Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East (1994)

Label: Payday

1. Intro (Life) (0:50)
  2. D. Original (3:35)
  3. Brooklyn Took It (3:22)
  4. Perverted Monks in tha House (Skit) (1:13)
  5. Mental Stamina (2:21)

met Afu-Ra

6. Da Bichez (3:51)
  7. You Can't Stop the Prophet (3:54)
  8. Perverted Monks in tha House (Theme) (1:02)
  9. Ain't the Devil Happy (3:44)
  10. My Mind Spray (3:44)
  11. Come Clean (4:57)
  12. Jungle Music (3:50)
  13. Statik (3:07)
avatar van BoordAppel
En wat staat daar achter meneer de Damaja in de fik?

avatar van Jordy
Samen met die titel een beetje eng inderdaad... Ik bewaar m'n Jeru verhaal nog even voor z'n volgende album btw

avatar van T.O.
wow dat was me nooit echt opgevallen

avatar van pjotr
"You Can't Stop the Prophet": zeg ik dan maar...

T.O. schreef:

wow dat was me nooit echt opgevallen
Mij ook niet.

Tec
DJ Premier in zijn hoogtijdagen, wat wil een mens nog meer? Jeru vind ik soms iets te veel zeuren maar het blijft een dope MC. De Pete Rock remix van Can't Stop The Prophet is misschien wel beter dan alle andere nummers op deze cd, jammer dat die niet op het album staat.

4 sterren

Jeru , getalenteerde mc die verrast met oa het erg sarcastische "da bitchez", met Premier in z'n topdagen.

****

Ja dat is het wtc.. Heeft al ooit eens een keer eerder in de hens gestaan voor 9/11. ''blow up like the world trade''- zegt biggie ook op ready to die. Maar goed, heel dik album natuurlijk, productie, lyrics zitten allebei erg goed. Beste nummer van de cd vind ik toch wel come clean. 4,5 ster

avatar van Gyzzz
Leuk enzo. Aardige rapper, aardige beats. My Mind Spray springt er door de vette beat uit. Ik snap net als bij de vroege albums van GangStarr en Tribe Called Quest alleen de vele ophef niet helemaal. Ik zie nooit helemaal wat er zo geweldig aan is.

avatar van Collect Call
Vet album, zeker weten de beste van de vier! 4,5*

avatar van thomzi50
Favorieten: Ain't the Devil Happy, My Mind Spray en D. Original. - Erg leuk album. Fraaie rapper, lekkere beats. 4*

avatar van MJ_DA_MAN
Leuk album maar toch wel overschat naar mijn mening. Ruime 3,5*.

4.5* helaas wat te kort...

Vincent! schreef:
''blow up like the world trade''- zegt biggie ook...
volgens mij heeft dat meer met de opkomst te maken dan met de ondergang

Alleen staan ze in brand op het plaatje

Pauper
Die man heeft zo'n aparte rustgevende flow, dat het bijna een mix van praten en rappen is, alles op ze tijd gevoel.. heerlijk

Complotten over 9/11, dit dat..

Het was gewoon Dirty Rotten Scoundrel , Jeru The Damaja!

avatar van MJ_DA_MAN
Dat refrien van Ain't The Devil Happy .

avatar van FunkyMonk
Jungle Music; 1 van men favoriete nummers van hem. Verder zoals gezegd Da Bichez, My mind spray, Ain't the devil happy zeker het beluisteren waard! 4*

mes-one
Pauper schreef:
volgens mij heeft dat meer met de opkomst te maken dan met de ondergang

Begin jaren 90 is er al een keer een busje tot ontploffing gebracht onder het WTC. Denk dat het daar over gaat...

Pauper
Even het orgineel gehaald vanmiddag, Da Bitches blijft toch wel een hele leuke track, beetje de voorloper van "Vrouw of Bitch" van Raymzter. You can't stop the prophet!

Relax
Die beats zijn ongelovelijk slecht weet je.. zijn maar paar goede, maar het word heletijd geloopt zonder afwisseling.. kan daar beetje slecht tegen.

Kos
Dat heb ik met Kanye West als ie weer eens tig samples en beats door elkaar heen flikkert.
Dan liever die wat rauwere, minimalistische loops.

Kos schreef:
Dan liever die wat rauwere, minimalistische loops.

Probleem is dat Kanye voor hemzelf wel de goede samples uitkiest maar af en toe wat simpel sampled maar toch .. goed.
Bij (bijvoorbeeld op nieuwe album van The Game) is zo simpel dat me neefje dat zelfs kan.

Relax schreef:

Het probleem is dat deze shit is opgenomen van 1992-1994 en dat Kanye in 2006 leeft

Relax
Tjaaaaa maar die beats van Nas - Illmatic bijv. zijn ook malen beter en die van Wu-Tang etc etc. deze klinken leeg.

Dr.Greenthump
Kanye West, Geboren: 8 JUNI 1977, Atlanta (Verenigde Staten)

Zo die is een lange tijd weggeweest dan

avatar van Gyzzz
Relax schreef:

Op enkele uitzonderingen na (My Mind Spray, Ain't The Devil Happy) vind ik de beats hier ook niet zo sterk. Toch wordt dit album op de een of andere manier gezien als een van de productie-hoogtepunten van Premier, die het album zou 'dragen'.

Kos
Nah, niet dragen. Jeru is één van de beste MC's, dat helpt ook wel.

avatar van thomzi50
Het gaat vooral erg goed samen, de beats en de raps