UFO - Obsession (1978)

Label: EMI

1. Only You Can Rock Me (4:09)
  2. Pack It Up (And Go) (3:14)
  3. Arbory Hill (1:12)
  4. Ain't No Baby (3:58)
  5. Lookin' Out for No. 1 (4:33)
  6. Hot 'N' Ready (3:16)
  7. Cherry (3:34)
  8. You Don't Fool Me (3:23)
  9. Lookin' Out for No. 1 Reprise (1:15)
  10. One More for the Rodeo (3:45)
  11. Born to Lose (3:33)
  12. Hot 'N' Ready [Live in Columbus, 17 October 1978] * (3:44)
  13. Pack It Up (And Go) [Live in Columbus, 17 October 1978] * (3:38)
  14. Ain't No Baby [Live in Kenogha, Wisconsin, 14 October 1978] * (4:40)
avatar van glenn53
De beste UFO studio plaat die er is (en waarschijnlijk ooit zal zijn)

avatar van Lying Mouth
Tsja, alleen hebben ze nooit een echt goede studioplaat gemaakt.

Strangers in the Night is een geweldig live album maar de studio versies zijn allemaal net een tikje minder en daarnaast staan er op de studioplaten ook altijd wel een paar nummers die ik helemaal niks vind zoals op deze Lookin' Out for No. 1 en One More for the Rodeo.

De beste UFO studio plaat die er is (en waarschijnlijk ooit zal zijn)

Inderdaad ben het helemaal ens met glenn53
Beste UFO studio plaat met een ontketende Schenker
(tegenwoordig hoor je hem niet zo meer uit zijn dak gaan)
voral het nummer Pack it Up (And go) prachtig
een en al gitaar orgasme
Hot n Ready (nooit op een live lp van hun verschenen
Zeker te moeilijk om live te spelen)
Wat zeur ik nou allemaal klassiekers
ga hem snel weer eens draaien
zal binnenkort wel in mijn Rotatie lijst verschijnen

Van mij krijgt deze lp 5*

avatar van Rinus
Een van de beste studioalbums van deze symphatieke engelse rockband. Mijn favoriet is Pack it up, maar ook Only you can rock me, Hot'n'ready, Cherry en One more for the rodeo mogen er wezen. Goede produktie (op CD en vinyl) en weer zo'n typische Hipnosis cover art.

avatar van glenn53
Hot 'n Ready staat op de geremasterde Strangers in the night

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Vanavond heb ik eigenlijk met dit album een pareltje ontdekt in de mand met jaren-70-hardrock-albums. Voor mensen die nu denken "wat zit die nu weer uit zijn nek te kletsen" bedoel ik dit album: prachtige songs en je voelt dat hier klassemuzikanten aan het werk zitten met ... Michael Schenker of course. Michael Schenker heeft altijd al een boontje voor gehad bij mij: niet te snel, niet te technisch, niet "Mama, kijk eens wat ik kan", maar altijd een perfect verzorgde solo in dienst van de song. Wil je van nader bestuderen wat ik hier bedoel, dan neem je er natuurlijk de daaropvolgende live-album "Strangers in the Night" bij. Argh, hoe ik dit zo lang heb kunnen laten liggen...

avatar van Epitaph
Tweede Album wat ik ken van deze band, na Phenomenon (die vind ik wat diVERSER, na 2 a 3 draaibeurten herkende ik de songs al) vind ik dit werkje toch een stukje minder. Het gitaarwerk van Schenker is wel om van te smullen, en zorgt voor een half puntje erbij.

avatar van Epitaph
Na etterlijke draaibeurten ben ik gedwongen mijn mening te herzien en een half puntje erbij. De pakkende Rocksongs zijn continu doorspekt met smeuig gitaarwerk van Michael Schenker dat misschien niet van deze planeet is. Wat een klasbak is dat.

avatar van Lonesome Crow
Het beste hardrockalbum ooit verschenen !
Topproducer Ron Nevison huurt zelfs een echt orkest in om het een en ander in te kleuren, inderdaad Michael Schenker is ontketend en levert zijn beste solos ever af.

Een van de mooiste soloos ooit van Schenker is die in "Born to Lose", luister maar eens.....

Ook de songs zijn prima in orde, mooie ballads en up-tempo songs wisselen elkaar af met af en toe korte instrumentaaltjes.

Het mooie van UFO vond ik ook altijd die gewone "rock"stem van Phill Mogg .... niet zo'n typische hardrock/metal zanger met van die hoge uithalen.

De officiele clipjes van 2 songs van dit album:

YouTube - UFO Cherry promotional video (Cherry).
YouTube - UFO [ ONLY YOU CAN ROCK ME ] PROMO-VIDEO. (Only You Can Rock Me).

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Hoe moet je een dergelijk album noemen: classic of klasse? Beiden.
Michael Schenker: .

avatar van vielip
Ook naar mijn bescheiden mening is dit het beste studio album van UFO! Werkelijk geen slecht nummer te bekennen. Only you can rock me kan ik tig keer horen zonder dat het gaat vervelen! Wat een heerlijk nummer blijft dat toch! Ook One more for the rodeo, Looking out for nr.1, Hot 'N'ready en...ach het zijn allemaal pareltjes!!! Verplichte kost voor iedere hardrock liefhebber!!

avatar van B.Robertson
Een zeer goed album, had 'm nog niet eerder gehoord; het blijft dan ook een machtige hobby om muzikale schatten te ontdekken. Ben benieuwd naar meer werk van de band.

avatar van jailhouserocker1
Is idd een geweldig album maar Lights Out is toch echt even wat beter en natuurlijk Strangers in the night, het beste live-album ooit op deze aardkloot!!

avatar van Dream Theater
Wederom een schitterend UFO album met prachtige hoes. Only You Can Rock Me zet gelijk de toon,heerlijk nummer met pakkend refrein. Pack it Up is een nummer waar Michael Schenker zijn gitaar kunsten kan vertonen.Looking Out for No.1 en Reprise is ook prachtig. Andere krakers zijn Hot`n Ready en Cherry. Er zijn maar weinig bands die zulke lekkere hardrock kan spelen.

avatar van richiedoom
Leuk rockalbum, maar waarom deze zo veel hoger scoort dan voorganger Lights Out is mij echt een compleet raadsel! Ik vind dit album nogal eentonig en het mist echte topsongs. Gewoon een degelijk rockalbum over de gehele linie, dat wel.

avatar van qwolama63
Een van de betere studio-albums met een geweldige Michael Schenker die erin slaagt om alle songs naar een hoger niveau te tillen en niet vervalt in oeverloze solo's zoals vele andere gitaristen.
Alleen spijtig van die 2 korte gedrochten (Arbory Hill en Lookin' Out for No. 1 Reprise). Brengen echt geen meerwaarde. Integendeel
Maar uiteindelijk vind ik Mechanix toch nog beter, hoewel geen enkel van U.F.O. hun studioplaten kan tippen aan Strangers in the Night.

avatar van Brutus
Deze komt ook bij mij in de top 5 terecht. samen met Force It, Phenomenon, no place to run en Flyin.
Ik heb het dan over de studio albums.

avatar van LucM
Een echt meesterwerk heeft UFO niet uitgebracht - elk album bevat wel een mindere song - maar dit is wederom een sterk album, stevig en melodieus met excellent gitaarwerk van Michael Schenker. Misschien hun meest gevarieerde album zonder overdreven pretentieus te zijn.