Xzibit - Napalm (2012)

Label: EMI

1. State of Hip-Hop vs. Xzibit (3:54)
  2. Everything (4:07)
  3. Dos Equise (4:05)

met Game en RBX

4. Something More (3:42)

met Prodigy

5. Gangsta Gangsta (4:16)
  6. Forever a G (3:58)

met Wiz Khalifa

7. 1983 (3:47)

met Trena Joiner

8. Stand Tall (4:24)

met Slim the Mobster

9. Spread It Out (3:38)
  10. Up Out the Way (4:23)

met E-40

11. Napalm (4:15)

met Travis Barker

12. Meaning of Life (5:00)
  13. Louis XIII (2:43)

met King Tee en Tha Alkaholiks

14. Enjoy the Night (3:46)

met David Banner, Wiz Khalifa en Brevi

15. Movies (5:10)

met Crooked I, Slim the Mobster, Game en Young De

16. I Came to Kill (3:38)
  17. Killer’s Remorse (4:19)

met Bishop Lamont, B-Real en Young De

18. 1983 [Remix] * (3:47)

met Trena Joiner

19. Throw It Like It's Free * (3:16)

met Black Milk, Phats en Tre Capital

20. Crazy * (4:33)

met B-Real, Demrick en Jelly Roll

21. Phenom * (3:26)

met 40 Glocc en Kurupt

totale tijdsduur: 1:09:05 (1:24:07)
avatar van Angelo
Ik vraag me af of Xzibit het nog in zich heeft om goed materiaal af te leveren; echt relevant is-ie niet meer (tenminste, voor mijn gevoel niet). Zijn drie eerste albums vind ik gewoon erg sterk en ze zijn voorzien van behoorlijk wat gave tracks, maar de drie laatste albums zijn daarentegen vrij matig (met hier en daar zelfs echt belabberde nummers). De gastartiesten spreken me niet zo aan op deze cd, maar ik ga 'm sowieso wel beluisteren. Na zes jaar verwacht ik op z'n minst 'n paar degelijke tracks.

avatar van Game
Louis XIII is geproduceerd door Dr. Dre, ik denk wel dat het een leftover van Restless zal zijn.

avatar van Rhythm & Poetry
Zijn gastbijdrages op verschillende albums de laatste jaren zijn prima, dus heb goede hoop dat dit een fijne plaat gaat worden.

avatar van He$$el_01
De laatste vijf nummers hebben wel een paar harde gastartiesten.

bennerd
Rhythm & Poetry schreef:

Dat en het rijtje gastartiesten geven mij goede hoop.

avatar van Hurrdurr
Waar is Hurtlocker eigenlijk gebleven? Vond dat een bijzonder harde track.

avatar van ThingMan
Dit ziet er leuk uit. En weer een nummer met King Tee en Tha Alkaholiks. Hun samenwerkingen bevalt mij in veel nummers. Het nummer met Prodigy lijkt mij ook wel relaxt. Eens kijken of Xzibit weer een beetje niveau kan krijgen.

Harco
CLASSIC!

Hurt Locker was ook tof, inderdaad.

avatar van Harderwiek
Wat een track!!

avatar van Ralph.
Ik kijk hier wel naar uit. Zijn eerste 2 albums zijn echt klassiekers. Vond zijn laatste album toch ook wel erg leuk en 'Thank You' een van de beste tracks uit zijn carriere.

Harco
Blame E-40 voor die beat. Xzibit gaat hard.

Rene1979
Napalm wordt gekenmerkt door een ontzettende kut-beat! De rest van het album weet ik nog niet,,,

ben nu aan het luisteren de eerste 3 nummers zijn goed en die samen met dr dre kende ik al. de rest nog even afwachten , ben wel benieuwd naar de track geproduceerd door akon

Hurt locker staat op MMX zijn laatste album of mixtape weet niet precies of het een album was

oke klaar met de eerste sessie , 1983 Louis XIII up out the way movies killer's remorse zijn favo tot nu toe.

3,5/4 tot nu toe maar ga nog niet stemmen

avatar van Silky & Smooth
Eindje op weg en het valt mij mee. Ik vind Xzibit wel hard so far!

avatar van Silky & Smooth
Ja echt, het hele album is gewoon hard! Geen top-10 materieel, maar zeker een plaat die vaker op gezet gaat worden. Napalm is echt een dikke track en ook Killer's Remorse is cool!

avatar van Harderwiek
Rene1979 schreef:

Raad je aan om hem toch te luisteren, Napalm hem veruit één van de slechtste beats, naast Forever a G

avatar van UmindC
Louis XIII blijft een geweldige track, misschien wel 1 van zijn beste ooit. Voor de rest is het een leuke verzameling bangers wat nergens echt bijzonder wordt.

avatar van ThingMan
Veel nummers gaan langs mij heen maar Louis XIII is zeer lekker en Something More met Prodigy vind ik echt een lekker nummer om naar te luisteren.

avatar van KILLERBEE99
Erg leuk album van X

avatar van Rhythm & Poetry
Album is een beetje uit balans. Staan veel leuke tracks op, maar ook veel troep. Gelukkig net wat meer goede momenten, waardoor ik een voldoende ga geven. Maar twijfelachtig vind ik dit album wel.

Heb de cd net beluisterd
Xzibit heeft het nog wel qua lyrics en sommige beats zijn echt hard maar sommige schijven vallen echt tegen.
Waaronder de titeltrack.
Napalm heeft echt een aarslelijke beat

avatar van -marco-
Toch ff gepindakaazd en nu opstaan. Op eerste gehoor een typisch vermakelijk "standaard" X to the Z album, ben benieuwd.

Edit: na 2 luisterbeurten, is de conclusie idd in een woord samen te vatten nl. Wisselvallig

avatar van Booyo
Rhythm & Poetry schreef:

Helemaal eens. Tracks als 1983, Louis XIII, State of HipHop, en Everything vind ik erg vet, maar aan de andere kant staat er troep op als Napalm (dat refrijn.. ), Up Out the Way, Spread it Out, Forever a G en Gangsta Gangsta. Helaas kom ik net niet op een voldoende.

avatar van DopeLemon
Lekker album, stelt me zeker niet teleur.

Hoogtepunten: Forever a G en 1983.

avatar van hond racisme
Zo in de war...
Is Napalm nu ... serieus? Moet ik het nu goed vinden of niet ...?
Zooo in de war...

avatar van Elohim
De titeltrack is toch niet zo verkeerd? Of ligt dat aan mij? Heeft wel lekkere metal-achtige drums, een aardige gitaar, en een X die zich niet laat overstemmen door de beat. Het "oh-wat-zou-alles-toch-mooi-kunnen-zijn"-moment erin vind ik wel grappig.

Ikzelf zie er in ieder geval graag een ironische betekenis achter. "No more sunshine, no more playgrounds" kan toch moeilijk daadwerkelijk gezien worden als een glorificatie van de oorlog.