dEUS - Pocket Revolution (2005)

Belgiƫ
Label: V2

1. Bad Timing (7:07)
  2. 7 Days, 7 Weeks (3:53)
  3. Stop-Start Nature (4:28)
  4. If You Don't Get What You Want (3:49)
  5. What We Talk About (When We Talk About Love) (4:44)
  6. Include Me Out (5:02)
  7. Pocket Revolution (6:01)
  8. Nightshopping (4:03)
  9. Cold Sun of Circumstance (5:44)
  10. The Real Sugar (3:58)
  11. Sun Ra (6:43)
  12. Nothing Really Ends [New Version] (5:35)
  13. If You Don't Get What You Want [Jagz Kooner Remix] * (5:37)
  14. Cold Sun of Circumstance [Jagz Kooner Remix] * (4:59)
  15. 7 Days, 7 Weeks [Jagz Kooner Remix] * (5:21)
  16. Bad Timing [Jagz Kooner Remix] * (5:17)
  17. Sun Ra [Jagz Kooner Remix] * (6:30)
  18. Nightshopping [Jagz Kooner Remix] * (6:18)
  19. Pocket Revolution [Jagz Kooner Remix] * (5:20)
totale tijdsduur: 1:01:07 (1:40:29)
avatar van Pinsnider
874 stemmen op deze Nederlandse site met een gemiddelde van 3,84 zou ik nu niet direct onder de noemer "onderschat" plaatsen...
Als je dat nou eens van mijn persoonlijke favorieten uit Zweden (Kent) had gezegd zou ik je een punt geven...
Neemt niet weg dat er inderdaad enkele absolute toppers op deze plaat staan en dat hij als geheel bij mij op de tweede plaats komt na Ideal Crash. Die eerste twee vind ik iets te vaak intellectueel Volkskrant-geneuzel.
Fijn ook dat de waardering voor Bad Timing wat vaker bij naam wordt genoemd!! Wat een opbouw!!

avatar van Knoracle
zaaf schreef:
En deze verbazing verbaast mij nou weer in extremis. Dat je er zelf van overtuigd bent, alla... Daar kunnen we nog een pint op drinken.

Ik zal vanavond In a Bar en Ideal Crash weer eens aan een luisterbeurt onderwerpen
WCS moet ik bekennen moet ik nog steeds kopen

avatar van TEQUILA SUNRISE
Niet zo sterk als voorganger The Ideal Crash en het kostte me ook wat meer moeite het album op waarde te schatten.
Het bezwerende Bad Timing is direct al een van de hoogtepunten van het album net zoals het titelnummer, verder ik heb ik een zwak voor de ingetogen nummers van deze Pocket Revolution.
Include Me Out, The Real Sugar & Nothing Really Ends zijn erg mooi, nummers waar Tom Barman zijn stem zich uitstekend voor leent.
Cold Sun Of Circumstance & Sun Ra zijn voor mij de zwakke broeders , deze nummers kunnen mij niet of nauwelijks bekoren.

avatar van Minneapolis
aERodynamIC schreef:
Hoog tijd dat deze een re-release op vinyl krijgt!

Ik hoop het. Deze staat ook op mijn lijstje van pakweg 25 titels waarvan ik dat hoop (omdat ze nu te duur zijn of helemaal niet uitgegeven).

Pocket Revolution heeft voor mij een verdovende werking.
Er waren een aantal steunpilaren definitief weg gevallen, en het leek alsof de band zich opnieuw moest uitvinden.
Vervreemding; alsof je wakker wordt en verschrikt tot de conclusie komt dat door een beroerte de rechterkant van je lichaam niet meer functioneert.
Uiteindelijk zou alles weer werken, maar nooit meer op het niveau van voorheen.
Daar meer leren leven is pijnlijk, maar uiteindelijk zal het ook als een overwinning voelen.
De prachtig door Don Lawrence gemaakte hoes laat een soort van futuristische fabriek zien; zonder ziel en vuur, zonder figuren die de boel draaiende houden.
Een leegte.
Een verval.
Al kan ik het geheel nu wel beter waarderen.

aERodynamIC schreef:
Hoog tijd dat deze een re-release op vinyl krijgt!

Hij is ondertussen terug uitgebracht. Ik heb hem gisteren gekocht op een concert van deus.

dircky007 schreef:

Ik heb het vrij snel na dat berichtje al gekocht. Ik heb dus de oorspronkelijke uitgave