Eels - Wonderful, Glorious (2013)

Label: Vagrant

6. The Turnaround (4:49)
  7. New Alphabet (4:08)
  8. Stick Together (3:42)
  9. True Original (3:48)
  10. Open My Present (3:09)
  11. You're My Friend (3:47)
  12. I Am Building a Shrine (3:35)
  13. Wonderful, Glorious (3:43)
  14. Hold on to Your Hat * (0:46)
  15. Your Mama Warned You * (3:09)
  16. I'm Your Brave Little Soldier * (2:51)
  17. There's Something Strange * (5:12)
  18. Happy Hour (We're Ronna Rock) * (3:50)
  19. That's Not Really Funny [Live 2011] * (4:55)
  20. In My Dreams [Live 2010] * (3:07)
  21. Prizefighter [Live 2010] * (3:01)
  22. Looking Up [Live 2011] * (5:06)
  23. What I Have to Offer [Live at KEXP] * (2:56)
  24. I Like the Way This Is Going [Live at KEXP] * (2:13)
  25. Spectacular Girl [Live at KEXP] * (3:32)
  26. Summer in the City"[Live at KEXP] * (2:12)
avatar van oceanvolta
Yess!! Weer iets om naar uit te kijken. E heeft mij nog nooit teleurgesteld hoewel Tomorrow Morning iets minder was dan de andere twee van de trilogie.

avatar van Kaaasgaaf
Ik vond de 'trilogie' toch wat teleurstellend, zaten zeker mooie dingen tussen maar ook wel veel herhalingen van wat hij eerder toch veel beter heeft gedaan. E is een van mijn absolute helden en zelfs zijn mindere werk weet nog wel een glimlach op mijn gezicht te toveren, maar mijn verwachtingen voor dit nieuwe album zijn bijzonder laag. Op zich is dat goed nieuws, want het betekent dat deze plaat eigenlijk alleen maar mee kan vallen.

avatar van Bruno_6
Benieuwd of Eels zijn hoge niveau weet vol te houden!

avatar van Fathead
Yes, dat is zeer goed nieuws!

avatar van Gloeilamp
Een nieuwe Eels!

avatar van coldwarkids
De schoonheid van Beautiful Freak en al die andere songs van toen weet hij allang niet meer te evenaren

coldwarkids schreef:
Op zijn laatste drie stonden wel degelijk nummers waarop hij liet horen het nog steeds te kunnen (ik denk dan aan pareltjes als That Look You Give That Guy, A Line in the Dirt, End Times en That's Not Her Way), maar die platen als geheel wisten mij veel minder in hun greep te houden dan alles wat E daarvoor heeft gemaakt. Dat komt misschien ook omdat Blinking Lights en zijn autiobio voor mijn gevoel de cirkel op een briljante manier rond maakten en daarmee zijn belangrijkste verhaal afsloot. Eigenlijk had E daarna met iets compleet anders moeten komen, een riskante verrassing, maar in plaats daarvan bleef hij verder variëren op dezelfde thema's (vooral muzikaal dan, tekstueel verschoof de aandacht van zijn familie naar zijn liefdesleven, maar werd daardoor ook minder bijzonder). Een zichzelf herhalende E prefereer ik echter nog honderd maal over honderden inventieve bands, wat die man ook doet het weet toch wel een brede grijns op mijn smoel te veroorzaken, dus ook al zijn mijn verwachtingen voor dit album laag zie ik er toch heel erg naar uit.

avatar van AOVV
Leuk dat eels volgend jaar (en dat komt steeds dichterbij) een nieuwe plaat uitbrengt. 'End Times' vind ik fantastisch, dus hij kan het nog steeds, in ieder geval. Het is altijd afwachten wat hij nu weer uitbrengt, maar uiteindelijk blijkt het meestal een plaat te zijn die vertrouwd in de oren klinkt, maar toch niet hetzelfde is als wat hij al had gemaakt. Mijn interesse is uiteraard gewekt.

Kaaasgaaf schreef:

Oke ik zal me daarin meer gaan verdiepen
Ik had in 2010 een cd pakket gewonnen met 50 cd's van kink fm.. over heel 2010 en daar zaten 2 albums van Eels bij. End Times en Tomorrow Morning. Ik heb ze alleen nog niet gehoord, want ik zag het namelijk niet echt zitten om het te beluisteren. Ik zal er toch maar eens aan moeten wagen denk ik.

coldwarkids schreef:
ik zag het namelijk niet echt zitten om het te beluisteren.
Waarom niet?

avatar van coldwarkids
Er kwam destijds veel van Eels uit, en gaf er niet zoveel om toen. Eels had ik allang uit het oog verloren, maar voor Eels heb ik gewoon meer tijd nodig om al z'n nummers te beluisteren. Het krabbelt de laatste tijd met Eels wat voort naar mijn gevoel. Te eentonig
Het blijft natuurlijk wel betoverende muziek. Ik ga er eens voor zitten!
Paar nummers op Hombre Lobo vond ik wel weer erg tof. Werd trouwens destijds vaak op StuBru gedraaid.

avatar van oceanvolta
Dan is Hombre Lobo misschien wel een goed album voor jou om te proberen. Daar zit wat meer pit in. En That Look You Give That Guy is echt een pareltje!

avatar van coldwarkids
Die ga ik dan als eerst een luisterbeurt geven. Die laatste twee zal ik ook maar eens gaan proberen.

avatar van Ducoz
Fijn een nieuwe EELS! Ondanks dat de hoes schijtlelijk is, toch een van de dingen waar ik naar uitkijk!

avatar van Fathead
Ducoz schreef:

Inderdaad, ze presteren het om een lelijkere hoes dan Shootenanny te maken!

Trouwens, Peach Blossom is al op Youtube te beluisteren.

avatar van tsjong
Klinkt leuk. Iets om naar uit te kijken.

avatar van Hurrdurr
Vind het een toffe eerste single en een ook best een leuke hoes. Het is dan wel geen Mona Lisa, maar hij is ook ver van saai.

avatar van Bert Wasbeer
er komt ook een bonusalbum bij met 13 songs, waaronder dan eindelijk Brave little soldier. Vond peach blossom een aardige song maar deze lijdt wel behoorlijk aan hetzelfde kwaaltje waar hombre lobo last van had, een overstuurde, gruizige productie waarn E zichzelf overschreeuwt en alle geluiden verdrinken.

Verder schijnen alle sessiemuzikanten mee te hebben mogen schrijven aan songs, zodat Eels voor het eerst sinds pakweg 1998 weer een soort bandvorm heeft. Ik kan me voorstellen dat dat voor E wat meer creatieve opties biedt maar vraag me tegelijkertijd af of dat ook zal leiden tot betere muziek. Vooralsnog schat ik dit vooral in als een overgangsplaat, waarin E probeert zijn stijl bij te stellen/nieuwe wegen in te slaan. Kortom, veel om naar uit te zien, ergens tussen hoop en vrezen.

avatar van AOVV
Overstuurde productie, maar als je je daar eenmaal over hebt gezet, krijg je toch weer een mooie eels-song.

avatar van tsjong
Misschien wel een nieuwe Hombre Lobo.

avatar van oceanvolta
Dat zou ik helemaal niet erg vinden als, net als op Hombre Lobo, de overstuurde productie wordt afgewisseld met mooie liedjes.

avatar van Masimo
Tof lied, vind de productie wel tof eigenlijk.

avatar van Lennonlover
BOOYAAAAAH! een nieuwe eels is altijd iets waar ik naar uitkijk!

avatar van yvorbc
Super! Paradiso staat ook weer geboekt voor 2013

avatar van Screenager
Ik was op Hombre Lobo zeer tevreden met Prizefighter en Tremendous Dynamite. Peach Blossom past perfect in dat rijtje en vind ik dus alweer een voltreffer.
Van mij mag het zeker een nieuwe Hombre Lobo worden, wat ik toch hun 2de beste (na Beautiful Freak) vind.

avatar van tsjong
Voor mij zeker ook, HL is geweldig en hij komt ook weer naar Nederland! Een unieke kans om eindelijk mr. E te horen.

avatar van jassn
Eels, 'New Alphabet' -- Song Premiere - Spinner

Dit vind ik al een beter nummer en maakt mij toch wat meer benieuwd naar dit album.

avatar van kobe bryant fan
Eentje om naar uit te kijken!

avatar van Eveningguard
Vet he Glenn? Wat zal de nieuwe Eels ons brengen?