ZZ Top - La Futura (2012)

Blues / Rock
Label: American

1. I Gotsta Get Paid (4:03)
  2. Chartreuse (2:57)
  3. Consumption (3:48)
  4. Over You (4:30)
  5. Heartache in Blue (4:09)
  6. I Don’t Wanna Lose, Lose, You (4:21)
  7. Flyin’ High (4:18)
  8. It’s Too Easy Manana (4:48)
  9. Big Shiny Nine (3:11)
  10. Have a Little Mercy (3:19)
  11. Threshold of a Breakdown * (3:29)
  12. Drive by Lover * (3:03)
avatar van SemdeJong
Gewoon een heerlijk ruig album van ZZ Top. Rock en Blues lekker gecombineerd. Een album wat je lekker hard moet draaien. Gelukkig heb ik geen buren

avatar van lennon
Gekocht op basis van de positieve reacties hier.

Ik heb de vinyl versie gekocht. Mooi geluid!

Inderdaad een recht toe recht aan rock/ blues plaat waar helemaal niks mis mee is.

De auto en de baarden zoals ik de band in de 80s leerde kennen sieren nog steeds de hoezen en de clips, maar het muzikaal wat meer rock dan toen. Ben inmiddels ook in hun 70s werk gedoken, en deze plaat neigt daar naar. En dat is lekker!

De stemmen zijn wat ruiger en meer schuurpapier gaan klinken, en doen soms wat aan Tom Waits denken.... precies wat past bij dit type muziek. Top dus.
Heartache in Blue is mijn favoriete track tot nu toe.

Laatste track is hier have a little mercy... vervolgens speel ik mijn volgende nieuwe aanwinst in de zz top collectie: tres hombres. En wat me opvalt is het eerste wat ik hoor.. have mercy... alleen de titel is waiting for the bus... zijn deze Tracks aan elkaar gelinkt? Of puur toeval dat ik het zo hoor en de songs nog niet goed ken?

avatar van Rockfan
spoiler schreef:
Vandaag aangeschaft op dubbelelpee .
Wat een heerlijke plaat toch. Er zit ook een code bij waarmee je eenmalig de nummers kan downloaden. Ook maar meteen gedaan, want af en toe is het handiger om een CD in de speler te knallen.
Waarom wordt een plaat van nog net geen 40 minuten trouwens op 45 toeren dubbelelpee uitgebracht? Beter geluid??

Wel wat laat maar misschien heb je hier wat aan

Het verschil tussen 33-1/3 en 45 toeren platen - lpspeler.nl

avatar van spoiler
Rockfan schreef:

Wel wat laat maar misschien heb je hier wat aan

Het verschil tussen 33-1/3 en 45 toeren platen - lpspeler.nl

Thanx. Interessant om te weten.
Eigenlijk een heel logisch verhaal.

avatar van Willem12982
lennon schreef:
Gekocht op basis van de positieve reacties hier.

Ik heb de vinyl versie gekocht. Mooi geluid!

Heartache in Blue is mijn favoriete track tot nu toe.

ietwat late reactie maar als je het nog niet gedaan hebt check dan Rhythmeen uit '96 ook eens. Uit de periode dat the Top helemaal niet in trek was. Wel een hele mooie bluesrock plaat

avatar van Twinpeaks
Toch wel weer een fijn album en als dit het slotakkoord is dan gaan ze in stijl eruit. Ik ben nooit zo'n fan van de producties van Rubin. Hij smeert de boel geregeld dicht , maar ik moet zeggen dat het hier meevalt. Hij heeft toch het oorspronkelijke ZZ Top geluid weten te behouden en weet dat te ondersteunen met hier en daar een frutseltje , maar wel in dienst van de nummers en niet om er een kermis van te maken. Qua vocalen gaat Gibbons er niet op vooruit , maar het heeft meer dan zijn charme. Goede songs, goede productie en een waardig slot van een prima band. De ontbrekende twee (Deguello en Mescalero
) in de collectie zijn besteld. Mijn bevindingen daarover volgen snel. Voor deze 4 sterren met kans op meer.