide is High vind ik helemaal niks.

maar voor singles als One way, Atomic en vooral Rapture doe je het.

avatar van notsub
Leuke verzamelaar van Blondie. Nummers als Dreaming, Call Me, Heart of Glass, Hanging on the Telephone, Rapture, Atomic en Denis hebben allemaal weinig van hun glans verloren. Met het latere werk heb ik het niet zo.

avatar van Madonna
orbit schreef:

Boy oh boy.... vanwaar die vergelijking met Madonna? Dat moet jij als intelligent persoon toch wel weten??? ...dat is echt appels met peren vergelijken. Je geeft het zelf al aan...10 jaar later....Ander decade, andere setting. de vergelijkting gaat slechts tot de haarkleur dan....

By the way, een heerlijke compilatie dit

-3.5-

avatar van bikkel2
De zoveelste compilatie van Blondie . Men schept er kennelijk een hoop plezier in om maar weer eens wat uit te brengen . Met de liedjes is over het algemeen weinig mis , al blijft er van de oer -springerige vlotte en uiterst herkenbare New Wave uiteindelijk weinig over . De disco invloeden in Heart Of Glass kan ik waarderen , temeer omdat het gewoon een superaanstekelijk nummer is .
Atomic is natuurlijk ook erg geslaagd , die kille electrosfeer en de groove , sterk gevonden en nog altijd typisch Blondie , maar dan anders .
Het gaat vervolgens mis met The Tide Is High , een drakerige nep reggea en eigenlijk te zeikerig voor woorden . Vanaf die periode ( ca.1980 ) is de lol er wel af en maakt de groep geen noemenswaardig werk meer .
Maria is een leuke come-back single , maar ook niet meer dan dat . Niet chronologisch samengesteld dit verzamelding , dus ietwat rommelig , maar het kan ook wel weer leuk zijn .