Judas Priest - Point of Entry (1981)

Label: CBS

1. Heading Out to the Highway (3:47)
  2. Don't Go (3:18)
  3. Hot Rockin' (3:17)
  4. Turning Circles (3:42)
  5. Desert Plains (4:37)
  6. Solar Angels (4:04)
  7. You Say Yes (3:29)
  8. All the Way (3:43)
  9. Troubleshooter (4:00)
  10. On the Run (3:48)
  11. Thunder Road * (5:12)
  12. Desert Plains [Live] * (5:05)
Inderdaad een sterke Priest plaat (opnieuw) ondanks duidelijk een meer commerciële sound. Long Desert Plains, Heading Out... en Solar Angels vind ik de beste nummers van de plaat. 4,0

avatar van gigage
supperman schreef:

Je noemt de 3 prijsnummers op die ik ook wel goed vind, maar daarnaast is er teveel middelmaat tussen gestopt. Een nummer als Don't Go helpt ook niet erg. Dit album heeft terecht de klassieker status niet gehaald. Geeft niks , er kwamen er nog genoeg.

avatar van Deranged
Echt een heerlijke plaat.

Beetje een vreemde eend binnen de discografie.

Mensen bekritiseren de meer lichtvoetige rock 'n roll als zijnde meer commercieel als zijnde het bekende per definitie vieze woordje, ik niet, hele plaat is gewoon spot on.

Nummers als Heading Out to the Highway, Hot Rockin', Turning Circles, Desert Plains, Solar Angels en als toetje spetterende bonustrack Thunder Road gelden hier als groots geschenk.

Dit is misschien hoe Black Sabbath had geklonken als Technical Ecstasy wel helemaal gelukt was.

Voor mij een hoogtepunt binnen hun oeuvre.

avatar van Kronos
Dit voelde echt als een miskoop ergens begin jaren 80. Jaren later vond ik het nog wel meevallen. Een gepolijst album voor de Amerikaanse markt. Toch is de kritiek gewoon terecht. Op zich is het oké, maar als je al Unleashed in the East op de wereld hebt losgelaten kom je met Point of Entry natuurlijk niet zomaar weg.

70/100

avatar van Kondoro0614
Er is iets aan dit album wat hem niet volmaakt heeft, er zitten zozeer echt top nummers tussen daar is geen twijfel over mogelijk maar om 'Heading Out to the Highway', 'Desert Plains' en 'Solar Angels' om kent dit niet echt nog meer toppers en was ik ook een stuk minder onder de indruk dan al het werk wat de heren van Judas Priest mij eerder mee hebben voorgeschoteld. 'Point of Entry' is het helaas nét niet, en het zou nooit Priests schoonheid worden want ik mis erg veel in dit album om het een echte goeie JP album te noemen, daar is hij echt wel te zwak voor jammer genoeg.

Tussenstand:

05. Killing Machine
06. Point of Entry
07. Rocka Rolla

avatar van RuudC
Nope, wederom niet goed. Toch is Point Of Entry wel een lastig plaatje. Judas Priest maakt geen uitglijders zoals United, maar maakt ook nergens indruk. Het niveau neigt een beetje naar acceptabel al staat daar dus wel tegenover dat er niets van spontaniteit of spanning aanwezig is. Vreemd moment voor Priest om te willen cashen, want anno 1981 was de rauwe NWOBHM nog groot. Daar wordt niet op ingehaakt. Solar Angels draagt de minste afkeuring weg, maar zou op een goede plaat van Priest niet meer dan een filler zijn. Ik heb nog gedacht aan 2*, maar de band krijgt het voordeel van de twijfel. Dit album gaat in elk geval nooit meer gedraaid worden.

Tussenstand:
5. British Steel
6. Killing Machine
7. Point Of Entry

avatar van lennert
Ook al had British Steel een paar van die simpele meezingers, het album ademde echt nog wel een flinke heavymetalsfeer uit. Dat is hier echt niet meer te vinden. Helemaal vreemd dat de band hier ergens de tijd al ver vooruit was met een radiovriendelijke hardrocksound, omdat ik me niet kan voorstellen dat dit in 1981 al veel voeten in de grond had. Met uitzondering van Desert Plains kan ik er in ieder geval weinig van genieten. Slecht is het niet, het albums is daarin zelfs vrij consistent 'net voldoende' te noemen. Maar plezier haal ik er absoluut niet uit. Teveel middle of the road zanglijnen, boogie woogie riffs en te weinig vuur.

Voorlopige tussenstand
5. Rocka Rolla
6. Killing Machine
7. Point Of Entry

avatar van Lau1986
Het album ligt redelijk in lijn met British Steel. Het album opent catchy met "Heading Out to the Highway". Het is een prima heerlijk rockend nummer met een catchy refrein en opzwepende riffs. Wat dit album vooral mankeert is dat er net iets teveel net niet nummers opstaan. Zo zijn "Don't Go", "All the Way" en "You Say Yes" eigenlijk behoorlijk middelmatige nummers. Het hoogtepunt van het album bevind zich in het midden. Namelijk "Desert Plains". Een prachtig nummer dat je voor even naar de woestijn brengt gevolgd door het breekbare "Solar Angels". De nummers die hierna komen zullen niet meer in de buurt van dit niveau komen. Alleen Troubleshooter vind ik wel aardig met catchy refrein.

avatar van Eddie
Èèn van de mindere priest platen inderdaad. Matige nummers, zwakke composities en een wat dunne productie maken dit geen makkelijke kost. 3 sterren zou meer dan genoeg zijn, een nummer als ‘You say Yes’ of ‘Troubleshooter’ zou zelfs maar 1,5 ster moeten krijgen. eigenlijk is de hele tweede helft na Solar Angels zwak (op wat leuke flarden, zoals het gesoleerd in thunder road, na) Maar godsamme wat laat Halford zich op ‘desert planes’ en ‘solar angels’ even gelden. In zijn eentje redt hij hier de plaat, de muzikaal eveneens matige nummers worden hier door het magistrale zangwerk gered, en daarmee voor mij ook de plaat!

avatar van Edwynn
Eigenlijk kun je alleen het zware Solar Angels echt metal noemen. De rest is net zo luchtig als het latere Turbo. Niettemin vind ik nummers als On The Run, Don't Go en You Say Yes onweerstaanbare hardrockkrakers. Vrolijke glamkrakers tot en met. Maar ze zijn heerlijk.

Desert Plains is de klassieker die is overgebleven. Mer de neerslachtige ondertoon is dit de ballad die geen ballad is.

Waar ik nog altijd niets van begrijp, is het toevoegen van Thunder Road als bonustrack. Het nummer stamt van de Ram It Down-sessies en valt hier daardoor danig uit de toon. Maar ja, de wondere wereld van de remasters is er sowieso eentje waar ik altijd meewarig naar kijk. Gelukkig heb ik ook nog een originele uitgave om de ultieme Point Of Entry-ervaring mee te beleven.

avatar van Wolfmother
Desert Plains
Solar Angels
Troubleshooter

Tjah, een flinke stap achteruit na British Steel.
Slechts 1 klassiekertje, voor de rest was het lootjes trekken.
Ook niet perse een heel slecht album, gewoon eentje die zich in de onderste regionen prima door kabbelt.