dEUS - Pocket Revolution (2005)

Belgiƫ
Label: V2

1. Bad Timing (7:07)
  2. 7 Days, 7 Weeks (3:53)
  3. Stop-Start Nature (4:28)
  4. If You Don't Get What You Want (3:49)
  5. What We Talk About (When We Talk About Love) (4:44)
  6. Include Me Out (5:02)
  7. Pocket Revolution (6:01)
  8. Nightshopping (4:03)
  9. Cold Sun of Circumstance (5:44)
  10. The Real Sugar (3:58)
  11. Sun Ra (6:43)
  12. Nothing Really Ends [New Version] (5:35)
  13. If You Don't Get What You Want [Jagz Kooner Remix] * (5:37)
  14. Cold Sun of Circumstance [Jagz Kooner Remix] * (4:59)
  15. 7 Days, 7 Weeks [Jagz Kooner Remix] * (5:21)
  16. Bad Timing [Jagz Kooner Remix] * (5:17)
  17. Sun Ra [Jagz Kooner Remix] * (6:30)
  18. Nightshopping [Jagz Kooner Remix] * (6:18)
  19. Pocket Revolution [Jagz Kooner Remix] * (5:20)
totale tijdsduur: 1:01:07 (1:40:29)
danku
bij deze zal dat ook nooit meer gebeuren

nederland heeft kane, bloompje heeft dEUS

mathias schreef:

nederland heeft kane, bloompje heeft dEUS

Juist, en ook Blur en NIN he

Ink
komen die ook uit belgie dan?

btw die 7 days, 7 weeks is (toegegeven) toch best fijn...

Ink schreef:

komen die ook uit belgie dan?

Maar neen. Nevermind.

avatar van mathias
is de laatste dag van pukkelpop om 12u30 in avant première te beluisteren in de chateau (die ronde tent). Allen daarheen voor dat voorsmaakje!! (er wordt dus niet live gespeeld: de plaat wordt gewoon in de speler geduwd vermoed ik)

Nog één stem en hij kan in de lijstjes!

avatar van mathias
en hij zal hoog eidigen dat zeker
maar hij zal ook wel nog een beetje dalen denk ik. Enkel de échte fans zijn er nu al naar op zoek volgens mij, de rest wacht gewoon de release af dan is dat gemakkelijker te vinden en zo denk ik... we zien wel.. feit blijft dat ik ook nagelbijtend wacht tot in september en dan naar de platenboer zal hollen

wie o wie geeft ons de laatste stem...

avatar van StuF
laat deus nu een beste schare échte fans hebben...

Toch maar al mooi op nr 2 van dit jaar!

Xander
vind het jammer dat een album, hoe goed of slecht het ook is, dat nog niet uit is al nummer 2 kan staan... gewoon ffjes wachten en je kan het kopen...

avatar van lebowski
herman schreef:

Wel onterecht hoor, zo'n goede band als dEUS hebben we hier de afgelopen 15 jaar niet gehad.

Ahum Herman, zegt de naam Urban Dance Squad je iets?

Wat betreft deze dEUS, ik vind de composities weer erg sterk voor het grootste deel, maar anders dan op de voorgangers begint de beperkte zang me na een tijd toch een beetje te vervelen.

Ik ben nooit echt een grote UDS-fan geweest, ook al heb ik wel wat van hun muziek op bandjes en CD.

avatar van Zachary Glass
lebowski schreef:

Ahum Herman, zegt de naam Urban Dance Squad je iets?

En de Evil Superstars?

Trouwens, in België is dEUS toch erg groot, hoor. Het is een popinstituut zelfs In '99 (ten tijde van The Ideal Crash) vlogen de exemplaren letterlijk over de toonbank in Gent ... en blijkbaar ook elders: want het was geruime tijd het best verkopende album in België. Ze verkochten meer dan Clouseau ... dan ben je toch groot, nietwaar?

Zachary Glass schreef:

Ze verkochten meer dan Clouseau ... dan ben je toch groot, nietwaar?

Zeker en vast! . Overigens hebben zij ook de grootste Europese tournees. Ze zijn echt bekend in Europa!

avatar van mathias
De plaat zopas gehoord op pukkelpop... Man wat klinkt dat goed. Eén luisterbeurt blijft weinig natuurlijk maar ik werd echt omgevergeblazen wat een plaatje lijkt me dat te worden!!
Vooral het eerste nr is ronduit geweldig, alsook the real sugar (al veel op concerten gespeeld trouwens) en sun ra... toch bij een eerste luisterbeurt. Als deze plaat nog wat groeit wordt dit een on-ge-lo-fe-lijk goed album! Leve dEUS!!!

avatar van mathias
Voor de mensen die niet meer kunnen wachten en toch eens willen luisteren op een "toegelaten" manier: ga naar www.stubru.be en klik op de homepage op "dEUS nightlaunch". Een nr of 6 is daar volledig te horen, mét commentaar van Tom himself!

Ink
en morgen: een nieuwe brussel midi met Barman

avatar van c-moon
Ik kijk echt enorm uit naar deze nieuwe release, na al wat ik erover gelezen heb, nog méér!

Was een beetje van dEUS afghaakt, maar met wat ik van de nieuwe plaat gehoord heb denk ik dat het mijn "comeback" to dEUS gaat worden

Hij is vandaag al uitgekomen!!!!!!

avatar van lebowski
Ik was eerst wat gereserveerd, maar na vele luisterbeurten moet ik vaststellen dat dhr Barman weer prachtige, prachtige liedjes heeft afgeleverd. Jammer van de wat eentonige zang, kost hem een ster. Dus: 4*

avatar van c-moon
Vandaag, Aero? Aha!! Goed zo Thanks!

avatar van Yak
Yak
Iedereen moet trouwens de laatse Deng kopen, daar staat een heel fijn en lang interview met Barman in, plus bij elke track van de cd zijn verhaaltjes van het ontstaan en de opnamen en zo.

avatar van c-moon
Inderdaad, Yak, als Deng abonnee heb ik dat al gezien, helaas nog niet de tijd gehad om het te lezen, wellicht zometeen voor het slapen gaan

avatar van c-moon
Ik ben hem vanmorgen (zaterdag 10.09) gaan kopen, en het is zeker géén miskoop!!!

FANTASTISCHE PLAAT. Hij lost de hoogespannen verwachtingen méér dan in!! Schitterend. En dit komt van iemand die altijd al zéér sceptisch tegenover dEUS stond, zeker de laatste jaren...

TOPPLAAT!

Kun je Deng hier in Nederland kopen of moet ik mijn ouders vragen het in Gent te kopen?

avatar van Yak
Yak
Je kunt het blad gewoon kopen bij de Ako, ik pik ze meestal mee op Amsterdam Centraal. Maar als het je alleen om het interview met Barman te doen is, wil ik het ook wel voor je inscannen hoor.

Yak schreef:

O, dat vind ik wel heel lief van je . Kan ik het dan uitprinten met mijn spiksplinter nieuwe printer!

avatar van bonothecat
Ik ben niet zo'n geweldige dEUS fan, maar ik moet zeggen dat deze cd heerlijk wegluistert. Ik verbaas me erover dat de cd vandaag pas uitkomt....ik heb hem al een paar maanden in huis. 3,5*

avatar van HammerHead
Dat lijkt me dan redelijk onmogelijk. Illegale MP3'tjes op je computer is natuurlijk niet hetzelfde als de "CD" in huis hebben.