MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Queen + Paul Rodgers - Return of the Champions (2005)

mijn stem
3,46 (70)
70 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Parlophone

  1. Reaching Out (1:06)
  2. Tie Your Mother Down (4:33)
  3. I Want to Break Free (3:55)
  4. Fat Bottomed Girls (5:50)
  5. Wishing Well (4:34)
  6. Another One Bites the Dust (3:53)
  7. Crazy Little Thing Called Love (4:45)
  8. Say It’s Not True (4:16)
  9. ‘39 (4:37)
  10. Love of My Life (5:00)
  11. Hammer to Fall (6:44)
  12. Feel Like Making Love (6:27)
  13. Let There Be Gene (3:44)
  14. I’m in Love with My Car (3:35)
  15. Guitar Solo (7:00)
  16. Last Horizon (4:35)
  17. These Are the Days of Our Lives (4:36)
  18. Radio Ga Ga (6:00)
  19. Can’t Get Enough (4:21)
  20. A Kind of Magic (6:07)
  21. I Want It All (5:00)
  22. Bohemian Rhapsody (6:23)
  23. The Show Must Go On (4:36)
  24. All Right Now (6:54)
  25. We Will Rock You (2:34)
  26. We Are the Champions (4:34)
  27. God Save the Queen (1:21)
totale tijdsduur: 2:07:00
zoeken in:
avatar
LucM schreef:
Het feit dat dit project onder de naam "Queen" wordt uitgebracht stoort mij nog het meeste. De modale muziekliefhebber zal deze CD aanschaffen vanwege de naam Queen dat een grootheid is in de popmuziek en teleurgesteld zijn na het beluisteren, omdat hier enkel oude koeien uit de gracht worden gehaald, met een andere en mindere zanger. Dit is inderdaad louter geldklopperij.
En inderdaad heette de groep voordien Smile en is de naam Queen door Freddie Mercury bedacht toen hij als zanger bij de groep kwam.
Van Smile spreken is ook geen goede oplossing. Tim Staffel was toen de zanger. En die is er nu ook niet bij

avatar
bikkel
Ik gun de heren hun pleziertje maar het had van mij ook onder een andere naam gemogen.
Echter is het wel zo dat Taylor en May muzikaal samen enorm Queen zijn.
Het geluid is er nog wel degelijk.De beide muzikanten hebben een totaal eigen sound.
Dat het met Paul Rodgers ineens heel anders klinkt,vind ik dus niet.
Althans,als het om het muzikale aspect gaat.
Voor de poen hoeven ze het niet meer te doen.De heren zitten er meer dan warmpjes bij.
Het is kennelijk de kick om nog steeds voor bomvolle zalen te spelen. ja en dan is die naam Queen wel handig natuurlijk.
Toegeven,daar heb ik ook wel moeite mee.

avatar
Sstttt
Queenlive schreef:
(quote)
En ik zou wel graag willen opmerken dat de reactie van sstt me wel wat tegenviel. Alsof ik enkel onzin uitkraam.... Van Queen, zeker als live band, weet ik toch het een en ander.
Beste Queenlive,

Je hoort mij niet zeggen dat je onzin uitkraamt en dat je het nodige van Queen afweet, dat wil ik graag geloven.

Ik ben nog maar pas lid van MusicMeter en ik ben serieus geinteresseerd in (pop) muziek. Het laatste wat ik wil is wie dan ook belachelijk maken.

Bij het album "Return of the Champions" heb echter wel de nodige vraagtekens. Ik heb Queen en Paul Rodgers nooit live gezien. Enkel en alleen een keer op televisie. Ik wist toen eigenlijk wel genoeg.

Zoals mischien bekend is er nog een site die ik raadpleeg als ik iets over een bepaald album wil weten. Ik citeer:

Queen zonder Freddie Mercury, is dat mogelijk? Ja, vonden gitarist Brian May en drummer Roger Taylor, en ze vonden in Paul Rodgers (ex-The Free) een zanger die het aandurfde om de in 1991 overleden frontman te vervangen. Een dappere maar heilloze poging, waar bassist John Deacon zich wijselijk niet aan wilde verbinden. De honger naar Queen-concerten bleek groter dan de scepsis die het hele project opriep: alle concerten waren uitverkocht. Return Of The Champions is de live registratie op twee cd's, die meteen hoog in de albumlijsten binnenkwam. Dat Rodgers het niet haalt bij Mercury mag geen verrassing heten. Zijn hele 'no nonsense' uitstraling steekt wel heel schril af bij het theatrale showmanship van Freddy Mercury. In de rechtoe-rechtaan hardrocknummers waarmee het concert begint (Tie Your Mother Down, Fat Bottomed Girls) is de zang van Rodgers nog wel te nassen. Maar de opera-achtige nummers waar Mercury in excelleerde, zoals Somebody To Love, Killer Queen en Bicyle Race, ontbreken op de setlijst, terwijl b-kantjes als I'm In Love With My Car en Hammer To Fall wel worden uitgevoerd. Dit Queen is een schim van wat het ooit was.

Wat Hans Brouwer ook al schreef: ik grijp graag terug naar het oude werk van Queen maar Return of the Champions (2005) laat ik liever links liggen.

avatar
Sstttt schreef:
(quote)
Beste Queenlive,

Je hoort mij niet zeggen dat je onzin uitkraamt en dat je het nodige van Queen afweet, dat wil ik graag geloven.

Ik ben nog maar pas lid van MusicMeter en ik ben serieus geinteresseerd in (pop) muziek. Het laatste wat ik wil is wie dan ook belachelijk maken.

Bij het album "Return of the Champions" heb echter wel de nodige vraagtekens. Ik heb Queen en Paul Rodgers nooit live gezien. Enkel en alleen een keer op televisie. Ik wist toen eigenlijk wel genoeg.

Zoals mischien bekend is er nog een site die ik raadpleeg als ik iets over een bepaald album wil weten. Ik citeer:

Queen zonder Freddie Mercury, is dat mogelijk? Ja, vonden gitarist Brian May en drummer Roger Taylor, en ze vonden in Paul Rodgers (ex-The Free) een zanger die het aandurfde om de in 1991 overleden frontman te vervangen. Een dappere maar heilloze poging, waar bassist John Deacon zich wijselijk niet aan wilde verbinden. De honger naar Queen-concerten bleek groter dan de scepsis die het hele project opriep: alle concerten waren uitverkocht. Return Of The Champions is de live registratie op twee cd's, die meteen hoog in de albumlijsten binnenkwam. Dat Rodgers het niet haalt bij Mercury mag geen verrassing heten. Zijn hele 'no nonsense' uitstraling steekt wel heel schril af bij het theatrale showmanship van Freddy Mercury. In de rechtoe-rechtaan hardrocknummers waarmee het concert begint (Tie Your Mother Down, Fat Bottomed Girls) is de zang van Rodgers nog wel te nassen. Maar de opera-achtige nummers waar Mercury in excelleerde, zoals Somebody To Love, Killer Queen en Bicyle Race, ontbreken op de setlijst, terwijl b-kantjes als I'm In Love With My Car en Hammer To Fall wel worden uitgevoerd. Dit Queen is een schim van wat het ooit was.

Wat Hans Brouwer ook al schreef: ik grijp graag terug naar het oude werk van Queen maar Return of the Champions (2005) laat ik liever links liggen.
Het is echt onzinnig Freddie en paul te vergelijken. Dat geven Brian en Roger zelf ook aan. Het is dan ook niet zij maar de buitenwereld die dat doet. voorts is het gewoon wennen aangezien ze anders klinken. Maar zoals in dat stukje aangegeven zijn er nummers die Paul geweldig zingt. Fat bottomed girls, we are the champions , tie your mother down, hammer to fall(dat was een hit, geen b-kantje en Queen met freddie speelde het ook altijd),we will rock you, dragon attack. Ik ben akkoord dat nummers als A kind of magic minder werken alsook enkele typische freddie nummers. En er zijn op dit album nog goede zaken te vinden: Last horizon, I'm in love with my car(wie wat van Queen live kent, weet dat ze het ook met Freddie speelden in de periode van 77 tot 81). De nummers uit het verleden van paul klinken ook uitstekend. Dus toch wel 3/4de is geslaagd. En nu is het afwachten wat het nieuwe album brengt.

Het is in feite een kwestie van benadering. Van de invalshoek die je kiest.

avatar van lebowski
Toch hadden ze er beter aan gedaan de naam Queen te laten rusten. Het geeft toch een beetje het idee dat Taylor en May nóg een landhuis willen, of geen raad weten met het zwarte gat dat zonder hun bandje ontstaat. Van Paul Rodgers - toch een grote jongen - snap ik deze move ook niet helemaal.

Uiteraard is het hun goed recht, maar als voormalig Queen-fan vind ik het allemaal een beetje sneu.

avatar van hankster
3,5
Mensen die nog steeds zitten te miepen over de naam, terwijl de band nu al 3,5 jaar bij elkaar is

Ach, wat sommigen er ook van mogen vinden; nog een paar maanden en dan is het weer zo ver

avatar
Sstttt
hankster schreef:
Mensen die nog steeds zitten te miepen over de naam, terwijl de band nu al 3,5 jaar bij elkaar is
Freddie = Queen, Paul = Bad Company

avatar van lebowski
hankster schreef:
Mensen die nog steeds zitten te miepen over de naam, terwijl de band nu al 3,5 jaar bij elkaar is


Vraag me af wat je er van zou vinden als Paul Rodgers leadzang bij PF ging doen. En de band bestaat al 16 jaar niet meer

avatar
Sstttt schreef:
(quote)
Freddie = Queen, Paul = Bad Company
Freddie=Queen. Daarmee ben ik het compleet oneens. Freddie heeft meermaals aangegeven dat hij slechts 25% uitmaakt van de groep. En hij zei ook: I'm not the leader of the band, the most important person perhaps. En dat is natuurlijk wel het geval. Hij zorgde ervoor dat de groep in de schijwerpers liep en gaf dat tikkeltje extra. Maar alle andere leden leveren elk hun unieke inbreng en maken de band mee tot wat hij is.

Want de live band Queen zou niet zo sterk zijn moest Roger Taylor niet de steekjes van freddie oprapen. De samenzang die heel typisch is zou zo mooi niet zijn als hun drie stemmen niet zo prachtig zouden samenklinken. En dat Brian belangrijk is voor de sound, blijkt heel duidelijk uit alle Freddie solo nummers.
En nog tal van zaken kan ik aanhalen die dat staven.

Met Brian en Roger blijft er nog een deel over van de originele Queen en tot wordt vermengd met Paul's unieke inbreng en o krijg je deze nieuwe band Queen + Paul Rodgers. Niet zo sterk als de originele band maar toch erg sterk, minstens op muzikaal vlak. Hoe je het dan verder ziet, is grotendeels een kwestie van smaak en perceptie, namelijk: slaag je erin afstand te nemen van freddie? Hij zal niet meer kunnen optreden en op deze manier kunnen we nog genieten van het talent van Briann Rog.

avatar
bikkel
Ik ben het in zekere zin wel met Queenlive eens.Taylor en May zijn oerleden die een groot deel in het geluid en de compositie's hebben gehad.(Taylor met name in de 80 er en 80er jaren)
Deze cd bewijst dat de typerende sound gewoon overeind blijft.
Anderzijds wordt Freddie node gemist.Zeker als Roger Taylor Radio Ga Ga hoofdzakelijk zingt.Hij doet het bijna aandoenlijk,maar bewijst tevens het gemis van wat mij betreft de grootste zanger/showman ooit.
Paul Rodgers is gelukkig wel een vocalist en peformer die z'n eigen ding doet.
Maar nogmaals;meer nieuwe dingen doen en niet te veel terugvallen op het oude werk.Zo wordt het vanzelf wat serieuzer genomen.Ik ben benieuwd naar hun album.

avatar
bikkel
bikkel schreef:
Ik ben het in zekere zin wel met Queenlive eens.Taylor en May zijn oerleden die een groot deel in het geluid en de compositie's hebben gehad.(Taylor met name in de 80 er en 80er jaren)
Deze cd bewijst dat de typerende sound gewoon overeind blijft.
Anderzijds wordt Freddie node gemist.Zeker als Roger Taylor Radio Ga Ga hoofdzakelijk zingt.Hij doet het bijna aandoenlijk,maar bewijst tevens het gemis van wat mij betreft de grootste zanger/showman ooit.
Paul Rodgers is gelukkig wel een vocalist en peformer die z'n eigen ding doet.
Maar nogmaals;meer nieuwe dingen doen en niet te veel terugvallen op het oude werk.Zo wordt het vanzelf wat serieuzer genomen.Ik ben benieuwd naar hun album.



Oeps foutje.Ik bedoel natuurlijk Taylor met name in de 80 en 90er jaren.

avatar van herman
Ongein verwijderd.

avatar van hankster
3,5
Sstttt schreef:
Freddie = Queen, Paul = Bad Company
Oeh, hoe verder kan je er naast zitten. Zowiezo hebben ze, zoals hierboven al vermeld, altijd aangegeven dat Queen meer is dan de som der delen. En als er überhaupt al iemand is geweest die in die 20 jaar het grootste stempel heeft gedrukt op het studiowerk van Queen, dan is dat altijd nog Brian geweest.
Freddie=Queen...schei toch uit man

lebowski schreef:

Vraag me af wat je er van zou vinden als Paul Rodgers leadzang bij PF ging doen. En de band bestaat al 16 jaar niet meer
Wat heeft Floyd er nou mee te maken? Queen is gewoon m'n favo band, dus ik vraag me af hoe je erbij komt dat Queen mij weinig zou doen...

Ach, waar verdoe ik m'n energie nog aan. Zolang ik en vele andere fans het maar wel leuk vinden. Ik heb in iedergeval onwijze zin in de komende tour

avatar
Sstttt
hankster schreef:
(quote)
Zolang ik en vele andere fans het maar wel leuk vinden. Ik heb in iedergeval onwijze zin in de komende tour
Gewoon je kop in het zand steken en genieten van "het Queen surrogaat" van Paul, Brian, Roger en wat ingehuurde muzikanten. Ik wens een ieder veel plezier bij de komende tour van ?? & Paul Rodgers.

avatar van hankster
3,5
Sstttt schreef:
Gewoon je kop in het zand steken en genieten van "het Queen surrogaat" van Paul, Brian, Roger en wat ingehuurde muzikanten. Ik wens een ieder veel plezier bij de komende tour van ?? & Paul Rodgers.
Zal zeker lukken Drie, misschien 4 keer, hoohohoh

"Kop in het zand steken", "Queen surrogaat" Heerlijk, die onwetende azijnpissers die denken dat QPR ook daadwerkelijk als vervanging van Queen is bedoeld

avatar
Sstttt
hankster schreef:
(quote)
"Kop in het zand steken", "Queen surrogaat" Heerlijk, die onwetende azijnpissers die denken dat QPR ook daadwerkelijk als vervanging van Queen is bedoeld
Dus dan maar hopen dat er vooral veel werk van The Free en Bad Company gespeeld gaat worden

avatar van Bartjeking
4,0
Ach die discussie zal altijd wel blijven. Ik ben al lang blij dat deze geniale musici gewoon weer muziek produceren, onder welke naam dan ook. Je kunt toch ook gewoon spreken van een nieuwe super band i.p.v surrogaat, want dan doe je de heren echt te kort. Ben benieuwd wat het nieuwe album gaat brengen.

avatar van ThaProphet15
4,0
Beste mensen,

Ja deze discussie zal altijd wel blijven, maar na het lezen van al deze reacties, gaan mijn haren recht overeind staan. Ik ben vanaf mijn 7e een die-hard Queenfan, en heb ze dus nooit live gezien en dat was een groot gemis, maar mijn liefde voor deze band is nooit weg gegaan.
Tot 2005.......Ik stond 3 meter van mijn grote helden Mr. Roger Taylor en Mr. Brian May. En later ben ik ook naar Arnhem gegaan.
Ik ben dus reuze blij dat de heren May en Taylor samen met Paul Rodgers door gaan met Queen, want er zijn naast mij veel meer mensen die Queen (met Freddie, en vergeet John Deacon ook niet) nooit hebben gezien.
En Paul Rodgers doet in geen enkele manier Mecury na. Hij doet zijn eigen ding, en weet ook wanneer hij niet gewenst is....Iemand geluisterd naar Bohemian Rhapsody? Op de cd hoor je Freddie en op de DVD zie je (voordat het nummer word ingezet) Paul een buiging maken naar het doek achter de drums...het gordijn gaat op en Freddie verschijnt op beeld en zijn stem door de boxen. Echt geweldig....
Maar Queen is niet alleen Freddie, maar ook het geluid van May en Taylor...

avatar van Fairy Feller
0,5
De discussie zal blijven....., maar ook mijn mening is dat het geen Queen meer is. Ben blij dat de mannen muziek blijven maken, maar had het onder een andere naam gedaan en maak wat nieuws (ben benieuwd naar het nieuwe album).
Heb geprobeerd het album objectief te beluisteren......maar t gaat niet. Ik weet het , het is een zeer persoonlijke beoordeling, maar ik vind het echt, als Queen, zonder Freddie, helemaal niets.

Queenlive schrijft dat Freddie meermaals heeft aangegeven hij maar 25 % vd band is (kan zelf de artikelen even niet vinden, maar het zou echt iets voor hem zijn ), maar achteraf blijkt hij pijnlijk ongelijk te hebben. Later in hun carriere heeft Queen het besluit genomen geen aparte namen te zetten bij de compositie's, uit financiele redenen, maar ook artistiek, omdat ze later aangaven dat de compositie's vaak toch als groepsproces tot stand kwamen.
Ik vind zowel Brian's, Roger en Freddie's compositie's het sterks in de Queen samenstelling, wat voor mij, persoonlijk, laat zien dat 1+1+1+1= meer dan 4 was.

@ThaProphet; je hebt helemaal gelijk, Queen is niet alleen Freddie, maar het geluid van May en Taylor zonder Mercury is geen Queen...

avatar van Bartjeking
4,0
@ThaProphet; je hebt helemaal gelijk, Queen is niet alleen Freddie, maar het geluid van May en Taylor zonder Mercury is geen Queen...[/quote]

vandaar dat het ook Queen + Paul Rogders is.

avatar
Fairy Feller schreef:


@ThaProphet; je hebt helemaal gelijk, Queen is niet alleen Freddie, maar het geluid van May en Taylor zonder Mercury is geen Queen...
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Mercury solo. Dat is ook geen Queen, dan mis ik de andere leden en hun invloed(zie bv Mr bad guy album). Dus stellen dat Queen= freddie zoals sommigen doen, is en blijft natuurlijk altijd fout.

Mercury zei ook: 'I'm not the leader of the band, the most important person perhaps'. Op de hem eigen, unieke wijze geeft hij goed aan hoe het zit. Hij is dat tikkeltje extra, that kind of magic. Daar ben ik het mee eens.

Beluister dit album gewoon als goede muzikanten die briljante muziek brengen. Anders zal je enkel teleurgesteld eindigen na iedere luisterbeurt. In verdediging van deze band: later in de tournee werd de set beter en speelden ze ook betere optredens. Dragon attack, fat bottomed girls, we are the champions, we will rock you, show must go on: dat zijn de nummers die Paul het beste brengt.

avatar van Fairy Feller
0,5
Queenlive schreef:
(quote)
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Mercury solo. Dat is ook geen Queen, dan mis ik de andere leden en hun invloed(zie bv Mr bad guy album). Dus stellen dat Queen= freddie zoals sommigen doen, is en blijft natuurlijk altijd fout.


Eens

Beluister dit album gewoon als goede muzikanten die briljante muziek brengen. Anders zal je enkel teleurgesteld eindigen na iedere luisterbeurt. In verdediging van deze band: later in de tournee werd de set beter en speelden ze ook betere optredens. Dragon attack, fat bottomed girls, we are the champions, we will rock you, show must go on: dat zijn de nummers die Paul het beste brengt.


Zonder Freddie's stem heb ik het gevoel naar een (niet onverdienstelijke) Queen cover band te luisteren.

avatar van Fairy Feller
0,5
vandaar dat het ook Queen + Paul Rogders is.


Nee het is Brain May, Roger Taylor en Paul Rodgers, die naar mijn mening als goede muzikanten lekker eigen werk moeten spelen en geen Queen covers.
....alhoewel, tuurlijk mag het en het is mooi als mensen ervan genieten, alleen ik niet.

Oeps begin bijna weer de discussie

avatar van ThaProphet15
4,0
Nou fairy feller......je hebt er voor gezorgd dat de discussie weer op laait....(eigen schuld haha)
Queen covers...... volgens de dikke van dale zijn covers nummers die je speelt, maar die je niet geschreven hebt....
Ok, Queen + Paul Rodgers tour 2005: (Schrijft u even mee!)
Radio Ga Ga (geschreven door Taylor), '39 (geschreven door May), I'm in love with my car (Taylor),, Tie your mother down (May), Alle Free/Bad Company/P.Rodgers songs (Rodgers), Fat Bottomed Girls (May)....Moet ik doorgaan?
Dus mensen die het niet met deze artiesten-combinatie eens zijn...Hou je mening voor je, en wees niet te hard, want je doet de mensen pijn die dit helemaal geweldig vinden....
Ik lees ook dat mensen die quote van Freddie niet kennen, dat hij maar 25% van de band is....Het komt van een interview van een hotelbalkon met een braziliaanse vrouw, maar ja, de echte queen fans kennen dat stukje uit hun hoofd en vinden QPR ook goed...

avatar van Fairy Feller
0,5
Eigenlijk hoort die discussie hier niet (maar idd ik ben zelf weer begonnen), maar dat is juist de oorzaak waarom ik DIT album niet goed vind.
Het feit dat ik daarom geen Queen liefhebber zou zijn vind ik wat vreemd, het is een kwestie van mijn voorkeur. Verzamel al bijna 30 jaar veel van Queen en weet dus niet gelijk alle interviews uit mn hoofd.Vind mezelf wel een Queenliefhebber (met Freddie) en mensen die deze Queen goed vinden ook prima en zijn ook vast echte Queen fans.

Dus mensen die het niet met deze artiesten-combinatie eens zijn...Hou je mening voor je, en wees niet te hard, want je doet de mensen pijn die dit helemaal geweldig vinden....


Je mag toch wel een mening geven waarom je iets wel of niet goed vind, daar zijn deze sites toch voor? Ik laat verder ieder in zn waarde en geef mijn persoonlijke mening over een plaat......

avatar van ThaProphet15
4,0
Ok fairy-feller, ik zie nu dat de 'interview-kwestie' inderdaad niet van jou kwam. En aan jou naam-keuze, ben je een grote fan. Maar het moet nu echt een keer over zijn, dat QPR nu ?PR moet worden. Het is Queen! Freddie heeft nooit gezegd dat zonder hem, Queen er ook niet meer is. Hij heeft gezegd dat hij nooit als een bejaarde op het podium zal staan. May, Taylor, Deacon en Mercury hebben alle 4 mee geholpen aan het Queen geluid. Taylor met zijn drum en schreeuw geluid. May met zijn gitaar en munt geluiden. Freddie met zijn excentrieke optredens en stem. En John gewoon met zijn bas. Taylor en May zijn doorgegaan met hun Queen geluid. En ondanks hun mede-verantwoordelijkheid (bij elkaar 50%) zijn voor Queen.....moeten ze van de 'Queen fans' nu in een keer anders gaan heten....Omdat Freddie er niet meer is....
Ik denk dat deze heren al genoeg kenbaar maken, omdat ze Queen + Paul Rodgers heten.....
Tuurlijk mag je een mening geven, dus geef ik hem bij deze....

avatar van herman
Berichten verplaatst naar Queen + Paul Rodgers

avatar
[quote]Queenlive schreef:
[quote]LucM schreef:
Het feit dat dit project onder de naam "Queen" wordt uitgebracht stoort mij nog het meeste. De modale muziekliefhebber zal deze CD aanschaffen vanwege de naam Queen dat een grootheid is in de popmuziek en teleurgesteld zijn na het beluisteren, omdat hier enkel oude koeien uit de gracht worden gehaald, met een andere en mindere zanger. Dit is inderdaad louter geldklopperij.
Deze cd is niet onder de naam queen uitgegeven maar onder de naam queen + Paul Rodgers, dus de mensen weten wel dat het met een andere zanger is.

avatar van Blokkie
4,0
Komt er eigenlijk een live-cd van de Cosmos Rocks-tour?

avatar
Joy
queen zonder freddy is als een auto zonder 4 de wiel

het rijd nog wel maar echt lekker ist niet meer

nieuw werk van queen vind ik allang niet meer boeiend, live werk om de reden dat fredje er niet meer in zit idem


wel moedig , om de plaats van freddy in te durven nemen, en daarbij heeft rogers vanaf begin een timide houding aangenomen van: ik ben NIET de nieuwe freddy, en dat siert hem

maar ik wil gewoon een queen horen, WEL met freddy, punt uit

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 06:44 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 06:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.