2 Chainz - Based on a T.R.U. Story (2012)

Label: Def Jam

met Drake

5. Birthday Song (5:06)

met Kanye West

6. I’m Different (3:27)
  7. Extremely Blessed (4:05)

met The-Dream

8. I Luv Dem Strippers (3:59)

met Nicki Minaj

9. Stop Me Now (4:37)

met Dolla Boy

10. Money Machine (4:38)
  11. In Town (3:26)

met Mike Posner

12. Ghetto Dreams (3:47)

met Scarface en John Legend

13. Wut' We Doin'? (4:25)

met Cap 1

14. Countdown * (3:51)

met Chris Brown

15. Like Me * (3:49)

met The Weeknd

16. I Feel Good * (2:21)
  17. Riot * (2:47)
Ben benieuwd

Het album is gelekt! ik zit ondertussen aan track 11. Het bevalt mij allemaal goed tot hiertoe. De beats zijn goed (niet heel bijzonder), maar chill. En wàt een killerverse heeft Nicki Minaj op "I luv dem strippers" zeg. Neem zeker de moeite om deze te beluisteren, Kanye West himself zei al op voorhand dat dit een killer was. Bekende rapwebsites prijzen haar nu al en het album is niet eens uit! Verder moet je 2 Chainz 's schreeuwerige stem wel kunnen aanhoren want anders overleef je geen heel album van hem natuurlijk. De gastartiesten dragen hun bijdrage wel. Het enige wat mij vaak irriteert is dat hij in elke track de songtitel 3-4 keer achter elkaar moet herhalen op het refrein... Maar als je alles bij elkaar bekijkt heeft Def Jam echt wel zijn invloed gehad op 2 Chainz en deze is erg positief. Tekstueel moet je natuurlijk niet al te veel inhoud verwachten, het blijft 2 Chainz

avatar van j.b.b.l
Na de eerste luisterbeurten vind ik dit toch matig. Het is teveel van hetzelfde en 53 minuten aan 2 Chainz is teveel. I Feel Good (bonus) is wel een leuke track,had gewoon op het album moeten staan.

avatar van Jordyp
1,5
Na drie nummers wilde ik eigenlijk al al stoppen met luisteren, maar gelukkig kan 2 Chainz na 6 nummers ook een keer niet schreeuwen op een track. Toch moet je dan ook nog wel even wachten voordat iets aardigs voorbij komt. Als het dan echt niks lijkt te worden, is daar nog John Legend op Ghetto Dreams. Na bijna elke geniale gastoptreden, hoop ik steeds meer op eindelijk weer is een nieuw solo album van hem.

Een nieuw album van 2 Chainz voorlopig niet, zeker na Based on a T.R.U. Story drie keer geluisterd te hebben niet.

avatar van Angelo
Helemaal niet slecht. Ik had lagere verwachtingen vooraf. Na de vierde luisterbeurt kan ik wel stellen dat dit album mij beter bevalt dan de nieuwe van Rick Ross. De soms ietwat 'schreeuwerige' rapstijl van 2 Chainz is er één die je moet liggen, al zorgt diezelfde rapstijl er wel voor dat je in ieder geval niet in slaap zult vallen gedurende heel het album (en laat wel wezen: die tracklist is zeker niet karig met maar liefst achttien nummers), in dat opzicht is het dus absoluut een pluspunt - naar mijn mening.

Zelfs als 2 Chainz het moet doen met een minimalistische begeleiding, zoals bijvoorbeeld de I’m Different-productie, klinkt het redelijk. Juist wanneer er wat gas terug genomen wordt (Extremely Blessed en in mindere mate I Luv Dem Strippers), ligt de saaiheid op loer, al slaat deze nooit toe.
Bij mij niet tenminste. De gastartiesten vind ik eveneens best goed uitgekozen; niemand presteert ondermaats, al blijft Nicki Minaj vervelend en vind ik het stemgeluid van Mike Posner redelijk irritant.

Misschien hadden een paar nummers beter achterwege gelaten kunnen worden, want less is more. Def Jam heeft betere releases dit jaar, maar ook dit album uit hun catalogus is voldoende waardig!

avatar van Ralph.
Geweldige review @ Rapreviews.com.

Het album krijgt een 2.5/10. Heb het album nog niet geluisterd, maar als iemand van bijna 37 een album maakt met een liedje 'I Luv Dem Strippers' weet je al genoeg.

avatar van Silky & Smooth
Ralph. schreef:
iemand van bijna 37

Daarvoor moet hij nog ruim een jaar wachten, dus het mag nog wel!

avatar van KILLERBEE99
Vind het allemaal niet zo, enkele leuke nummers.

avatar van Holla
Enkele leuke nummers, maar de man is in mijn ogen enkel geschikt om een leuk vermakelijk coupletje of refreintje te brengen. Als hypeman geweldig, maar ik zie het hier niet in zitten

bennerd
Er staan best wel veel leuke tracks op dit album, maar 2 Chainz heeft een te irritante stem om de plaat volledig te beluisteren. En de nummers zijn misschien iets té simpel, daar kunnen maar weinig artiesten echt mee wegkomen. Yuck! is wel het grote hoogtepunt hier.

avatar van Johnny Marr
'No Lie' is ziek hard. 'Birthday Song' is ook wel geinig. Zijn dit de beste nummers?
'Yuck!' vind ik dan weer verschrikkelijk slecht

avatar van Johnny Marr
Wat komt Nicki Minaj hard op I Luv Dem Strippers zeg jong0nz.
Nog harder dan op Monster? Dat net niet, maar het komt in de buurt.

avatar van Johnny Marr
Ja, dit album is toch iets beter dan ik had verwacht. Zoveel stinkers staan hier niet op eigenlijk. M'n favorieten zijn (uiteraard) No Lie, Extremely Blessed, In Town en Ghetto Dreams. Yuck!, Birthday Song en I'm Different zijn ook erg fijn. Vergeet dus wat ik op 9 januari heb gezegd over Yuck!, hij is helemaal niet zo yuck.

En voor de rest: de gastartiesten voegen hier erg veel toe, vooral The-Dream en Nicki Minaj. Gewoon een leuk album als je even hersenloos wil trappen.