Queens of the Stone Age - Queens of the Stone Age (1998)

Label: Loosegroove

1. Regular John (4:35)
  2. Avon (3:22)
  3. If Only (3:20)
  4. Walkin' on the Sidewalks (5:03)
  5. You Would Know (4:16)
  6. The Bronze * (3:45)
  7. How to Handle a Rope (3:30)
  8. Mexicola (4:54)
  9. Hispanic Impressions (2:44)
  10. You Can't Quit Me Baby (6:33)
  11. These Aren't the Droids You Re Looking For * (3:07)
  12. Give the Mule What He Wants (3:09)
  13. Spiders and Vinegaroons * (6:27)
  14. I Was a Teenage Hand Model (5:01)
avatar van platedraaier
Ik ben er anders wel erg blij mee dat ze deze opnieuw uitbrengen. Ik heb hem nog niet en ben al zo`n anderhalf jaar op zoek.

avatar van BB King
de bonustracks zijn niet nieuw, komen van verschillende E.P.'s, das jammer.

avatar van Jizze
wisselstroom schreef:
Kom op zeg, mensen die geinteresseerd zijn hebben deze plaat allang in huis. ...

Onzin natuurlijk. Ik ken QotSa pas een jaar. Hoe moet ik deze plaat dan in huis hebben als hij nergens meer te krijgen is? En dat is ook de reden dat ze hem opnieuw uitbrengen: omdat hij nergens meer te krijgen is.

Jizze schreef:

Haha, net alsof ze van die plaat niet gewoon een extra persing kunnen maken zonder er een hele toer aan vast te plakken. En ik kan me niet voorstellen dat je deze plaat niet op internet kunt vinden - desnoods op ebay ofzo. Op veel plaatsen zal de oorspronkelijke plaat ondertussen vast wel uit de (internet)schappen gehaald zijn...

Jizze schreef:

Ik zag 'm vorige week nog liggen in de Concerto in Amsterdam

avatar van Ducoz
zal er wel een flink prijsje aan hebben gehangen

avatar van freakey
Deze plaat was inderdaad gewoon niet meer te krijgen en ik vind het wel erg snobistisch van sommige mensen die vinden dat je hem al lang in huis had moeten hebben omdat je geïnteresseerd bent... alsof iedereen alles vanaf de eerste minuut zou moeten oppikken...

Wel is het super irritant dat er dan weer extra's opstaan, ik heb die eerste versie idd wel, dus zonder bonus dus....

Dit is geldklopperij

De deluxe versie van Rated R heb ik al gekocht terwijl ik de normale cd al had, bij deze ga ik dat niet doen....

avatar van Ducoz
Nee voor Spiders and Vinegaroons hoef je het in iedergeval niet te doen!
Instrumentaal nummertje
En Droids ook..

avatar van The Eraser
De bonustracks 'The Bronze' en het instrumentaal nummertje Spiders and Vinegaroons zijn anders wel zo ongeveer de beste tracks op het album....

Ik pindakaas ze wel...

avatar van freakey
Trouwens, The Bronze staat al op Queens of the Stone Age - Stone Age Complication (2004), en die heb ik wel al...

avatar van Oldfart
Dit is geldklopperij
...hmm, als het album inderdaad niet makkelijk te krijgen is geweest, kun je ook zeggen dat het opnieuw uitbrengen een service is aan latere liefhebbers.

Als dat bij andere bands niet gebeurt moppert iedereen ( bijv. the Sound), doet een band het wel is ineens weer gelpklopperij. En echte fans hebben die bonustracks al lang, dus die hoeven zich daar niet druk over te maken, toch?

avatar van freakey
Geldklopperij is het dat er op latere edities extra's staan, je benadeeld dan de vlugge kopers (= vaak grootste fans), dat is wat ik aangaf... niet het heruitbrengen op zich natuurlijk...

avatar van Kronos
Nochtans lees ik hier op de site veel dat die bonusnummers door vaak de grootste fans zo verafschuwd worden omdat dit niet bij het oorspronkelijke album hoort.

Voor mij hangt het er vanaf. Op sommige heruitgaves staat een goede bonus. Maar meestal hoeft het van mij niet. Soms is het ronduit irritant dat ze er nog een hoop rommel achteraan hebben gegooid.

Ik ben in ieder geval blij dat deze weer verschijnt want staat ook al een tijd op mijn lijstje.

Als ik die bonusnummers shit vind wil ik wel met jouw oude exemplaar ruilen, freakey.

Grapjas.....

avatar van kaztor
Jammer van de bonus-tracks er tussenin.

Josh vertelde eerst hoe leuk hij het vond om een paar 'mysterieuze' releases in de discografie te hebben, zoals het niet meer verkrijgbare debuut (deze plaat, dus).

En dan, door geïnspireerd te zijn door de her-uitgave van Rated R, overstag gaan en maar een beetje de track-list gaan 'verbeteren' door er een aantal songs tussen te gooien die op geweldige, zeldzame EP's stonden...

Ik ben blij de originele cd te hebben, zoals ie bedoelt is. En dan dat gefutvogel met die EP-tracks... De QOTSA/Kyuss-EP had betere nummers en klonk ook gewoon als een geheel.
En bovendien, als je een echte fan bent is het juist leuk om naar dat soort dingen op zoek te gaan in plaats van ze op een presenteerblaadje mee te krijgen. Jammer!

avatar van Ducoz
Ben benieuwd of de score nu erg gaat dalen of juist gaat stijgen nu hij opnieuw is uit gebracht, gelukkig niet met al te veel toeters en bellen. Nu zal iemand een CD winkel in lopen en denken, verrekt, die heb ik nog nooit gezien snel aanschaffen!

Het gemiddelde is nu 3,92

avatar van Kronos
kaztor schreef:
Ik ben blij de originele cd te hebben, zoals ie bedoelt is.

Ach, het is geen symfonie van Beethoven waar men wat tussen heeft geplakt. Dit album stond al even op mijn verlanglijstje en ik ben blij dat het nu weer verkrijgbaar is. Voor weinig geld gekocht daarstraks en de extra's waren gratis geloof ik.

Raskolnikov
Ik heb eindelijk deze cd op de kop kunnen tikken. Ik was er al lang naar op zoek maar ik vond hem nergens. Gelukkig is hij opnieuw uitgegeven

Regular John, hun eerste single, is en blijft toch het beste nummer van The Queens Of The Stone Age.

Wat een eliteir gebrabbel over "echte fans" lees ik hier toch zeg, ik zie het probleem niet hoor. Ik heb het album vlak na Songs for the Deaf gekocht en helemaal grijsgedraaid. De vrienden met wie ik vorige week naar het concert in Groningen ben geweest kenden dat album niet eens dus ik kan me voorstellen dat het een slimme move is om hem opnieuw uit te brengen. Dat er dan een paar extra nummers op staan die al eerder op andere releases zijn uitgebracht lijkt me ook niet zo'n probleem, maar kennlijk zijn veel "echte fans" op hun teentjes getrapt. En dat om een product dat niet eens voor hen is uitgebracht! :S
Volgens mij wil je als muzikant gewoon zoveel mogelijk mensen laten genieten van wat jij hebt gemaakt, dus ik kan me voorstellen dat je als band geen problemen hebt met het opnieuw uitbrengen van materiaal. Als het nou zou gaan om een vierde verzamelaar in 3 jaar tijd kan ik me voorstellen dat het om geldklopperij zou gaan maar in dit geval maak ik me er toch echt niet druk om hoor.

Ik ben het hier helemaal met blitzwingz eens.

avatar van wisselstroom
Het wordt hier een beetje gebracht alsof de die-hard fans het jammer vinden dat de nieuwe fans nu ook toegang hebben tot hun exclusieve plaat. Dat is onzin, het is alleen maar mooi dat mensen geïnteresseerd zijn in deze plaat en dus is het goed dat ze daarin voorzien, maar volgens mij gaat de discussie daar niet echt over.

Wat mij betreft geldt dat ik het gewoon jammer vind dat ze een heel promocircus en -tour om die re-release hebben gepland. Wat mij betreft hadden ze die energie beter kunnen steken in nieuwe nummers, daar maak je zowel de nieuwe als de oude fans blij mee. Blijkbaar was de creativiteit er niet, maar de zin om op te treden (of toch zin in centjes verdienen?) wel. Heb het even nagezocht, en QotSA hebben sinds hun laatste album al 8x in NL opgetreden, dus met minstens 3 tournees waarvan 2 zonder nieuwe muziek.

Blijkbaar kunnen de heren in 2011 niet meer tippen aan de muziek die ze in '98 maakten. Jammer. Heb nu toch een beetje het gevoel te maken te hebben met een band die over hun top is.

Heb zelf alle reguliere albums maar niet de EP's. Mij zouden ze nog wel blij kunnen maken met een verzameling met alle B-sides van de afgelopen 10 jaar. Misschien een ideetje als excuus voor hun volgende tour

wisselstroom schreef:

Dat niet zo zeer, maar tot een half jaartje voor de rerelease van deze gewoon nog een goede 30 tot 50 euro waard...

avatar van wisselstroom
Tja, dat heb je nu eenmaal ooit met beleggingen hè

Ik snap niet dat mensen die een beetje over Josh Homme gelezen en gehoord hebben, kunnen beweren dat hij het voor het geld zou doen. Die man houdt gewoon van muziek maken en touren.

ik2.0 schreef:

Laatst zei hij in een interview dat hij Sick was of playing the old stuff.. hij wil een nieuwe plaat maken, nieuwe nummers spelen inplaats van nummers die hij al heel z'n carrière speelt, zei hij.

Dus deze tour was weldegelijk voor het geld, sowieso een album 2x uitbregen doe je niet omdat je zoveel van muziekmaken houd, want er is sinds '98 niets meer voor deze plaat opgenomen... Net als limited editions en deluxes... voor de fans... maar ook voor het geld.

avatar van BB King
zoiets wordt veelal niet door een artiest bepaald, maar door een platenmaatschappij.....