Status Quo - Blue for You (1976)

Label: Vertigo

1. Is There a Better Way (3:27)
  2. Mad About the Boy (3:33)
  3. Ring of a Change (4:18)
  4. Blue for You (4:10)
  5. Rain (4:29)
  6. Rolling Home (3:06)
  7. That's a Fact (4:23)
  8. Ease Your Mind (3:16)
  9. Mystery Song (6:29)
  10. You Lost the Love * (3:01)
  11. Mystery Song [Single Version] * (4:01)
  12. Wild Side of Life * (3:18)
  13. All Through the Night * (3:16)
  14. Wild Side of Life [Demo] * (3:51)
  15. Most of the Time [Live] * (3:21)
  16. Roadhouse Blues [Live] * (12:48)
  17. Bye Bye Johnny [Live] * (6:38)
  18. Caroline [Live] * (4:36)
  19. In My Chair [Live] * (3:31)
  20. Roll Over Lay Down [Live] * (6:09)
  21. Is There a Better Way [Live] * (3:43)
  22. Rain [Live] * (4:37)
  23. Honky Tonk Angel [Demo 1976] * (3:51)
avatar van RonaldjK
Rock 'Til You Drop draait hier nu vielip, vandaag of morgen mijn verhaaltje erbij. Valt me sowieso niet tegen. Hij klinkt anders dan Blue for You, maar goed, er zitten dan ook vijftien jaartjes met de nodige gebeurtenissen en bezettingswijzigingen tussen.

avatar van vielip
Vergelijken met Blue for you is niet verstandig. Totaal andere band in een andere tijd. Het is ook niet dat het hele album top is maar na wat mindere platen was dit echt weer een verademing. Quo straalde echt weer uit een rockband te (willen) zijn. Een beetje hetzelfde geldt voor mijn gevoel voor Under the influence.

avatar van Faalhaas
RonaldjK schreef:
De ‘aaaaahs’ en 'gooooooooo's' bijvoorbeeld, of het smurfenkoortje dat op Ring of Change “Move into the light” zingt…

Haha smurfenkoortje! Geweldig toch. Ik moet bij dit soort passages altijd een beetje aan The Beatles en The Kinks denken. Ik vind het erg leuk dat ze hiermee een beetje een knipoog geven naar hun psychedelische sixties verleden. Maar dan wel icm hun meer stevige rockgeluid, de perfecte symbiose tussen de oude en nieuwe Quo eigenlijk.

Sowieso beste Quo album voor mij, alleen maar knallers. Ja inclusief de ingetogen Lancaster nummers. En wat een heerlijk warme productie ook.

avatar van RonaldjK
Deze of On the Level vind ik de beste. Of toch de remixversie van Rockin' All over the World van John Eden met bovendien gewijzigde trackvolgorde?

PS Of Ma Kelly's Greasy Spoon?

avatar van Faalhaas
RonaldjK schreef:

Toevallig gisteren nog gedraaid. Ik blijf toch teruggrijpen naar het origineel merk ik. Al die extra geluidjes horen er gewoon bij mij voor mij.

avatar van vielip
Dat hoor ik wel vaker. Dat fans toch het origineel prefereren boven de remix versie. Zeker zij die erbij waren toen het album in '77 op de markt kwam. Ergens begrijp ik dat wel maar toch...jarenlang was er onder een grote groep fans niks anders dan geklaag over de productie van Rocking all over the world en If you can't stand the heat. Wordt er eindelijk één van beide onder handen genomen en klinkt het veel meer in lijn met de albums die ervoor zitten, is het nog niet goed

avatar van RonaldjK
Ook ik kocht Rockin bij uitkomen, maar prefereer dus de remix. Deze Blue for You hoorde ik pas in de jaren '90, op de vrijmarkt voor een prikkie gekocht toen vinyl uit de mode was. Heerlijk album dus, goede songs, ook met die malle maar lekkere koortjes!