Johnny Marr - The Messenger (2013)

Label: Warner Bros.

1. The Right Thing Right (3:41)
  2. I Want the Heartbeat (2:47)
  3. European Me (3:56)
  4. Upstarts (3:38)
  5. Lockdown (3:58)
  6. The Messenger (4:29)
  7. Generate! Generate! (4:21)
  8. Say Demesne (5:37)
  9. Sun & Moon (3:23)
  10. The Crack Up (3:52)
  11. New Town Velocity (5:11)
  12. Word Starts Attack (3:29)
avatar van musician
Ik heb verhoogd naar 4,5*, inmiddels.

Prima album, afwisselend, lekker stevig en ook in een prima tempo.

Ik heb dit liever eerlijk gezegd dan een regelrechte opvolger van Meat is Murder. Marr heeft toch wel ijzersterke songs geschreven. liggen goed in het gehoor. Mijn beste album voor 2013 tot nu toe.

Heerlijk album, ben een beetje verbaasd over het lage gemiddelde. De single Upstarts heb ik al helemaal grijsgedraaid de afgelopen maanden en New Town Velocity klinkt ook super. Dit album gaat heel veel langskomen deze zomer... Begin op 4*, maar een verhoging lijkt me niet uitgesloten.

avatar van musician
Ik weet niet of je New Town Velocity nog even expres noemde of omdat je het juist een geweldig nummer van de cd vind.

Maar New Town Velocity is de nieuw single van het album, het verschijnt officieel 22 juli. En ik weet al waar het in terecht gaat komen!

Ik noemde hem inderdaad omdat het de nieuwe single is.

avatar van devel-hunt
herman schreef:
Heerlijk album

Dat ben ik helemaal mee je eens. Weergaloze compromisloze recht toe recht aan swing rock. Ik kan er alleen maar vrolijk van worden. De plaat lijkt simpel maar zit heel goed en reten strak in elkaar.

avatar van zalwelnikszijn!
De lage score verbaast mij ook. Fijn, poppy album. Met plaatselijk smakelijk gitaarwerk.

avatar van captain scarlet
New Town Velocity

avatar van Johnny Marr
Blijkbaar heb ik toch wel een meer dan aardig album gemaakt.
Misschien moet ik hem zelf wel es beluisteren...

Het titelnummer vind ik alvast zeer mooi.

avatar van musician
Je had het album zeker al even op de plank liggen, of is het misschien door de platenmaatschappij uitgebracht zonder je medeweten?

avatar van Mastroianni
Beetje vergeten dit album. Maar bij nadere beluistering verdient ie toch een plek in mijn eindejaarslijstje.

avatar van Rudi S
Mee eens, gewoon een prima album,.
Ik ben een echte Morrissey (het zingen dan) aanhanger, maar Marr doet het prima, niks mis mee.

avatar van Johnny Marr
Bedankt voor de vele leuke reacties.
Het doet me veel plezier dat jullie mijn werk buiten The Smiths ook kunnen appreciëren.

avatar van frolunda
Geen onaardig album maar toch net wat te weinig nummers die echt blijven hangen.Ook hoor ik Marr liever gitaarspelen dan zingen.

avatar van musician
Zo, dat schiet lekker op! In oktober van dit jaar een nieuw solo album van Marr. Het is, ik zal maar zeggen, hollen of stilstaan met die man Maar mij pest hij er niet mee, ik heb de agenda geplaatst!

avatar van Alicia
Fijn album van Johnny Marr met als uitschieters "New Town Velocity" en "The Messenger"