Allah-Las - Allah-Las (2012)

Label: Innovative Leisure

1. Catamaran (3:33)
  2. Don't You Forget It (3:04)
  3. Busman's Holiday (3:27)
  4. Sacred Sands (3:31)
  5. No Voodoo (3:01)
  6. Sandy (2:44)
  7. Ela Navega (3:54)
  8. Tell Me (What's on Your Mind) (3:31)
  9. Catalina (3:43)
  10. vis-à-vis (3:28)
  11. Seven Point Five (2:47)
  12. Long Journey (3:12)
Zelfs de melodie van Tell Me (What's on Your Mind) vind je niets?

avatar van BoyOnHeavenHill
1,5
Nou, dat was het eerste nummer dat me wel beviel, maar op een gegeven moment ging het steeds herhaalde melodietje van het refrein me heel erg tegenstaan. Maar ik heb het nog wel als één van de drie favoriete nummers aangegeven, samen met Long journey en zoals gezegd Vis-a-vis.

BobbieMarley
Het klinkt als een demo uit een oefenkelder, vind ik wat overdreven, Casper. Het is gewoon je ding niet. Kan toch?

avatar van BoyOnHeavenHill
1,5
Absoluut waar, maar ik vind het geluid gewoon onaangenaam en mat. En in theorie zou dit heel goed wèl mijn ding kunnen zijn, want zowel de originelen (Ventures, ZZ & de Maskers) als de bands die zich door zulke "oude" muziek lieten inspireren (Morrissey, Cramps, Pixies, Chris Isaak) vind ik leuk tot zeer leuk, maar bij déze band mis ik gewoon levendigheid en energie. Maar niets ten nadele van wie het wèl leuk vindt, begrijp me goed.

avatar van ðe waan
Dit doet me wel heel erg denken aan Real Estate. En uiteraard alle sixtieshelden waar zij hun inspiratie uit putten.

De zang vind ik alleen niet bijster sterk.

avatar van staralfur
Ik heb 'm met een halfje verhoogd, ik luister deze plaat nu vrijwel dagelijks en het is gewoon heel erg goed!

avatar van likeahurricane
Live iets minder overtuigend dan op de plaat, hier op Le Guess Who Festival

Tell Me (What's on Your Mind)

Busman's Holiday

Long Journey

avatar van joko16
Echt goed dit!
Doet mij aan the Outsiders denken, Wally Tax.

avatar van wibro
Treden a.s. zaterdag 8 december op bij Kroese, Molenstraat 126 in Nijmegen.

Allah-las | Allah-las (digipack) | Kroese Online - kroese-online.nl

avatar van BenZet
Ben wel benieuwd naar deze plaat, het is de no risk disk van de mania, dus lijkt mij wel de moeite waard

Kan hier niet zoveel mee. Doet me helemaal niets, word er een beetje onrustig van.
Voortkabbelende muziek en de zang springt er ook niet echt uit.

avatar van joko16
Erg goed gedaan Allah-Las.
Heerlijk retro Outsider sausje ligt hierover.
Laatst bij Giel3 Fm live gehoord en ik was meteen
verkocht.
Doet denken aan Wally Tax, Feelies, Loyd Cole en Zo.
Waar hoor je dat nog nowadays?

avatar van BenZet
Mijneerste indruk is wel goed. Lekker relaxte muziek. Maar niet echt vernieuwend. Maar ach hoe vernieuwend moet het zijn...

Helemaal niet als ik naar je top 10 kijk

avatar van Booyo
Potdikkie, wat een lekker album. Dit staat de komende tijd op repeat vrees ik.

Helemaal niet als ik naar je top 10 kijk

Tsjah, . Een goede mix denk ik van vernieuwend en niet vernieuwend. Maar voor mij bewijst het dat dit.zeker niet hoeft om mooie muziek te maken

Er staat geen enkele vernieuwende plaat bij Maar goed, dat hoeft ook niet natuurlijk.

avatar van wibro
Ik heb die gasten afgelopen zaterdag in Nijmegen nog even zien optreden. Klonk live best goed. Vooral het nummer "Don't You forget It". waarbij ik toch wel heel sterk moest denken aan dat Animals nummer "It's My Life" uit 1965.

herman schreef:

Mmhh naja zelf vind ik de platen van Genesis behoorlijk vernieuwend... En Pink Floyd is dat toch ook.. Enfin off topic

Heerlijk plaatje. Stuk voor stuk aanstekelijke nummers: Sandy, Vis-A-Vis, Busmans Holiday, om er maar een paar te noemen.

avatar van Cor
Cor
Mmmm, beetje een moeilijke, deze. Lekker retrogeluid, songs ook niets mis mee. Toch kom ik niet verder dan 3,5*** op dit moment. Zou de combi van dat geluid en deze songs me niet pakken? Moet ik nog maar eens even op kauwen. Het is in ieder geval weer eens iets anders, en dat maakt het muzikale leven gevarieerd.
Referenties genoeg en al eerder genoemd hier: The Kinks, maar ook de rickenbacker-sound van George Harrison uit de vroege jaren van de Beatles hoor ik wel terug.

herman schreef:

Grapje zeker? Als we Wish You Were Here en White Album al geen vernieuwende platen meer mogen noemen, wat dan wel?

Noemde jij Bloc Party ook niet avant-garde? Gooi bij de desbetreffende albums maar een balletje op, het is hier echt teveel off topic.

Dn!S schreef:

Niet dat het nu om mijn top 10 gaat, maar ik begreep hem ook niet echt

avatar van richardbrugge
niks voor mij

avatar van Linius
richardbrugge schreef:
niks voor mij

En dan toch drie sterren?

Fantastisch! Echt, heerlijk old school tegen het psychedelic rock van de 60s aan...

avatar van Obscure Thing
Ik heb echt het heel erg het gevoel dat ik naar the Brian Jonestown Massacre zit te luisteren. Zelfs het stemgeluid is identiek aan Newcombs stemgeluid. Dan heb ik het wel over Satanic Majestic second request. Maar dit is een compliment want BJM kan weinig verkeerd doen bij mij.

Erg lekker psychedelisch plaatje die ik deze zomer waarschijnlijk vaak op ga zetten met some of the good stuff!

Wow, erg chill sfeertje heeft deze plaat over zich!

avatar van IllumSphere
Ondanks dat het weer amper mee wil, kan ik toch zeggen dat dit ondanks het gebrek aan zon een heel fijn en zomers plaatje is. Met momenten krijgen de donkere wolken toch kleur en is het miserabel kantje van dit weer vergeten. Ik ben eens benieuwd wat het gaat geven als het binnen enkele weken (hopelijk) echt zomers weer is.