Queens of the Stone Age - Queens of the Stone Age (1998)

Label: Loosegroove

1. Regular John (4:35)
  2. Avon (3:22)
  3. If Only (3:20)
  4. Walkin' on the Sidewalks (5:03)
  5. You Would Know (4:16)
  6. The Bronze * (3:45)
  7. How to Handle a Rope (3:30)
  8. Mexicola (4:54)
  9. Hispanic Impressions (2:44)
  10. You Can't Quit Me Baby (6:33)
  11. These Aren't the Droids You're Looking For * (3:07)
  12. Give the Mule What He Wants (3:09)
  13. Spiders and Vinegaroons * (6:27)
  14. I Was a Teenage Hand Model (5:01)
kaztor schreef:
Op Ebay is het gewoon te vinden.
Je moet er wel aardig voor dokken.

jazeker. Gelukkig heb ik hem voor een tientje gekocht

voltazy
haha, ik heb hem ook gewoon voor 10 euro bij normale cd zaak gehaald

avatar van jeroenman
Ja, zelfde hier, 10 jallies. En daarbij de originele 1998 Roadrunner uitgave.

, en het is ook nog een briljante plaat. Weet het echt niet waarom hij niet bij discografie op de officeele Queens site staat en ze toch Regular John en Mexicola altijd spelen

alleen al regular john is drie sterren waard

avatar van kaztor
Ach, we mogen ons gewoon gelukkig prijzen, dacht ik zo!

Heb je ook de Kyuss/QOTSA split-EP?
Ook zeldzaam, ook geweldig!

Heb ik ook, was 2 euro... . Ben een gelukkig man.

2 EURO???????

Ik zou eigenlijk ook wel de QOTSA/Beaver split voor goedkoop aan willen schaffen...

Jep 2 euro. Maar het vage aan mij is, ik heb de kyuss/queens split, dit album en rated R. Geen songs for the deaf, lullabies of era vulgras 'legaal' . Sorry ik sla me maar even voor mij kop. Die split heb ik gedownload, maar ik heb hem in polen nog gezien legaal
Oh ja,
Meschien geluk? de site stondt achter op mij cdboekje. Dus ik hoop dat ze leveren voor de gene die deze willen

avatar van kaztor
Jij bent zeker echt zo'n stoere 'cult'-QOTSA-fan, he?

Nee....een normale fan die door zijn aandacht maar niet aan het latere werk kan komen.

avatar van roelenbastiaan
jammer dat dit (voor de meeste) n wat onbekender album is. dit is namelijk ook zonder enige twijfel 100% Queens of the stone age. het doet me af en toe ook nog wat aan Kyuss denken. maar de sound van dit album past precies in het rijtje;
Queens of the stone age
Rated R
Songs For The Deaf
Lullabies To Paralyze
Era Vulgaris

echt vet!!

avatar van kaztor
Vanmiddag zag ik in een cd-zaak in Amsterdam deze http://img.photobucket.com/albums/v40/kaztor/qotsa1st.jpg liggen!
Het is het debuutalbum op rood vinyl, uitgegeven op het Man's Ruin-label. (De cd-foto zit aan de binnenkant).
Heb er inmiddels heel veel spijt van dat ik m niet meenam, maarja... kan niet alles hebben, he!
Ziet er wel enorm gaaf uit!!!

davidqotsa
Inderdaad die rode vinyl ziet er zeer tof uit, het is echter een fake. Die vinyl is nooit in het rood uitgegeven, alleen in zwart, geel, groen en blauw vinyl. Het is wel een leuk hebbedingetje, maar er zit een risico aan vast er zitten op ongeveer van de helft van de prints grote mastering-fouten, op die foute helft is er geen lead-gitaar te horen, alleen een drum bas en zanglijn. Agh het is een risico maar als het een foute versie blijkt te zijn heb je altijd nog wat leuks om in te lijsten en aan de muur te hangen

avatar van jurado
Waar haal jij deze info vandaan? Dit is een officiele mans ruin release en daar is verder niks mis mee als je hem vindt koop hem dan zou ik zeggen.

avatar van kaztor

Dus jij hebt 'm uit die bak gegrist??

avatar van Willem12982
ik heb hem op vinyl en zoals hierboven al gezegd is hij nooit in het rood uitgebracht. die van mij is gewoon zwart.

songs for the deaf heb ik wel op rood vinyl.
lullaby's to paralyze heb ik op groen en paars vinyl.

kaztor schreef:
Dus jij hebt 'm uit die bak gegrist??

Nee, jammer genoeg niet. Kan mezelf niet telpoteren naar Amsterdam

avatar van blonde redhead
D-ark schreef:

Volgens mj staat hij er wel gewoon op.

avatar van muismat
Dit vind ik de beste van Queens van wat ik tot nu toe heb gehoord.
Rauwer dan de volgende albums.

Alleen die 3 eerste nummers al, heerlijk

avatar van coldwarkids
Ik sta ervan te kijken dat de eerste van The Queens niet meer leverbaar is.
In de winkel bij ons heb ik wel schrijfje staan (Gelukkig) .... alleen doosje is kwijt maar die ga ik gewoon opsporen en kopen.

avatar van dj maus
Ik heb deze ook op een bootleg lp. Perfecte kopie overigens: het klaphoes-effect is er niet minder om.

Regular John was en is nog steeds mijn favo-qotsa-nummer en Avon nog steeds nummer 2.

Dit album heeft met voorsprong het vetste geluid van hun oeuvre.
Liefhebbers daarvan verwijs ik tevens naar: In Search Of van de band Fu Manchu. Die klinkt zo mogelijk nog vetter.

avatar van Ephyon
D-ark schreef:
Oh ja,

Roadrunner records? Bij mijn weten is dit album uitgegeven door Interscope records. Ben je zeker dat dit wel een officiële en legale kopie is?

edit: net op wikipedia gezocht en je hebt idd gelijk, damn dan heb ik er wel serieus naast gekeken.

Wel raar dat Polen die nog wel kan leveren terwijl je hem nergens anders kan krijgen. This smells fishy

Een poolse vestinging van Mediamarkt niet . Daar heb ik hem gevonden

davidqotsa
Deze cd wordt trouwens over iets meer dan een maand opnieuw opgegeven in een geremasterde versie

oef zonde, een master kan alleen maar slecht uitpakken lijkt me. Hoewel ik een heruitgave erg verwelkom (Out of print), had dat volgens mij ook wel zonder opppompen gekunt. We wachten af...

davidqotsa schreef:

Is toch nergens voor nodig?

Nouja, ik heb tenminste een beest van een geluid op een zeldzame uitgave!!

avatar van James Douglas
Rauw, het doet hier en daar nog aan Kyuss denken en dat is verre van een onplezierige ervaring. Er is wel iets van te zeggen, de songs geven zich niet zo makkelijk bloot maar daar zit dan ook juist weer de spanning in. Andere QOTSA albums grijpen mij meer omwille van de variatie. Toch kan ik op dit album nog wel een tijd teren. 'Avon' knal ik in ieder geval op juist volume de kamer door.