AC/DC - Live at River Plate (2012)

Australiƫ
Label: Columbia

1. Rock N Roll Train (4:41)
  2. Hell Ain’t a Bad Place to Be (4:27)
  3. Back in Black (4:15)
  4. Big Jack (4:07)
  5. Dirty Deeds Done Dirt Cheap (4:58)
  6. Shot Down in Flames (3:47)
  7. Thunderstruck (5:32)
  8. Black Ice (3:44)
  9. The Jack (10:12)
  10. Hells Bells (5:37)
  11. Shoot to Thrill (5:55)
  12. War Machine (3:39)
  13. Dog Eat Dog (5:09)
  14. You Shook Me All Night Long (4:01)
  15. T.N.T. (3:57)
  16. Whole Lotta Rosie (5:57)
  17. Let There Be Rock (18:06)
  18. Highway to Hell (4:44)
  19. For Those About to Rock (We Salute You) (7:45)
  20. Rock and Roll Ain't Noise Pollution [Live at Circus Krone] *
  21. If You Want Blood (You've Got It) [Live at Circus Krone] *
  22. What's Next to the Moon [Live at Circus Krone] *
avatar van Casino Boogie
Leuk live album van AC/DC maar de beste vind ik het zeker niet. Je merkt dat de heren een dagje ouder zijn geworden. Mis vooral dat keiharde gitaargeluid zoals dat op de registratie uit 1992 nog wel aanwezig was.

avatar van xangadix
Ik vind de blu-ray geweldig, maar ik hoef dit naast die andere live cd's niet te hebben zonder dat ik die meespringende Argentijnen erbij krijg.

avatar van ricardo
Dit is wellicht een mooie dvd aankoop van ac/dc, maar dan heb je nog no Bull en live At donington , denk dat deze het betere beeld heeft, maar dat qua geluid de oudere versies beter zijn. 1 dvd van een compleet concert is mooi zat, maar moeilijk welke te kiezen dan. Misschien dat iemand mij uit de brand kan helpen.

avatar van ricardo
Heb hier vanmiddag de dvd van gekocht, maar wat een supervet mega concert is dit zeg, grootser kan bijna niet denk ik van wat voor band dan ook. De beeld technieken over de 3 schermen in het begin met die trein deed me erg denken aan die van pulse van pink Floyd, ook zo,n groots spektakel waar het ook om de grootse show gaat.

Ben superblij met deze dvd, en natuurlijk op cd met de oude ac/dc albums.

Dikke 5 voor de super beeld en geluidskwaliteit.

avatar van Deren Bliksem
Geweldige registratie van een band die live altijd levert. Die Argentijnen zijn ook zulk heerlijk publiek.

Ik vind Brian hier beter zingen dan vroeger! Luister maar eens naar Thunderstruck van AC/DC live uit '92. Komt de luisterbaarheid wel ten goede.
Meestal gaat bij rockzangers op leeftijd de zang achteruit (David Coverdale, Ozzy Osbourne) maar Bria is het precies andersom

avatar van ricardo
Wat een mega concert moet dit geweest zijn, als je dvd gezien hebt doet mij het nog het meest denken aan pink Floyd wat grootse opzet betreft.

Pracht album, ik dacht dat Iron Maiden echt qua live concerten het grootste en meest bombastische was wat hardrock/metal bands betreft, maar dit gaat nog wel een tandje verder vind ik.

avatar van Supersid
Ik ben eveneens aangenaam verrast door het stemgeluid van ome Brian!

avatar van jailhouserocker1
Zit nu de blu ray te kijken. Wat een fantastische band is dit toch. GEWELDIG!!! Heb ze sinds 78 elke keer live in Nederland gezien en ze zijn werkelijk altijd top. Altijd 100% inzet en nooit verzaken. Ondanks dat Brian niet het charisma en de stem van Bon heeft is het een fantastische frontman, echt ongeëvenaard. Tel daarbij de meest strakke ritmesectie van deze aardkloot op, onder leiding van Phil Rudd en dan natuurlijk de niet te evenaren Angus............ Al 35 jaar live dé hardrockband, daar komt niemand ooit meer aan, nog niet in de buurt komen ze van deze geweldenaren. HULDE!!!

avatar van ricardo
Blijft een mega concert idd!

avatar van gigage
Op DVD/Bluray is dit wel een aangenaam concert om te kijken. Het is vooral de sfeer die het m doet. Qua gitaarspel en dan bedoel ik de soloos is het wel wat minder dan weleer. Maar wie let daar nou nog op als je wordt meegesleept door die dwaze argentijnen en een band die er vol voor gaat. No Bull vind ik eigenlijk leuker.

avatar van haythijs
No bull vind ik dan weer minder, ik kijk liever deze of Stif upper lip uit Munchen, zelfs Donnington vind ik nog iets beter klinken, de beeldkwaliteit is dan wel een stuk minder.
Het concert wordt idd mede gedragen door het uitzinnige publiek. In hetzelfde stadion heeft Oranje al eens het WK goud op een paal na gemist, gezien de geesdrift van de bevolking aldaar misschien maar goed ook

avatar van gigage
In dat Stif upper lip stadion in Munchen ging het 4 jaar daarvoor ook al mis. Ik denk dat ik beide concerten maar in de ban ga doen hahaha.

avatar van haythijs
Haha oeps ook weer zo,.maar daar werd later alsnog een prijs gepakt mede door die intikker van MvB.

Zou AC/DC dus ook nog een concert uit Johannesburg uitbrengen?

Met Donnington heb ik dan weer minder moeite als met Madrid, ondanks dat Madrid weer met Phill op drums is en de originele sound beter benadert. Naar die tour ben ik destijds nog geweest, in Utrecht.

avatar van jailhouserocker1
Net weer eens ff de blu ray zitten kijken. Wat een fantastische band is/was dit toch. GEWELDIG. Dit nog in de "orginele" bezetting uiteraard. Ze laten hier toch nog even zien dat ze absoluut de grootste hardrockband ter wereld zijn. Hier kan echt niemand aan tippen, nog niet een klein beetje. Alles klopt gewoon, wat een hardrockcircus. Zou willen dat hier nooit een einde aan komt, maar helaas werkt het niet zo en heeft iedereen kunnen zien en horen hoe onvoorspelbaar het leven is . Er zal nooit meer zo'n geweldige band komen, not in a million years.

avatar van viking1
Idd jailhouserocker1 n GEWELDIGE band AC /DC! Zag ze één keer live was top en wat n show, je formuleert het perfect " hardrock circus ?. Een beleving op zich.
Deze cd ook weer fantastisch, heb de bluray ook gezien.
Maar ben zelf meer van de lp's / cd's. Ik ga 9 september naar Leeuwarden naar city rock!! Daar Europe en een andere jeugd liefde van mij UFO!! Heb ik ook nog nooit live gezien. Ben benieuwd.
Zie staat bovenaan in jouw top 10!!! Ga jij ook nog even kijken? ha.
Ik dwaal af, mijn favoriete AC /DC live album if you want blood you got it... Die nog iets rauwer en explosiever. Maar dit met Brian ook dik inorde. Het blijft een legendarische hardrock band!!

avatar van gigage
Heerlijk om Malcolm nog op het podium bezig te zien. Maar ook van de laatste tour zou een video welkom zijn. Ik heb het idee dat Let there be rock in het Gelredome wat beter tot zijn recht kwam dan deze veel te snelle huppel versie in t River Plate stadion. Maar Ja, het geheugen en de feiten komen niet altijd overeen.

avatar van De buurman
Dat publiek is echt uitzinnig hier, ongelooflijk.

Het slot, For Those About To Rock uiteraard, heb ik nu al een paar keer teruggekeken. Het is bijna ontroerend, zo bombastisch en vreugdevol allemaal. Vooral als je dan bedenkt dat van deze vijf heren momenteel alleen nog Angus over is... Er is in relatief korte tijd opeens zoveel gebeurd met die band.

Ben toch benieuwd wat Angus nu zal gaan doen. Het lijkt me wat merkwaardig wanneer hij nu met neef Steve, een nieuwe bassist, Axl en drummer Chris Slade (71) weer een AC/DC plaat uit de grond stampt. Maar anderzijds, zo onverstoorbaar lijkt hij me ook wel.

avatar van AOVV
Schitterende live-plaat. Waar Maiden Brazilië uitkoos voor een iconisch document (Rock in Rio), deed AC/DC dat in Argentinië, meer bepaald in het stadium van de topclub River Plate. In december 2009 speelde de Australische band, verspreid over drie avonden, voor bijna 200.000 (!) uitzinnige fans. De 19 songs die op deze plaat te horen zijn, bieden een keur aan oude favorieten en recenter werk, met uiteraard een paar songs van de LP Black Ice, hun op dat moment meest recente worp.

De indeling van de plaat is erg sterk, beginnend met het opzwepende Rock N Roll Train, waarna met Hell Ain't a Bad Place to Be meteen één van mijn eigen favorieten volgt. Hun in mijn ogen beste plaat, Let There Be Rock, wordt daarnaast nog vertegenwoordigd door - hoe kan het ook anders? - het titelnummer en Whole Lotta Rosie.

Het spreekt voor zich dat de meest befaamde songs bijna allemaal de revue passeren. De energie spat uit de speakers; het spelplezier is van mijlenver te ontwaren; de fans zorgen voor dat extra laagje sfeer. Brian Johnson klinkt daarenboven ook nog 'ns erg goed (beter dan op het live-album van 1992, naar mijn mening). Kortom: alle ingrediënten voor een spetterende show zijn aanwezig. Mijn score is dan ook navenant!

4,5 sterren