Sigur Rós - Takk... (2005)

IJsland

10. Svo Hljótt (7:24)
  11. Heysátan (4:09)
avatar van ajp
ajp
Hihi, ben altijd blij wanneer mijn vooroordelen blijken te kloppen.
Beste Banani, muziek hoeft niet altijd op een hoog intellectueel peil te staan om leuk te zijn.
Zo luister ik ook ( schrik niet ) Andre Hazes!! Shocking!!!

Maar jij mag natuurlijk koketteren met je verheven smaak!

p.s. verbaasd me is met en T

avatar van bonothecat
@ajp......en een is met een extra e......als we zo gaan beginnen

avatar van ajp
ajp
Tsja, is ook waar!

Bruno Banani schreef:

Mooi gesproken idd, maar deze reaktie verbaasd me weinig van iemand die middle-of-the-road-muzak als Norah Jones luistert.
Persoonlijk vind ik dit weer een prachtplaat, nog niet van het nivo van de vorige twee, maar zoals altijd moet deze ook nog zijn tijd hebben...

Hij heeft Damien Rice in zn top 10 staan. Dat is dan wel weer een pluspuntje.

avatar van Hermy
En zoals ik inmiddels van Sigur Ros gewend ben: de cd wordt per draaibeurt beter.....

inderdaad...

inderdaad...

0,5
Wat een kut muziek.. Verschikkelijk dat enge hoge stemmetje de hele tijd.. Ik zal niet gauw een cd van mij harde schijf verwijderen hoor, (misschien kun je er altijd nog iemand anders mee blij maken) maar, DEZE MOEST ECHT GAAN!! WAT EEN KUT MUZIEK..Belachelijk zo als mensen hier altijd alternatieve muziek ophemelen. Als je het mij vraagt zitten hier toch een zooitje ouwe rockers de boel op te hemelen de hele tijd.. Ik heb al diverse cd's gedownd die zogenaamd "zo goed zouden zijn" Allemaal crap.. Dat een plaat ook een commercieel succes is zou ook voor een paar procenten moeten meetellen wil je een cd echt goed genoemd worden vind ik..

avatar van SilverGun
Fucker schreef:

Dus het is belachelijk wanneer een album dat jou niet ligt wordt 'opgehemeld'?

Wat heeft de smaak van een ander te maken met de kwaliteit van een album?

Pff kan je ook nog normaal reageren?

Je hoeft trouwens niet steeds hetzelfde bericht te plaatsen bij elk album. Maar aan je gebruikersnaam te zien vergeef ik het je, als je de puberteit ontgroeid bent, zal je mischien leren om eens wat deftiger te communiceren, dan je mening te etaleren met schuttingtaal en dergelijke.

quote]
Wat heeft de smaak van een ander te maken met de kwaliteit van een album?[/quote]

Mensen lezen hier omdat ze willen weten of een album goed is.. Ze willen de algemene opvatting van een album horen.. Er zijn wel degelijk (in het algemeen) albums die bijna iedereen goed vindt.. Als zo'n album een hoge scoor krijgt dan is het eerlijk, maar als een album waar veel mensen haast niet naar kunnen luisteren (of het wordt haast niet verkocht) een hoge scoor krijgt wat heeft het dan nog zin om hier te lezen? Het gaat mij er om dat als een album een hoge scoor krijgt dat het nog wel enigszins staaft met de werkelijkheid.. En dat het niet alleen gaat om de smaak van een stelletje adepten..;-)

stevie schreef:
Pff kan je ook nog normaal reageren?

Het was niet hetzelfde bericht, het was enigszins aangepast, maar de mening was wel voor een groot deel hetzelfde dus waarom zou ik dat deel dan niet opnieuw posten?

Mensen op TV zeggen tegenwoordig ook "kut" dus dat lijkt mij geen schuttingtaal..

Greets..

Dat hoempapa-stukje in Sé Lest... geniaal

avatar van starbright boy
@ Fucker (had je geen andere naam kunnen kiezen?)

Hoe kom je er trouwens bij dat dit album en dat van The Arcade Fire nauwelijks verkocht worden? Stonden beiden gewoon dik in de album top 100 hoor. Niet zo hoog als K3 ofzo, maar het waren ook wel degelijk commerciele successen.

En we zijn er niet voor de meerderheid van de mensen, als je daar rekening mee moet gaan houden krijg je het site-equivalent van sky radio. Als je dat zoekt zit je hier gewoon verkeerd. Daar draaien ze de weinige muziek die de meerderheid van de mensen leuk vind.

starbright boy schreef:
@ Fucker (had je geen andere naam kunnen kiezen?)

Laten ze dat dan zeggen aan het begin van de site: "Op musicmeter lees je alleen wat de alternatieve scene goed vind.. Dus je moet wel erg alternatief zijn wil je wat aan de aanbevelingen hebben..."

Ik dacht dat het gewoon over muziek ging "alle muziek" Ook de commerciële..

Greets

@Fucker : okee hoor! even goeie vrienden.

Je mag hier ook best rondposten als je niet al te alternatief bent. Geen probleem, maar kijk niet raar op als je weinig support krijgt daarin.

avatar van starbright boy
Fucker schreef:

Ik dacht dat het gewoon over muziek ging "alle muziek" Ook de commerciële..

Greets

Alternatief is het sufste woord ever, maar dat is een andere discussie. (Overigens spreek je jezelf nogal tegen, bij Tha Arcade Fire zeg je weer dat je hier bent vanwege het alternatieve karakter, wat wil je nou?)

Je neemt het allemaal wat te serieus. De site gaat over alle muziek. En iedereen is welkom. En de site doet geen aanbevelingen, dat doen individuele gebruikers. Het gemiddelde zegt niets meer dan dat veel individuele gebruikers die plaat mooi vonden. Maar als je daar op afgaat zal iedereen regelmatig albums tegenkomen waar hij geen klap aanvind. Ik ga op mensen af van wie ik aan de cijfers zie dat er verwantschap is in smaak. Daar heb je wat aan en dat is het interessantst aan deze site wat mij betreft. Lijstjes en gemiddelden zijn geinige bijzaakjes.

0,5

Laat ik dan dit zeggen; Mijn punt is alleen dat als ik Sigur Rós - Takk gekocht had omdat hij bijna op de éérste plaats staat hier, dan zou ik mij knap bedonderd hebben gevoeld achteraf.. Dus wat dat betreft zou ik niks hebben gehad aan het advies van musicmeter (waar het toch eigenlijk voor bedoeld is dacht ik).. Voor de rest kan ik het wel met je eens zijn over wat je nog zegt..

Dit zou je kunnen voorkomen door het commercieel succes ook mee te laten tellen voor bv. 40% (ik noem maar wat) Maar goed, dat is mijn idee..

Groetjes

avatar van psychonaatje
Het is muziek, geen afwasmiddel. Als dit een site over afwasmiddel was geweest (www.afwasmiddelmeter.nl, misschien een idee), dan kan ik me voorstellen dat je degene die hoog staat aangeschreven koopt, maar als je dat bij muziek doet, kan het voorkomen dat je het geen goede muziek vindt omdat het je smaak niet is. Da's toch niet gek?

Groetjes

Haha, grapjas!

Kom op zeg, commercieel succes laten meetellen in de waardering? Dat is natuurlijk de wereld op z'n kop. In alle serieusheid, ik denk dat jij hier beter terecht kunt voor muziekadvies: Skyradio

avatar van Yak
Yak
Graag weer over het album nu. Het forum lijkt me een prima plek om te discussiëren over MusicMeter en muziek in het algemeen.

avatar van psychonaatje
Goed album

beaster1256
ik vind de vorige twee platen van sigur ros subliem , mijlpalen , ongelooflijk , ik leg ze slecht af en toe eens op omdat ze me nooit zouden vervelen , ik koester ze , maar deze , heb ik nu al 5 keer beluisterd en ik hoor hem niet graag , erger het stoort me soms , kan er mij iemand uitleggen hoe dit komt ligt het aan de groep of aan mij, of dat soms irriterend hoge stemmetje , ik begrijp er niets van , en zo naar deze release uitgezien , wat een ramp !!!

Ik begrijp jouw niet dan, dat stemmetje was er op de vorige albums toch echt ook al. Het zal wel aan jou liggen

avatar van Koston
obsessed schreef:
Dat hoempapa-stukje in Sé Lest... geniaal

Dat vind ik nou net het minst goede deel van het album

we hebben een nummer 1 notering in het 2005 lijstje!!!

avatar van Hermy
Toch haalt deze Sigur Rós net niet de 5-sterren status die zijn 2 voorgangers wel hebben behaald.
Al met al uiteraard wel een prima plaat. Ik kijk uit naar het optreden op 15 november in 013.

Voor wie het nog niet wist: Vrijdagavond 11/11 op BBC2 om 23.35 uur (Ned.tijd:00.35 uur) Sigur Ros bij "Later".

Heeft er nog iemand 2 tickets voor hun optreden nu dinsdag in Tilburg???