MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

The Game - Jesus Piece (2012)

mijn stem
3,42 (88)
88 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Interscope

  1. Scared Now (4:59)

    met Meek Mill

  2. Ali Bomaye (6:12)

    met 2 Chainz en Rick Ross

  3. Jesus Piece (3:53)

    met Common en Kanye West

  4. Pray (4:58)

    met J. Cole en JMSN

  5. Church * (6:07)

    met King Chip en Trey Songz

  6. All That (Lady) (3:34)

    met Big Sean, Fabolous, Jeremih en Lil' Wayne

  7. Name Me King (4:05)

    met Pusha T

  8. See No Evil (4:01)

    met Kendrick Lamar en Tank

  9. Can't Get Right (4:44)

    met K. Roosevelt

  10. Heaven's Arms (4:57)
  11. Hallelujah (4:33)

    met Jamie Foxx

  12. Freedom (5:46)

    met Elijah Blake

  13. Celebration (4:48)

    met Chris Brown, Lil' Wayne, Tyga en Wiz Khalifa

  14. I Remember * (4:41)

    met Future en Young Jeezy

  15. Blood Diamonds * (4:16)
  16. Dead People * (4:19)
  17. Blood of Christ * (5:06)
  18. Holy Water * (3:22)
toon 6 bonustracks
totale tijdsduur: 56:30 (1:24:21)
zoeken in:
avatar van Holla
4,5
Jesus Piece afvallers: Holy Water, Black Jesus, HVN 4 A GNGSTA, Stripper en de Celebration (Remix) zijn alvast geweldige nummers. Ben zeer benieuwd naar dit album, en of hij de belofte kan waarmaken die hij maakte op het nummer 'The City'.

avatar van MAS
MAS
13 nummers maar. Dat is opzich veel belovend. Game albums duren meestal veel te lang.

avatar van UmindC
3,5
12, of is Celebration geen bonustrack meer?

avatar van Ralph.
Kom op, moet dat nou....al die gastartietsen.

avatar van MAS
MAS
Dat hoort gewoon bij een game-album.

avatar van Delars
3,5
Snippets zijn leuk.

avatar van ThingMan
I Remember. Wat een schijtnummer. Veel te traag en een suffe beat. Gaat nergens over.

avatar van Game
ThingMan schreef:
I Remember. Wat een schijtnummer. Veel te traag en een suffe beat. Gaat nergens over.


Om nog maar te zwijgen over die verschrikkelijke autotune...

avatar van Holla
4,5
Gelukkig dat die niet op het reguliere album verschijnt.

avatar
HoodLum Havoc
Dit album gaat echt een teleurstelling worden, ik vind die snippets echt slecht sorry maar dit is echt geen Game niveau ik verwacht veel meer van Game, waarom doet hij Kanye West na op Halleluja? Moet dat nu echt? Wat een schijtnummer serieus en waarom ook gast artiesten zoals Rick Ross, Future, Young Jeezy, Big Sean, Fabolous, Jeremih, Lil' Wayne, Kanye West en Meek Mill? De enige goeie gast artiesten zijn Kendrick Lamar, Tyga en Wiz Khalifa de rest moet ik nog beluisteren. Het liedje met Kendrick Lamar gaat het hoogtepunt worden op dit album voor de rest is het maar teleurstellend tot hiertoe . Het is zoals Ice Cube het zegt de mensen kopen mijn albums om mij te horen en niemand anders, hier faalt Game in hij had nochtans beloofd om bijna geen gast artiesten op zijn album te laten er is ocharme maar één liedje zonder gast artiest . Er ging ook geen name dropping in zitten wat in I Remember toch wel het geval is ik hoop echt dat Jesus Piece een goed album gaat worden anders is het voor mij echt wel Game Over

Street King Immortal van 50 Cent gaat vele beter zijn en hier is al een bewijs waarom YouTube - 50 Cent - My Life ft. Eminem, Adam Levine The King of New York is Back

avatar van bennerd
Wat een heerlijke knaller is I Remember En Young Jeezy flowt daar alles mooi aan flarden. Prachtnummer.

avatar van Holla
4,5
Sorry Hoodlum Havoc, ik vind de tot nu toe uitgekomen singles van 50 cent allemaal erg erg zwak eerlijk gezegd. Ook My Life weer, is gewoon niet zo sterk als de oude fif. Game daarentegen laat zien nog altijd te kunnen rappen op alles wat al is uitgekomen. De beloftes van geen gastartiesten en geen name-dropping waren voor 'Soundtrack to Chaos', niet voor Jesus Piece. Luister eens naar liedjes als Black Jesus, Holy Water, Stripper, HVN 4 A GNGSTA, Celebration (Remix) en vertel me opnieuw dat 50 beter is.

avatar van Game
HoodLum Havoc schreef:
Dit album gaat echt een teleurstelling worden, ik vind die snippets echt slecht sorry maar dit is echt geen Game niveau ik verwacht veel meer van Game, waarom doet hij Kanye West na op Halleluja? Moet dat nu echt? Wat een schijtnummer serieus en waarom ook gast artiesten zoals Rick Ross, Future, Young Jeezy, Big Sean, Fabolous, Jeremih, Lil' Wayne, Kanye West en Meek Mill? De enige goeie gast artiesten zijn Kendrick Lamar, Tyga en Wiz Khalifa de rest moet ik nog beluisteren. Het liedje met Kendrick Lamar gaat het hoogtepunt worden op dit album voor de rest is het maar teleurstellend tot hiertoe . Het is zoals Ice Cube het zegt de mensen kopen mijn albums om mij te horen en niemand anders, hier faalt Game in hij had nochtans beloofd om bijna geen gast artiesten op zijn album te laten er is ocharme maar één liedje zonder gast artiest . Er ging ook geen name dropping in zitten wat in I Remember toch wel het geval is ik hoop echt dat Jesus Piece een goed album gaat worden anders is het voor mij echt wel Game Over

Street King Immortal van 50 Cent gaat vele beter zijn en hier is al een bewijs waarom YouTube - 50 Cent - My Life ft. Eminem, Adam Levine The King of New York is Back


Aan je profielafbeelding te zien dacht ik dat je een Game fan was. Daarna keek ik naar je top 10 en zag ik The R.E.D. Album erin staan, zijn minste album. Ik had daar dan toch wel minimaal The Documentary of Doctor's Advocate verwacht. Maar je kiest wel voor Gers Pardoel in je Top 10

Verder noem je bij de 'goede gastartiesten' Tyga en Wiz Khalifa, dat is lachwekkend. Fabolous rapt die mannen makkelijk eruit. En je kunt zeggen wat je wilt maar Game heeft nog geen slecht nummer gemaakt met Lil Wayne (Oke, Celebration komt in de buurt maar het kan slechter; kijk naar I Remember). En hoe kun je in hemelsnaaam ( ) Hallelujah slecht vinden en My Life van 50 Cent als bewijs leveren dat zijn album beter gaat worden. Nog lachwekkender. Dat nummer heeft alleen maar een dikke hype door Eminem. Alle tracks van Game's Sunday Service zijn beter dan wat 50 het afgelopen jaar heeft uitgebracht.

Game heeft ook nooit beloofd dat hij geen gastartiesten op Jesus Piece zou zetten, dat heeft hij vorig jaar een keer gezegd toen R.E.D. net uit was. Namedropping zal hij altijd blijven doen, daarom is hij THE GAME.

Ik ben een Game fan van het eerste uur en ik kijk enorm uit naar dit album. De snippets heb ik expres nog niet geluisterd maar de reacties erop zijn bijna allemaal positief. Ik weet ook niet wat je verwacht van een Game album, maar dit is het. Veel gastartiesten, de beste producers van het moment en een Game die als een rap-chameleon op bijna elke track een andere stijl heeft.

Amen.

avatar van Holla
4,5
Volledig eens met Game. Al vind ik LAX zijn zwakste album, op R.E.D staan nog wat meer pareltjes vind ik.

avatar
HoodLum Havoc
@Game

Ik ben een Game fan ja, wilt dat dan zeggen dat ik geen kritiek op hem mag hebben als fan? Ik denk dat dat juist wel de bedoeling is van fan zijn

ik verander mijn top 10 constant en daarbij ik kies toch wel wat er in mijn top 10 staat zeker? Daar hoef jij geen commentaar op te hebben ja! Als er geen 50 Cent was was er geen Game, op het ene moment zit Game kontje te likken bij 50 Cent en op het andere moment zit hij 50 cent te kloten, het is zoals 50 Cent het zegt in My Life

Hij zou beter eens wat respect tonen aan 50 Cent inplaats van zo kinderactig tegen hem te doen. Dus als ik het goed begrijp vind jij het normaal dat in elk liedje op één na vol met gast artiesten staat, of wat?

Dat Game rapt op een toon van een andere artiest is zeker niet iets waar je trots op moet zijn dat noemt men kopiëren en is zeker niet origineel meneer Game ik koop een Game album om Game te horen zonder dat hij iemand probeert na te apen, en ook om niemand anders te horen

Ik verwacht een Game album met bijna geen gast artiesten, zonder Namedropping en zonder dat hij iemand begint na te apen, dat is voor mij een Game album!

Ik ben niet gelovig dus hou die religieuze shit maar voor je want ik hou mij daar zeker niet mee bezig

''Amen''

avatar van Holla
4,5
Tsja, het is jouw mening om kritiek te hebben natuurlijk. Maar dan mogen mensen toch wel hun eigen mening geven hierover ook?

Zonder 50 Cent geen Game? Niet mee eens. Ik denk dat als hij bij Dr. Dre was gebleven zonder dat G-Unit gezeik erbij dat hij net zo hard bezig was met goeie bars droppen op The Documentary. Op Doctor's Advocate bewijst hij toch dat hij zonder ze kan? Ik denk dat 50 jaloers werd op het succes dat Game ineens kreeg. De man bracht eigenhandig de West Coast terug.

50 Cent's albums vind ik eerlijk gezegd maar zwak. GRODT is een lekker album om naar te luisteren, en ik heb er geweldige puberjaren mee beleefd haha, maar het is lyricaal gewoon trash. En albums die daarna kwamen waren elke keer slechter. Game bracht een 2de album wat ietsjes slechter is dan 1, door producties in mijn optiek. LAX mag dan wel een half kutalbum zijn geweest maar met RED bracht hij toch weer een aantal parels. 50 dropt The Lost Tape, 5 en The Big 10 die alledrie in mijn ogen vrij slecht waren. Het laatste echt goeie 50 nummer wat ik gehoord heb is Love, Hate, Love en dat is vrij lang geleden. New Day, First Date en My Life zijn redelijk maar verre van Game's huidige niveau.

Ook vind ik het vrij triest dat je een nummer uit moet gaan brengen waarop je 2 mensen disst, om dan vervolgens te zeggen dat ''beef niet verkoopt''. Ook French Montana en daarmee tegelijk Ja Rule heeft ie al afgezeikt door ze met elkaar te vergelijken. Het lijkt alsof hij z'n album weer probeert te promoten door maar te beefen. Ik vind z'n muziek soms nice, maar de man is een regelrechte eikel als je het mij vraagt.

Maar goed zodoende de 50 Cent discussie, dit is een Game album.
Als Black Jesus dit album niet gehaald heeft, dan moet het wel steengoed zijn! Al zal het label zelf natuurlijk een aantal commerciële nummers er per se op gewild hebben.

Jesus Piece, 11 December, Support real hiphop.

avatar van Silky & Smooth
3,0
Toch verlang ik terug naar de tijd van The Game en 50 Cent... Hate It or Love It

Ik vind Game trouwens een beetje de zuidelijke kant opgaan. Bij Celebration had ik dat gevoel ook al!

avatar van UmindC
3,5
Bij The R.E.D. Album zag je dat al een beetje. Gezien de tracklist klopt dat ook wel, maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn natuurlijk.

avatar van Silky & Smooth
3,0
Nee ik vind het wel vet, al vond ik Game juist één van de beste Westcoast-rappers van deze tijd.

Ik verwacht hier trouwens wel wat van. Game gaat met de trend mee en brengt een album uit wat waarschijnlijk gewoon een stevige plaat wordt waarop hij en zijn vriendjes zich van hun beste kant willen laten zien en daarnaast gewoon veel plezier hebben. Meestal inhoudelijk niet hoogstaand, maar ik ga er altijd wel lekker op!

Daarbij leek een album met 13 tracks lekker compact, maar ik zie dat het toch een uur duurt. Dit kan een minpuntje worden.

avatar van Holla
4,5
Jammer genoeg maakt hij weinig gebruik van ''Westcoast-beats''. Doctor's Advocate zat daarentegen prachtig vol met parels van WC-beats

avatar van He$$el_01
2,5
Silky & Smooth schreef:
Toch verlang ik terug naar de tijd van The Game en 50 Cent... Hate It or Love It


True that. Mooie tijd.

Nog altijd een van mijn favoriete nummers.

avatar
HoodLum Havoc
Lol @Holla

Ik heb nooit gezegd dat mensen hier hun eigen mening niet mogen zeggen

50 Cent was niet jaloers The Game was gewoon niet loyaal omdat hij een liedje wou maken met vijanden van 50 Cent en G-Unit, sorry maar ik vind dat echt niet kunnen als je even met vijanden van je crew een liedje gaat maken, dat is gewoon niet verraad niet moeilijk dat hij er dan werd uit gezwierd door 50 Cent.

Dan begint hij hem nog eens een snitch te noemen door een liedje dat 50 Cent vroeger had uitgebracht vervolgens begon hij met G-Unot shit, en jaren later zegt hij dat hij fout en nog jong was wat een belachelijk excuus serieus

''I'm far from perfect, there's so many lessons I done learned if money is evil look at all the evil I done earned'' waar staat er dat hij zegt dat ''beef niet verkoopt''? En wanneer 50 Cent het zegt hoe het is noemt iedereen hem een eikel even voor de duidelijkheid French Montana is begonnen

@Silky & Smooth

Ik vind het ook spijtig dat de twee ruzie hebben ik wil dat ook maar ja het zal niet wezen en deze ruzie blijft maar doorgaan en dat is echt belachelijk want het gaat nergens over.

avatar van Game
HoodLum Havoc schreef:
@Game

Ik ben een Game fan ja, wilt dat dan zeggen dat ik geen kritiek op hem mag hebben als fan? Ik denk dat dat juist wel de bedoeling is van fan zijn

ik verander mijn top 10 constant en daarbij ik kies toch wel wat er in mijn top 10 staat zeker? Daar hoef jij geen commentaar op te hebben ja! Als er geen 50 Cent was was er geen Game, op het ene moment zit Game kontje te likken bij 50 Cent en op het andere moment zit hij 50 cent te kloten, het is zoals 50 Cent het zegt in My Life

Hij zou beter eens wat respect tonen aan 50 Cent inplaats van zo kinderactig tegen hem te doen. Dus als ik het goed begrijp vind jij het normaal dat in elk liedje op één na vol met gast artiesten staat, of wat?

Dat Game rapt op een toon van een andere artiest is zeker niet iets waar je trots op moet zijn dat noemt men kopiëren en is zeker niet origineel meneer Game ik koop een Game album om Game te horen zonder dat hij iemand probeert na te apen, en ook om niemand anders te horen

Ik verwacht een Game album met bijna geen gast artiesten, zonder Namedropping en zonder dat hij iemand begint na te apen, dat is voor mij een Game album!

Ik ben niet gelovig dus hou die religieuze shit maar voor je want ik hou mij daar zeker niet mee bezig

''Amen''


Tuurlijk mag je kritiek op Game hebben. Ik heb z'n laatste mixtape ook de grond ingeboord en R.E.D. was teleurstellend, zeker na 3 jaar wachten.

Game likt nooit het kontje van 50, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Hij neemt hem ook totaal niet meer serieus omdat hij allang z'n strepen heeft verdiend in de hiphop wereld. 50's beschuldigen dat Game nooit meer succes heeft gehad slaan natuurlijk nergens op. Dat hij hem soms wat zit te kloten hoort er allemaal bij, het heeft tegenwoordig een humoristische toon, terwijl 50 op My Life weer serieus gaat dissen en de situatie met G-Unit weer naar boven brengt.

Zonder Dr. Dre was er geen The Game. 50 Cent heeft zeker een grote inbreng gehad op The Documentary, daar krijgt hij ook credits voor van mij, maar Dre is de grote ontdekker en degene die vertrouwen gaf om de plaat uit te brengen. Maar The Game heeft met Doctor's Advocate duidelijk laten zien dat hij op z'n eigen benen kan staan.

Ik heb het al eerder gezegd, maar een Game album staat elke keer vol met gastartisten en namedropping, dat is niet anders. Dat is ook wat ik verwacht ja! The Documentary was dope: vol gastartiesten. Doctor's Advocate was dope: vol gastartiesten. The R.E.D. Album vind jij ook dope gezien je top 10: veel gastartiesten en namedropping. Ik snap dat mensen die geen fan zijn dit nooit leuk vinden, maar als Game fan is het juist wel wat je verwacht. Sterker nog: toen hij aankondigde geen gastartiesten op z'n album te hebben moest je al doorhebben dat dat nooit zou gebeuren.

En mijn 'amen' was meer gericht op de titel van dit album, Jesus Piece.

Hallelujah.

avatar van Silky & Smooth
3,0
HoodLum Havoc schreef:
Lol @Holla
@Silky & Smooth

Ik vind het ook spijtig dat de twee ruzie hebben ik wil dat ook maar ja het zal niet wezen en deze ruzie blijft maar doorgaan en dat is echt belachelijk want het gaat nergens over.

Nee, maar daar hou ik mij gelukkig niet zo mee bezig. Die tijd komt nooit meer terug (misschien wel beter) en ik kan altijd The Documentary weer opzetten. Inderdaad ook één van mijn favoriete nummers Hessel!

avatar
HoodLum Havoc
Tuurlijk mag je kritiek op Game hebben. Ik heb z'n laatste mixtape ook de grond ingeboord en R.E.D. was teleurstellend, zeker na 3 jaar wachten.

Game likt nooit het kontje van 50, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Hij neemt hem ook totaal niet meer serieus omdat hij allang z'n strepen heeft verdiend in de hiphop wereld. 50's beschuldigen dat Game nooit meer succes heeft gehad slaan natuurlijk nergens op. Dat hij hem soms wat zit te kloten hoort er allemaal bij, het heeft tegenwoordig een humoristische toon, terwijl 50 op My Life weer serieus gaat dissen en de situatie met G-Unit weer naar boven brengt.

Zonder Dr. Dre was er geen The Game. 50 Cent heeft zeker een grote inbreng gehad op The Documentary, daar krijgt hij ook credits voor van mij, maar Dre is de grote ontdekker en degene die vertrouwen gaf om de plaat uit te brengen. Maar The Game heeft met Doctor's Advocate duidelijk laten zien dat hij op z'n eigen benen kan staan.

Ik heb het al eerder gezegd, maar een Game album staat elke keer vol met gastartisten en namedropping, dat is niet anders. Dat is ook wat ik verwacht ja! The Documentary was dope: vol gastartiesten. Doctor's Advocate was dope: vol gastartiesten. The R.E.D. Album vind jij ook dope gezien je top 10: veel gastartiesten en namedropping. Ik snap dat mensen die geen fan zijn dit nooit leuk vinden, maar als Game fan is het juist wel wat je verwacht. Sterker nog: toen hij aankondigde geen gastartiesten op z'n album te hebben moest je al doorhebben dat dat nooit zou gebeuren.

En mijn 'amen' was meer gericht op de titel van dit album, Jesus Piece.

Hallelujah.


Ik bedoel met kontje likken, dat hij de ene moment vol lof over 50 Cent ligt te praten, en het andere moment hem weer de grond in bashed. Normaal gezien gingen ze samen een liedje maken Hate It Or Love It pt2 en dan gaat hij ineens een truck vol met SK drankjes van 50 Cent stelen waar ben je dan nog mee bezig? Nu het terug goed kwam tussen die twee gooit hij weer roet in het eten

En dat de fans hun ruzie steunen is gewoon belachelijk, hebben ze dan niets geleerd over de The Notorious B.I.G. en 2Pac ruzie? ze zouden allemaal moeten zeggen 'trek jullie plan met jullie ruzie' maar nee in de plaats daarvan steunen ze het stomme idioten dat het zijn en zo komt er maar geen eind aan

ok dat met die gast artiesten kan wel maar hier gaat het er gewoon over dat kan je niet ontkennen he? 4 a 5 gast artiesten op één liedje is dat nog normaal?

Stront nummer.

avatar van Game
Die truck met die SK drankjes 'stelen' was opnieuw een grap, geloof je echt dat Game zichzelf laat filmen terwijl hij dat serieus gaat doen? Nee, het was gewoon een aandacht stuntje. 50 zelf boeide het niet eens. Ik weet ook niet waar je het vandaan haalt dat ze Hate It Or Love II zouden gaan maken, want ze hebben het nooit officieel bijgelegd. Game heeft inderdaad een keer gezegd dat hij een G-Unit reunie wel zag zitten, maar 50 boorde dat plan daarna de grond in. Door alle shit die ze over elkaar hebben gezegd kunnen ze sowieso nooit meer een gezonde werkrelatie hebben.

4 a 5 gastartiesten is inderdaad erg veel, dat is voor mij ook teveel. Zeker met Lil Wayne, Tyga en Wiz op 1 track. Veel van de tracks heeft sowieso alleen 'n gastartiest die het refrein doet.

avatar van Holla
4,5
The Game ft. Nipsey Hussle - Judas Closet klinkt ook weer supernice!

Overigens steun ik ruzie graag, ik weet dat deze 2 inmiddels helemaal niet meer zo dom zijn om op elkaar te gaan lopen schieten ofso. Game zou dat vroeger misschien gedaan hebben, 50 was destijds al slim genoeg om dat niet te doen. Ik heb ENORM genoten van de disstracks die ineens overal vandaan kwamen van beide kanten, maar alleen de echte goeie dan. Waar geen feiten in genoemt werden maar gwn werd gezegd: ''Game and Buck can suck a dick'' vind ik een beetje zwak.

We zullen overigens nooit weten hoe t echt zat, de 1 blijft zeggen dat 50 jaloers werd (wat ik waarschijnlijker vind), maar de ander blijft zeggen dat Game niet loyaal was. Dus wie heeft er nou gelijk? We zullen het niet weten

avatar
HoodLum Havoc
@Game

Mijn broer had het me onlangs verteld, hij leest veel op ThisIzGame en ThisIs50 wie weet heeft hij het daar gelezen.

En daarbij Game zag wel een G-Unit reünie maar dat moet 50 Cent ook en na wat er gebeurt is gaat 50 Cent dat nooit willen wel begrijpelijk na wat er gebeurt is tussen die twee.

Er is trouwens ook een video waarop Game reageert op My Life en het ziet er naar uit dat die twee elkaar teruggaan dissen, ik steun geen 'beef' maar hier durft Game wel op reageren maar op een diss van Hopsin op Knock Madness durft hij dat dan niet omdat hij weet dat Hopsin met hem de vloer veegt.

Maar genoeg hierover terug over Jesus Piece. Ik hoop dat ik er naast zit en dat Jesus Piece een goed album gaat worden maar tot hiertoe vrees ik ervoor gewoon omdat er teveel gast artiesten zijn en omdat hij andere artiesten na aapt dus ben ik er bijna zeker van dat dit album een teleurstelling gaat worden.

Voor mij is het album van Kendrick Lamar good kid, m.A.A.d city al het album van 2012

@Holla

Hip-Hop gaat niet over ruzie en hoort zeker niet gesteund worden maar dat is jouw mening hierover.
We zullen het inderdaad nooit weten maar het gaat gewoon nergens over

Nice top 10 heb je trouwens

avatar van He$$el_01
2,5
Het album van Kendrick is overschat.

Tot zover mijn bijdrage aan deze hoogstaande discussie.

avatar
HoodLum Havoc
@He$$el_01

Dat is jouw mening die ik accepteer en respecteer maar hem zeker niet steun.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 16:57 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 16:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.