Skid Row - Slave to the Grind (1991)

Rock / Metal
Label: Atlantic

1. Monkey Business (4:19)
  2. Slave to the Grind (3:29)
  3. The Threat (3:50)
  4. Quicksand Jesus (5:26)
  5. Psycho Love (3:57)
  6. Get the Fuck Out (2:43)
  7. Living on a Chain Gang (3:58)
  8. Creepshow (3:58)
  9. In a Darkened Room (3:55)
  10. Riot Act (2:40)
  11. Mudkicker (3:53)
  12. Wasted Time (5:48)
  13. Beggars Day * (4:03)
avatar van gigage
Ik denk dat die constatering wordt gemaakt omdat hier de vergelijking met appetite for destruction nogal voor de hand ligt. Opbouw van de songs, schreeuwerige zang, solo's die ala slash worden aangezet. Zo beleef ik het tenminste. Het levert in ieder geval een energieke plaat op met veel vuige, smerige (lees: lekkere) rock-n-roll songs. De smerigste is Mudkicker (what's in a name..)

gigage schreef:

Volledig met je eens. In diverse reviews wordt dit nummer vaak als een zwakke broeder gezien. Totaal niet mee eens. Kan het niet vaak genoeg horen.

avatar van Bastiaan Tuenter
Mudkicker is inderdaad geweldig. Qua beleving zelfs live overtroffen door de combinatie met Tornado - de fade out van Midnight, van het debuut:
Skid Row - Mudkicker 1992 Budokan Hall LIVE - YouTube

Bastiaan Tuenter schreef:
Skid Row - Mudkicker 1992 Budokan Hall LIVE - YouTube

Could't agree more. Sleazy, smerig en vol overgave gebracht.

Edwynn
Jaaa, moddervet nummer natuurlijk. En ook die Budokanregistratie laat zien en horen waar deze incarnatie van Skid Row voor stond. De zweetdruppels spatten er vanaf.

Onbegrijpelijk dat deze band zo op een dood spoor geraakte. Getuige dit album leek men helemaal klaar te zijn voor de nineties.

Edwynn schreef:

Met terugwerkende kracht is het toch ironisch dat veel bands die het party imago van zich wilden schudden (waaronder Skid Row en Winger met uitstekende platen) juist minder airplay en media aandacht kregen. Des te mooier dat een plaat als Slave to the Grind nog steeds een prima indruk op je kan maken.

Edwynn
Yep. Velen misten de jaren 90 trein maar leverden stiekem hele sterke serieuzere albums af. Skid Row, Crüe, Steelheart, Winger, Poison en ook wel Kiss. Scherp gezien. Al ben ik er vrij zeker van dat In A Darkened Room wel airplay op de NL radio kreeg.

Edwynn schreef:

Klopt inderdaad, dat nummer stond toen ook op zo'n Veronica countdown verzamelalbum tussen een allegaartje van artiesten. Kiss leverde met Revenge ook hun hardste en beste album af in deze periode, al zal het aan aandacht bij deze band niet ontbroken hebben gezien de hit God Gave Rock 'n Roll to You dat op het album stond.

avatar van vielip
Ik kan me niet herinneren (maar dat zegt natuurlijk niks besef ik me maar al te goed ) dat In a darkened room op de Nederlandse radio gedraaid is.
Het nummer staat inderdaad wél op de allereerste Veronica rockballads cd. En die ging met bakken tegelijk over de toonbank. Wellicht dat het nummer daardoor bij een breed publiek bekend werd?

Oh la la..wat schrokken de tienermeisjes hiervan toen deze uitkwam in Amerika. Dat was ff andere koek

Needledose schreef:

Precies dezelfde situatie zal zich destijds voor hebben gedaan bij Extreme ten tijde van More Than Words...

In mindere mate ook denk ik milesdavisjr Skid Row klapte er alleen nog iets harder op!

vandaag om 08:19 uur