Queens of the Stone Age - Queens of the Stone Age (1998)

Label: Loosegroove

1. Regular John (4:35)
  2. Avon (3:22)
  3. If Only (3:20)
  4. Walkin' on the Sidewalks (5:03)
  5. You Would Know (4:16)
  6. The Bronze * (3:45)
  7. How to Handle a Rope (3:30)
  8. Mexicola (4:54)
  9. Hispanic Impressions (2:44)
  10. You Can't Quit Me Baby (6:33)
  11. These Aren't the Droids You Re Looking For * (3:07)
  12. Give the Mule What He Wants (3:09)
  13. Spiders and Vinegaroons * (6:27)
  14. I Was a Teenage Hand Model (5:01)
davidqotsa
kaztor schreef:
Is toch nergens voor nodig?

Nouja, ik heb tenminste een beest van een geluid op een zeldzame uitgave!!

Mee eens dat het nergens voor nodig is. Maar meneer Homme wil blijkbaar ook bakken geld verdienen in de tussenperiodes waar er geen albumreleases zijn. Er is trouwens al wat minimale informatie over een nieuw album van deze band. Het stelt vrij weinig voor, maar hiermee zijn we wel zeker van nog een plaat(volgende zomer al?) van deze heren.

avatar van Ephyon
Euhm, er zijn mensen die QOTSA nu pas beginnen te ontdekken en als ze dan tot de constatatie komen dat dit album nergens meer te verkrijgen is vind ik het puik van de mannen dat ze het album terug gaan uitgeven. Naar de fans luisteren noemen ze zoiets.

Anyways, kheb de originele uitgave via via nog te pakken kunnen krijgen. Langs de ene kant wel jammer dat ze het terug gaan uitbrengen want nu gaat de waarde van mijn originele kopie dalen.

Gelukkig hebbek nog de zeldzame QOTSA/Beaver split ep B)

Ephyon schreef:

Dat weet ik anders zo net niet. De oude versie is via Roadrunner uitgekomen, de nieuwe waarschijnlijk via Interscope zoals de andere albums. Misschien dat het daarmee z'n waarde behoudt.
Het blijven natuurlijk altijd de eerste persingen, van hun eerste album.

Ik zou maar wat graag aan die rode vinyl-versie willen komen met die andere voorkant...

avatar van dj maus
kaztor schreef:

Die heb ik dan met zwart vinyl.

Gekleurd vinyl is toch altijd minder, qua geluid.

avatar van Ephyon
Maar ik heb geen vinyl speler jammer genoeg, en hier in Vlaanderen zijn er niet echt zo heel veel platenzaken. Buiten degene met dance muziek voor dj's natuurlijk. Anders had ik me er al lang 1 aangeschaft.

avatar van edgarphoto
cd kopen houdt toch in dat ie over een jaar of 5 op is/ niet meer gedraaid kan worden?
Ik zou zeggen gewoon downloaden op soulseek!

kaztor schreef:
Dit vind ik de QOTSA-plaat met de meeste replay-value. Waarom? Omdat de nummers zich moeilijk prijs geven, dus valt er meer te ontdekken en verveelt hij nooit. R is dan mijns inziens de meest 'complete' cd (meer een eenheid), maar dit is ook gewoon te gek. Misschien minder rauw dan Kyuss, maar ook lang niet mis.

4,5.

kaztor schreef:

Het blijven natuurlijk altijd de eerste persingen, van hun eerste album.

U vraagt, wij draaien

avatar van midnight boom
Minstens net net zo goed als songs for the deaf!

5 *

Ben er nog niet uit welke de beste is: deze of Rated X .
allebei waanzinnig goede albums.

avatar van captain scarlet
Hun eerste, en wat mij betreft : de beste. retestrakke stonerrock van de buitencategorie. The Cream en Black sabbath en weet ik wat nog meer liggen regelmatig op de loer, maar het blijft QUOTSA !

avatar van KidChino8
beetje een onderschatte plaat, ja?

3;5*

'if only' : mmmmm

avatar van Vortex
Deze hoort kwa hoes natuurlijk naast Is This It van The Strokes te staan

avatar van Mindshifter
Mooi debuut. Het skelet van wat nog zou komen. *3,5.

avatar van platedraaier
Dit is een erg lekkere rockplaat. Eigenlijk gewoon een super plaat.
Zodra het eerste nummer er in knalde, was ik verkocht. Wat een heerlijke sound zeg. Eigenlijk kwam ik hier op, nadat ik het nieuwe nummer van de 24 augustus te verwachten nieuwe cd van the Masters of reality had geluisterd op hun myspace.
Toen bedacht ik me dat ik Queens off The Stone Age nog nooit een eerlijke luisterkans had gegeven. Dus meteen maar begonnen bij het begin. Maar dit smaakt zeker naar meer.
Op "If only" wordt min of meer gebruik gemaakt van het "I wanna Be Your Dog" gitaarrifje van de Stooges.
Dat viel me gewoon even op net.

avatar van Willem12982
dj maus schreef:

Die heb ik dan met zwart vinyl.

Gekleurd vinyl is toch altijd minder, qua geluid.

Ik heb QOTSA nu compleet op vinyl.

Songs for the Deaf en Lullabies zijn gekleurd. En de geluidskwaliteit is inderdaad iets minder. Maar damn wat ziet het vet uit.

Willem12982 schreef:

Ik heb QOTSA nu compleet op vinyl.

Gaaf! Is de bovenste openklapper van Lullabies?

Ja die is van Lullabies. Ik heb hem zelf al best vaak in mijn handen gehad.

captain scarlet schreef:
5 *

Ben er nog niet uit welke de beste is: deze of Rated X .
allebei waanzinnig goede albums.

Moet natuurlijk Rated R zijn

avatar van kaztor
Haha, deze zit ook in Herman Koch's collectie (Jiskefet). Zie OOR's De Platenkast Van... Ook Kyuss, trouwens.

ongelovelijke plaat me favoriete plaat van qotsa,zeker de nummers mexicola,you can't quit me baby,avon,regular john en ze spelen nog veel nummers live van deze plaat persoonlijk de beste rockplaat aller tijden het is een soort (O)orgasme superplaat

avatar van johanfcu
How to Handle a Rope vind ik echt een van de beste nummers gemaakt door de Queens. Intro is geweldig, het tempo die de drums aangeven is lekker en het gitaarwerk is even fijn.

avatar van Hendrix4live
You Can't Quit Me Baby heeft echt een meesterlijke bas.

avatar van Ducoz
Ze mogen hem van mij ook daadwerkelijk op nieuw uitgeven.. want ik download geen CD's meer, alleen maar kopen:D

avatar van marcel2
Ducoz schreef:

Deze is inderdaad de moeite waard om aan te schaffen. Is de inmiddels re-release al uit?

avatar van Cor
Cor
Poeh, goeie plaat hoor. Sterke rocknummers, die allemaal niet vervelen. Welk nummer ook begint, elke keer merk ik dat ik weer denk: oh ja, ook zo'n sterk nummer. En dat gaat maar door. Moeilijk om een favoriet aan te wijzen. Over de hele linie sterk. Laatste nummer is een beetje melig, maar daar heeft Josh Homme een traditie van gemaakt op veel ander werk.

avatar van Marco1994
Ik lees hier dat er een re-release komt.
Maar weet iemand ook wanneer ?

Father McKenzie
Net als Tool, Rage Against The Machine, Alice In Chains en nog wat bands.... is dit een band die ik enkel van naam ken, puur omdat ik de naam al eens tegenkom. Maar geen idee of hoe deze en die andere vernoemde bands klinken.... ik ben er nooit op zoek naar gegaan..... ook al omdat ik vermoed dat dit een soort jongerenherrie is die niet meer aan me besteed is, als ik hard wil grijp ik toch altijd terug naar Hendrix, Led Zeppelin of Deep Purple, ik heb het de laatste 20 jaar niet meer voor "nieuw hard"..... maar uiteraard kan ik me best vergissen....
Maar ik vrees dat mijn leeftijd erg in het nadeel spreekt om nog van veel jong geweld te kunnen genieten...

avatar van Lexicon Devil
Nou denk ik wel dat deze band wel dik en vet zijn beinvloed door Jimi en Black Sabbath (die oerband die als eerste stonerrock maakte met oa nummers als Into the Void).
Iets wat je niet kan zeggen van Rage en Alice in Chains, is mijn bescheiden mening.

Hij vergelijkt de bands dan ook niet inhoudelijk.

avatar van Ducoz
Bij Alice in Chains kan je nog enige vergelijking doen, met name bij het 1e album.. maar bij rage??