Starsailor - Love Is Here (2001)

Label: Capitol

1. Tie Up My Hands (5:46)
  2. Poor Misguided Fool (3:51)
  3. Alcoholic (2:56)
  4. Lullaby (4:13)
  5. Way to Fall (4:29)
  6. Fever (4:03)
  7. She Just Wept (4:12)
  8. Talk Her Down (4:11)
  9. Love Is Here (4:41)
  10. Good Souls (4:53)
  11. Coming Down / Coming Down [Alternate] (14:30)
indie-nerd schreef:
oke zal m binnenkort beluisteren! hoop echt dat ie net als dit album is! zal leuk zijn..

On the Outside is trouwens ook de moeite waard. Is wat harder gespeeld, maar dat kan ik niet bepaald erg vinden.

avatar van rkdev
Heerlijk debuut van Starsailor, zo goed zouden ze ze tot op heden niet meer maken.

avatar van TheFunkyM
Ik trek deze muziek niet echt. Alcoholic is een lekker nummer, maar voor de rest heb ik niets met dit album. Betekend niet dat het slecht is, maar het brengt mij geen gevoel over...
Dit is voor zulke albums bij mij essentieel, het voelen van de muziek..
En dat doe ik hier duidelijk niet.

avatar van Seamus
Ik heb nog 2 andere Starsailor cd's (of waren het er 3?) maar geen van die haalt het niveau van deze Love Is Here.
Veel heeft misschien te maken met de lichte koerswijziging.
Deze plaat is inderdaad reismuziek om van weg te dromen zoals mooi beschreven door otherfool op de eerste pagina.

"Daddy, I've got nothing left
My life is good
My love's a mess."

Tijdloos...

Als ik nog even reclame kan maken, voor wie dit soort/genre/feeling van muziek kan smaken heb ik nog 2 aanraders.
De eerste zullen de meesten wel kennen... Tom McRae - Tom McRae (2000)
De 2de zal al minder bekend zijn
Sunhouse - Crazy on the Weekend (1998)
Maar beide zijn top 10 platen voor mij

avatar van vitessa
Prachtige plaat. Het eerste nummer deed mij een beetje denken aan de rustige nummers van The Rolling Stones (jullie zullen me wel gek vinden), maar toch. De stem van leadzanger is heel uniek, maar ik kan ook begrijpen dat je er niet van houdt. Verder allemaal topnummers!

avatar van mjvanderels
Na een aantal jaren weer eens uit de kast gepakt, en is ondanks dat het voor mij niet meer zo goed is als dat ik het vond toch een hele goede cd. Uitschieters zijn voor mij "Lullaby" & "Good Souls". Zonde dat ze dit niveau eigenlijk niet hebben kunnen vasthouden

avatar van Freddos
Ik heb een rare geschiedenis met deze plaat. Toen ik deze tien jaar geleden kocht heb ik hem eindeloos veel geluisterd en dan het liefst altijd hard.
De afgelopen jaren vond ik deze CD iedere keer als ik hem opzette irritant simpel. Vreemd, meestal worden gewaardeerde CD's bij mij klassiekers.
Toch maar wel 4 * vanwege de vroegere waardering.

avatar van Shangri-la
Tja, simpel kan soms ook mooi zijn.

avatar van Genot
Dit album blijft dromerig,meeslepend bij elke keer als ik het album draai. Nostalgische gevoelens hebben invloed. Toch blijft het mijn nummer 1.

avatar van Snakeskin
In de lijn van The southern harmony and the musical companion van The Black Crowes, en dan bedoel dat wanneer deze site eerder bestaan had, deze plaat mogelijk de Top 250 bereikt zou hebben.

rodneyVL
Een regelrecht melodramatisch epos, met dito zangkunsten uitgevoerd door de zwaar ubergetalenteerde James Walsh met een zangdynamiek van hier tot Jezus. Begin tot eind, bijkans van eind tot begin dan wel achterstevoren....een briljant album met songs die jij zelf had willen maken. Love is here.

bas1966
juweeltje, met als uitschieter de afsluiter...4****

Dim
Ik beluister dit album de laatste tijd weer wat vaker, en vind de 2,5 toch wat magertjes; half puntje erbij.

avatar van EttaJamesBrown
Ik lag half dood te gaan in het ziekenhuis. Dit album had ik net nieuw en moest mij steunen. Tja, dat hielp niet. In een mix van hallucinaties, verwoede luisterpogingen, noodoperaties en heldere ogenblikken heb ik Starsailor opzij gelegd. En weer opgepakt, net als mijn algeheel gestel.

Koesterplaatje in bange tijden,

avatar van Shangri-la
Sterkte Etta, hoop dat je er bovenop komt.

avatar van EttaJamesBrown
Shangri-la schreef:
Sterkte Etta, hoop dat je er bovenop komt.

Dat is gelukt. Ik schrijf over 2001. En wellicht 2002.

avatar van Shangri-la
Tja als je een borrel op hebt lees je niet altijd goed. Maar de bedoeling is goed moet je maar denken.

avatar van Snakeskin
prachtig debuut. jammer dat de band dat niet heeft kunnen doortrekken. Heel jammer

avatar van likeahurricane
Prachtig en hier akoustisch voor de liefhebbers
Love Is Here for the NHS

wat een heerlijk album! ik ontdekte de band recent; heb een limited edition genummerde promo-cd op chrysalis weten te bemachtigen. ik ga er vast nog meer over schrijven; ben nu lekker aan het luisteren!