Black Rebel Motorcycle Club - Howl (2005)

Label: Echo

1. Shuffle Your Feet (2:54)
  2. Howl (4:21)
  3. Devil’s Waitin’ (3:50)
  4. Ain’t No Easy Way (2:36)
  5. Still Suspicion Holds You Tight (4:24)
  6. Fault Line (2:57)
  7. Promise (4:46)
  8. Weight of the World (3:41)
  9. Restless Sinner (3:12)
  10. Gospel Song (4:31)
  11. Complicated Situation (2:36)
  12. Sympathetic Noose (4:17)
  13. The Line (8:19)
avatar van Flipman
Heeft iemand deze op vinyl en wil hij/zij er graag vanaf? PM me AUB!

avatar van Flipman
Wederom, laat maar, hij komt opnieuw op vinyl uit, evenals the Howl Sessions, maar laatstgenoemde voor de eerste keer! Besteld en ik verwacht 'm deze week nog.

avatar van Flipman
NOG niet binnen. 'Status is pending'. WTF?!

avatar van Flipman
Jaja, hij is eindelijk binnen!

avatar van zaaf
heb je er al een mening over kunnen vormen, Flipman?

avatar van Ernie
Wat blijft Weight of the World toch godsgruwelijk mooi

Met voorsprong mijn favoriete BRMC plaat maar ik ken enkel nog het debuut en de matige 2de...

avatar van Reint
Na twee gitzwarte (en wat mij betreft ook eentonige) rockplaten, met de gitaren altijd op standje bluesrock gooit BRMC het roer om op de derde plaat: het distortionpedaal wordt hier uitgezet waardoor er een rootsy plaat overblijft, inclusief harmonica's en tamboerijnen en orgels. Er is wat mij betreft iets meer ruimte voor verschillende atmosferen per nummer, en de band lijkt iets meer geforceerd te zijn om goede nummers te schrijven.

Dat doen ze gelukkig op Howl, Promise, Weight of the World, Gospel Song, Complicated Situation, Sympathetic Noose en de dubbele afsluiter The Line / Open Invitation. 8 nummers van de 14 zijn wat mij betreft geslaagd, al zitten de andere nummers wel tegen mijn irritatiegrens aan. Opvallend ook dat de betere nummers wat mij betreft op de tweede helft van de plaat staan.

Al met al een plaat die de band een gezonde impuls geeft. Kan me herinneren dat opvolger Baby 81 zowel de akoestische als de ruige kant wist te verenigen tot een fris geheel.