The Game - Jesus Piece (2012)

Label: Interscope

4. Pray (4:58)

met J. Cole en JMSN

5. Church * (6:07)

met King Chip en Trey Songz

6. All That (Lady) (3:34)

met Big Sean, Fabolous, Jeremih en Lil' Wayne

7. Name Me King (4:05)

met Pusha T

8. See No Evil (4:01)

met Kendrick Lamar en Tank

9. Can't Get Right (4:44)

met K. Roosevelt

13. Celebration (4:48)

met Chris Brown, Lil' Wayne, Tyga en Wiz Khalifa

14. I Remember * (4:41)

met Future en Young Jeezy

15. Blood Diamonds * (4:16)
  16. Dead People * (4:19)
  17. Blood of Christ * (5:06)
  18. Holy Water * (3:22)
avatar van james_cameron
Toch best wel weer een tegenvaller. Iets beter dan het erg matte en vlakke LAX, maar uiteindelijk een nogal saai en langdradig album, dat tekstueel al helemaal om te huilen is. Dat The Game ooit vriendjes was met Dr. Dre en 50 Cent maar ze uiteindelijk moest/ heeft laten vallen weten we nu wel. Daar hebben we echt niet nog een heel album met uitleg voor nodig. De beats zijn overwegend weinig memorabel, en ondanks de wat meer dreigende sfeer willen de tracks maar niet blijven hangen. Toch maar weer vriendjes worden met Dr. Dre, denk ik zo...

Ondanks het feit dat ik in eerste instantie niet van plan was dit album te gaan beluisteren, onder andere vanwege het feit dat ''The R.E.D. Album'' mij totaal niet beviel, heb ik dit uiteindelijk toch gedaan en heeft het me zeer aangenaam verrast. Vooral nummers als ''Ali Bomaye'', ''Jesus Piece'' en ''Pray'' vind ik zeer sterk, al vind ik dat 2 Chainz op Ali Bomaye niet helemaal thuishoort. Ook ''All That (Lady)'' bevalt mij zeer; goed gebruik van de D'Angelo sample. Ook ''Name Me King'' en ''Heaven's Arms'' klinken goed. Hier tegenover staan echter nummers als ''Church'', die in tegenstelling tot de titel totaal niet aansluiten op het religieuze thema van het album en simpelweg afgezaagd overkomen, met teksten als ''Thicker than the Bible'' en ''Imma crucify that pussy''. En ''I Remember'', die gelukkig alleen op de deluxe versie van het album aanwezig is, is hier ook totaal misplaatst en had gewoon weggelaten moeten worden. Een cijfer volgt nog, maar ik denk nu aan een 3.5.

avatar van Yestsida
Een opluchting na het teleurstellende The R.E.D. Album.

Church, Heaven's Arms en Freedom kunnen zich niet meten met de rest van Jesus Piece. De meerderheid van het album beluister ik nog steeds met veel plezier.

Scared Now en Ali Bomaye (GTA 5 ) zijn heerlijke bangers, All That (Lady) en Celebration lekkere feel-good nummers en de overschot is ook uiterst aangenaam.

De bonustracks vallen wel tegen, enkel het trapnummer (I Remember) zet ik nog op.