dEUS - Pocket Revolution (2005)

Belgiƫ
Label: V2

1. Bad Timing (7:07)
  2. 7 Days, 7 Weeks (3:53)
  3. Stop-Start Nature (4:28)
  4. If You Don't Get What You Want (3:49)
  5. What We Talk About (When We Talk About Love) (4:44)
  6. Include Me Out (5:02)
  7. Pocket Revolution (6:01)
  8. Nightshopping (4:03)
  9. Cold Sun of Circumstance (5:44)
  10. The Real Sugar (3:58)
  11. Sun Ra (6:43)
  12. Nothing Really Ends [New Version] (5:35)
  13. If You Don't Get What You Want [Jagz Kooner Remix] * (5:37)
  14. Cold Sun of Circumstance [Jagz Kooner Remix] * (4:59)
  15. 7 Days, 7 Weeks [Jagz Kooner Remix] * (5:21)
  16. Bad Timing [Jagz Kooner Remix] * (5:17)
  17. Sun Ra [Jagz Kooner Remix] * (6:30)
  18. Nightshopping [Jagz Kooner Remix] * (6:18)
  19. Pocket Revolution [Jagz Kooner Remix] * (5:20)
totale tijdsduur: 1:01:07 (1:40:29)
avatar van Tony
Mssr Renard schreef:
Misschien vind mijn vrouw het leuk

Zou me niks verbazen Michiel. Pixies, Pumpkins, dEUS, dat zijn geen muzikale wereldsprongen...
Zit ook een beetje Zappa in trouwens, daar was/is dEUS wel groot fan van, en iets van Mingus if memory serves.... Zie maar.

avatar van Mssr Renard
Jullie weten het wel te verkopen: Waits, Zappa, Pixies. Ik heb er steeds minder zin in.

avatar van Tony
Mssr Renard schreef:

Ik heb het eigenlijk niet tegen jou, maar tegen je vrouw, okee?

avatar van Mssr Renard
Tony schreef:

Ik heb het eigenlijk niet tegen jou, maar tegen je vrouw, okee?

Ik zal het doorgeven. Je achternaam is jazz toch? Tony Jazz?
Ik heb overigens de eerste plaat opstaan, en ik kende de tweede songs direct. Gek dat ik die dus ken, maar die vind ik niet goed. Daarna wordt de plaat wel gaaf, met als voorzichtig hoogtepunt Jigsaw You. Jammer alleen van de wat matige zang. Maar dat is mijn smaak. De drums zijn wel erg goed. De bas ook.

avatar van Pinsnider
De referenties naar Zappa, Waits en Pixies zijn alleen juist bij het -inderdaad- mindere deel van het oeuvre van dEUS ... Ze hebben zeker een grandioze partij zeiknummers met pretentie gemaakt. Maar daar tussendoor zit wat mij betreft pure briljantie. The Ideal Crash kun je zonder voorzorgsmaatregelen van voor naar achter luisteren. En ook deze plaat alhier is coherent genoeg om ongestoord van te kunnen genieten. Veel plezier!