Popol Vuh - Hosianna Mantra (1972)

West-Duitsland
Label: Pilz

1. Ah! (4:50)
  2. Kyrie (5:28)
  3. Hosianna Mantra (10:22)
  4. Abscheid (3:19)
  5. Segnung (6:13)
  6. Andacht (0:46)
  7. Nich Hoch Im Himmel (6:24)
  8. Andacht (0:44)
BobbieMarley
Een aantal keren goed beluisterd, kan mij zeer bekoren! De hoes minder, wat een kitsch! Ik heb trouwens een versie met een bonustrack. Hier en daar doet het gitaarwerk denken aan Vini Reilly van The Durutti Column.

avatar van niels94
De eerste paar luisterbeurten gleed deze zweverige muziek eigenlijk meteen van me af, maar na een paar luisterbeurten begint deze behoorlijk binnen te komen. Dromerig en zweverig ja, maar ook gewoon bijzonder mooi en sfeervol, je kunt er heerlijk in opgaan. Het is dan ook goed vertoeven met deze muziek. Ik laat het nog wat langer op me inwerken voor ik met een cijfer kom, maar het zal best weleens hoog kunnen zijn. Kyrie is op dit moment het hoogtepunt voor mij. Wat heb die Duitsers toch een hoop geweldige muziek gemaakt in de jaren zeventig

Sammael
Ik beluister dit nu voor het eerst, en het bevalt me erg goed. Het is misschien een beetje vreemde vergelijking, maar af en toe klinkt dit album voor mij als een spiritueel-getinte samenwerking tussen Harold Budd en Pink Floyd. Ik hou ook erg van dat oosterse, meditatieve en bijna mystieke sfeertje, dus dit gaat zeker een hoge score worden.

avatar van LucM
Naar aanleiding van dit topic enkele nummers beluisterd en het bevalt mij best, het is wel meer klassiek dan rock of pop.

Popol Vuh is een band die soms in de kraut muziek wordt geplaatst. De muziek is echter te divers. Gestart met elektronische muziek bij de eerste platen, hier is het hippiegehalte meer aanwezig. Met inheemse instrumenten komt er wonderlijk mooie muziek tevoorschijn. Dit is een van de betere werken. Spiritueel, er zouden nog een aantal platen verschijnen die dit laten horen. Florian Fricke was de man van Popol Vuh en de muziek paste wonderwel bij de soms vreemde films van Herzog. Later verandert de muziek weer wat en komen er zelfs samples in voor.
Maar op deze plaat is de muziek nog open en neemt je mee naar onbekende gebieden.

avatar van Benos
Inderdaad een mooi rock album

Misterfool
Krautrock inderdaad en absoluut erg mooi.

Gezien de opvallende gitaarpartijen in o.a. het titelnummer vind ik het label hier dus wel terecht, hoewel deze muziek -uiteraard- geen run of the mill rock & roll is. Wellicht zou men kunnen overwegen om het wereldlabel toe te voegen?