Gram Parsons - GP (1973)

Country / Roots
Label: Reprise

1. Still Feeling Blue (2:41)
  2. We'll Sweep Out the Ashes in the Morning (3:13)
  3. A Song for You (4:58)
  4. Streets of Baltimore (2:54)
  5. She (4:59)
  6. That's All It Took (2:59)
  7. The New Soft Shoe (3:54)
  8. Kiss the Children (2:58)
  9. Cry One More Time (3:38)
  10. How Much I've Lied (2:29)
  11. Big Mouth Blues (3:51)
avatar van Marco van Lochem
[/quote]
En dan toch maar 3,5 sterren waard??? [/quote]

Dat heeft te maken met persoonlijke smaak. Dat dit album een topper binnen het genre Is, lijkt mij duidelijk. Daar doet mijn persoonlijke mening niets aan af...maar er zit nog wel groei in dit album...4!

avatar van Mjuman
Poles Apart schreef:

En dan toch maar 3,5 sterren waard???

Ondanks de pluralis majestatis - maken - zijn die van de planken daaronder zijn gewoon meer waard, blijkbaar

Ik vond die twee albums op één cd pricewise altijd een koopje - vinylistisch gezien beide a must have!

Na 2x luisteren is dit album toch wel erg country en merk ik niet veel van de stempel country rock die door anderen gegeven wordt aan dit album. Of misschien wordt er het 2e album van GP mee bedoeld?

Zelf ben ik er nog niet kapot van, ik had verwacht dat het wat meer in de lijn van Buffalo Springfield, Poco of early Eagles zou zijn. Toch nog wat extra luisterbeurten geven deze week.

Overigens ben ik een Eagles fan en vind ik reactie op hun 'commerciele muziek' altijd wat aan de flauwe kant. Alsof de meeste muziekanten hopen om liever maar geen lp's te verkopen en concerten te geven voor een dozijn mensen. Ik vind muziek mooi of niet en ga me daar toch niet in laten beinvloeden door de exacte commerciele bedoelingen van een band.

Alleen al "She"!
Muziek is niet om te vergelijken. Muziek is om van te genieten en van te houden.