Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)

Folk / Rock
Label: Merge

1. The King of Carrot Flowers Pt. One (2:00)
  2. The King of Carrot Flowers Pts. Two and Three (3:06)
  3. In the Aeroplane over the Sea (3:22)
  4. Two-Headed Boy (4:26)
  5. The Fool (1:53)
  6. Holland, 1945 (3:12)
  7. Communist Daughter (1:57)
  8. Oh Comely (8:18)
  9. Ghost (4:09)
  10. [Untitled] (2:16)
  11. Two-Headed Boy Pt. 2 (5:13)
avatar van Tony
Meerdere luisterbeurten doen soms wonderen, he?

Thekillers87327
Tony schreef:
Meerdere luisterbeurten doen soms wonderen, he?

haha soms zeker maar moet zeggen dat het in 80 procent van de gevallen de 1e keer de ''goede'' mening is haha

avatar van heartofsoul
Nou nee, Tony, halve ster in mindering gebracht...

avatar van dumb_helicopter
Moeilijk geval. Enkele erg leuke nummers, maar ook enkele nummers die me op een negatieve manier kippenvel bezorgen. Zolang de zanger niet vals start te zingen (en dit aanhoudt) dan is het best een fijne plaat, maar zeker het tweede deel van album is het soms een verschrikking om te luisteren.

Thekillers87327
Lol een paar maanden geleden had ik nog een krappe onvoldoende. Inmiddels 5 sterren, geen foutje op dit album te betrappen en over het geheel erg sfeervol. Prachtige plaat! Binnenkort op vinyl halen

avatar van Monsieur'
Wat is nu precies de hype achter dit album, de hoes is een internet-meme en het lijkt vooral alsof iedereen overeind wil houden dat het zo goed is terwijl dat het niet is. Ik hoor echt helemaal niks bijzonders, maar wat horen jullie dan?

avatar van niels94
Gewoon lache toch, beetje de meme in stand houden. En dan telkens als iemand erachter komt dat het een grap is een beetje gniffelen met zijn allen