Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East (1994)

Label: Payday

1. Intro (Life) (0:50)
  2. D. Original (3:35)
  3. Brooklyn Took It (3:22)
  4. Perverted Monks in tha House (Skit) (1:13)
  5. Mental Stamina (2:21)

met Afu-Ra

6. Da Bichez (3:51)
  7. You Can't Stop the Prophet (3:54)
  8. Perverted Monks in tha House (Theme) (1:02)
  9. Ain't the Devil Happy (3:44)
  10. My Mind Spray (3:44)
  11. Come Clean (4:57)
  12. Jungle Music (3:50)
  13. Statik (3:07)
Overgewicht schreef:
5,0 pak aan!
Een van mijn favoriete mc, lyrics zijn dik in orde, de flows zijn lekker en primo heeft goed werk geleverd op dit album!

Primo & Jeru goeie combo!
Hoe zit dat met hun trouwens, hadden hun nou beef met elkaar?

Zoiets had ik ook gehoort, het had iets te maken dat Jeru te weinig waardering had voor Premiers aandeel/werk op dit en de volgende album. Jeru en premier worden gedisst op de door premier geproducede track Kick in the door van de Notorious B.I.G.

Kill_illuminati schreef:

Fantastisch track met keiharde lyrics, Nooit geweten dat die ook echt gericht waren. Is daar nog op gereageerd of niet?

Niek schreef:

Dit vond ik via googlen
Kick in the Door

avatar van PaulieWalnuts
Wat komt Jungle Music toch verschrikkelijk hard.

avatar van JLjuju
Ain't The Devil Happy heeft zo'n geweldige beat.

avatar van Pooiertje
JLjuju schreef:
Ain't The Devil Happy heeft zo'n geweldige beat.

zeker,

ik hoorde trouwens dat hij naar Nederland zou komen...

avatar van JLjuju
Op vrijdag 19 december komt Jeru The Damaja voor een exclusief concert en een masterclass naar het nieuwe podium No-Limit in Amsterdam zuid-oost. Om iedereen de kans te geven kennis te maken met dit nieuwe podium in Amsterdam zuid oost geeft OneFourOne collective via de website van Statemagazine de eerste 50 kaartjes (25x2) voor het concert gratis weg. Jeru zal niet alleen het podium betreden voor een exclusief concert, maar hij zal eerder op de dag een masterclass geven waarin hij verteld over zijn visie over hiphop.

RedLightCityBoy
No-Limit, dat is naast mijn school. Aight.

avatar van PaulieWalnuts
Alsof zijn visie op hiphop nu nog relevant is. Hij loopt de laatste jaren een beetje achter de feiten aan volgens mij.

avatar van MJ_DA_MAN
Inderdaad, en dat is te merken op zijn laatste album.

avatar van Outblasty
Net dit album voor het eerst geluisterd, althans, ik heb het een aantal maanden een keertje niet aandachtig geluisterd maar toen wist ik niet echt wat ik er nou van vond.

Het album beviel me best wel goed eigenlijk voor een eerste luisterbeurt. Lekkere beats en een af en toe zeer goed flowende MC.

Ben wel meteen al verliefd op Come clean, wat een godsgruwelijke beat zeg echt helemaal geweldig.

Nog geen stem, doe ik niet na 1 luisterbeurt.

avatar van Outblasty
Prachtig album, ben zeer onder de indruk van de producties van DJ Premier en Jeru is zeker een goede MC.

Een aantal geniale nummers en eigenlijk geen slechte nummers. Ik stem nu een 4,5* maar dit kan zeker een top10 plek veroveren.

Favoriete nummers Come clean (GENIAAL) en D original, Jungle Music of Ain't the devil happy.

Berichten verplaatst naar Jeru the Damaja

avatar van MAS
MAS

MAS schreef:
Jammer dat dit album overal rond de 17 euro is.
Op Proxis.nl is ie 13,29. Dat is een betrouwbare site. Heb ik hem ook gehaald.

avatar van MJ_DA_MAN
MAS schreef:
Jammer dat dit album overal rond de 17 euro is.
Hier maar €10,99 (incl. verzendkosten) en als je wil kan je van mij een kortings-code van €2,- krijgen .

RedLightCityBoy
Woont iedereen van jullie ver buiten een stad ofzo?
FAME, A'dam 5,00 eurie

avatar van Outblasty
Wel?? een maandje geleden was ik er toevallig maar toen lag hij er niet. en Wrath of math was 16 euro ofzo.

avatar van Niek
Heb ik ook altijd bij The Fame. Als je dr elke dag heen kan is het top, maar zodra je een half uur moet rijden niet, want compleet is het nooit daar en de cd waar je voor komt ligt er niet. Desondanks wel Time:Line er voor 5 e opgepikt

Relax
Hmm als je zover moet rijden kan je net zo goed die 16 euro aan benzine uitgeven.

avatar van MAS
MAS
RedLightCityBoy schreef:
Woont iedereen van jullie ver buiten een stad ofzo?
FAME, A'dam 5,00 eurie

Wooow 5 euro . Bij ons in Helmond hoef ik er niet eens naar te vragen:p.

avatar van nega
Ik heb nooit echt goed naar Jeru geluisterd, zijn featurings op andere albums vind ik wel goed. Ik heb geprobeerd dit album paar keer af te luisteren, maar is me nooit gelukt. Waarom weet ik ook niet, het ligt niet aan zijn stem, niet aan zijn lyrics. Mss aan de beats. Ik ga hier ook niet op stemmen, want ik weet dat heel veel mensen dit waarderen en dit ook gewoon een goed album is. Heeft iemand tips onder welke omstandigheden/situatie ik het beste naar dit plaat kan luisteren? Zijn volgende album vind ik trouwens iets beter om naar te luisteren.

avatar van Niek
Als het je nog nooit gelukt is het album af te luisteren zou ik er sowieso niet op stemmen .
Verder weet ik niet of er een bepaalde sfeer is waarin je dit het beste kan luisteren. Als je Come Clean nu niet goed vind, zul je dat waarschijnlijk ook niet als je pak em beet stoned bent .

avatar van nega
Hmm bij Come clean was ik nog niet eens gekomen:$. ik zal na het werk eentje opsteken en naar dit album luisteren voor de x keer:P

ManMonster
Come Clean is zowat mijn favoriete hip-hop nummer, het zou iig in mijn top 10 belanden dus nega iig dat nummer eens checken!

avatar van Kill_illuminati
Ik snap niet wat iedereen zo tof vind aan Come Clean. Ik vind het nummer wel leuk maar zeker niet niveau als de meeste dat doen. Ain't the Devil Happy behoord tot mijn Top 5 favoriete Hiphop nummers.

avatar van Outblasty
Ik vind de beat van Come Clean geweldig en Jeru flowt daar gewoon zo geweldig. Voor mij een van de beste hiphopnummers ooit gemaakt. Ain't the devil happy vind ik daarentegen weer een van de mindere nummers van dit album. Smaken verschillen

avatar van Pooiertje
Kill_illuminati schreef:

Ik heb precies hetzelfde.

ManMonster
Gewoonweg één van de orgineelste hip-hop beats waar Jeru dan ook nog eens geweldig over rapt, what's not to like?

avatar van WeztSide
Pooiertje schreef:

Ik heb precies hetzelfde.

Ik heb hetzelfde, maar dan ook met Ain't the Devil Happy.
Jungle Music vind ik juist geweldig