Bullet for My Valentine - Temper Temper (2013)

Label: RCA

1. Breaking Point (3:42)
  2. Truth Hurts (3:36)
  3. Temper Temper (3:08)
  4. P.O.W. (3:53)
  5. Dirty Little Secret (4:55)
  6. Leech (3:59)
  7. Dead to the World (5:15)
  8. Riot (2:49)
  9. Saints & Sinners (3:29)
  10. Tears Don’t Fall (Part 2) (5:38)
  11. Livin' Life (On the Edge of a Knife) (4:02)
  12. Not Invincible * (3:26)
  13. Whole Lotta Rosie [From the Live Lounge Show on BBC Radio 1] * (4:10)
  14. Scream Aim Fire [From the Live Lounge Show on BBC Radio 1] * (5:03)
  15. Your Betrayal" [From the Live Lounge Show on BBC Radio 1] * (5:05)
  16. Playing with Fire * (2:50)
avatar van Sanderkeuh
Temper Temper en Riot klinken niet bijzonder. Hopen dat de rest beter is.

Benjamindaxx
eerste twee nummer klinken ruk. "Temper Temper" is zowel muzikaal als lyricwise behoorlijk slecht en ook "Riot" heeft een heel slechte tekst. Normaal viel me dat niet zo op bij Bullet, maar bij deze twee nummers is het toch wel erg dramatisch.

Heb verder wel een aantal previews gezien van solo's en riffjes, en die klonken wel erg bruut. Dus ik ben benieuwd of de rest van het album een hoger niveau weet te halen.

avatar van james_cameron
Iets beter dan voorganger Fever uit 2010, al vind ik het niet bepaald een geweldig album. Het songmateriaal is degelijk en het album zakt nergens in, maar het zijn vooral het aanstekelijke gitaarwerk en de energieke tempowisselingen die de boel moeten redden. Qua zanglijnen en refreintjes is het allemaal net iets te gemakzuchtig. Jammer, want de band heeft volgens mij nog steeds meer in zich dan het hier laat horen. Maar ja, of dat er ooit uit gaat komen...

Benjamindaxx
Muzikaal gezien is het natuurlijk een prima plaatje, maar dan begint Matt Tuck te zingen en zakt het het geheel in als een pudding, drie keer niks. De teksten zijn standaard en qua zanglijnen is het allemaal veel te matig. Dit weerhoudt mij er dan ook van dit album vaker te beluisteren. Dit is zonde, want de gitaarpartijen en de energie (zoals James al aangaf) zit prima in elkaar. Volgende keer toch maar een cursus tekstschrijven zoeken want dit is helemaal niks.

avatar van Don Cappuccino
Ik heb net even paar stukjes gehoord uit nieuwsgierigheid, eens horen wat er uit de mainstream metalwereld komt. Dit is echt helemaal niks voor mij. Dit album lijkt me meer iets voor popfans die iets harders willen. Iets waar natuurlijk niks mee mis is, maar het is niet mijn ding.

avatar van Kees Peter
Ben nu aan het luister en heb vanaf het begin van het album tot P.O.W. wat nu opstaat, geen goed nummer weten te ontdekken. vrij verontrustend.

EDIT:

Heb heb helemaal af, en ben nog steeds na aan het gaan waar het precies fout is gegaan.
Ik bedoel, er staan op dit album 3 nummers op die niet verschrikkelijk zijn. 3 van de 12. Dat is best weinig.

Op Fever stonden nog een paar heel erg goede nummers, ik noem Begging For Mercy, Alone, Your Betrayal, Pretty On The Outside, Breaking Out Breaking Down.
Nummers van dat kaliber ontbreken hier helaas.

avatar van JSPR_G
Ik heb dit album net voor het eerst beluisterd. Van hun vroegere werk kan ik best genieten, maar dit is echt ronduit slecht. Niets moois aan. Binnenkort luister ik er nog eens naar en dan vliegt het definitief in de digitale prullenbak, vrees ik.

Ik heb de cd nou een paar keer beluisterd en elke keer hoop ik dat het kwartje gaat vallen, maar dat gebeurt helaas niet. Zoutloos is het woord wat de hele tijd in me opkomt. Het lijkt wel of de band er geen zin aan heeft en er geen tempo in wil leggen. Ook de screams die de eerdere albums zo mooi sierden lijken compleet weg te zijn.
Mijn aandacht ging uit naar Tears don't fall 2. Maar mijn god, wat is dat?

Opzich jammer dat ze deze kant op gaan. Ik had altijd verwacht dat Bullet erg groot kon gaan worden. Groter dan nu, bedoel ik dan. Maar na de laatste twee cd's ben ik daar niet meer van overtuigd.

Matt, als je dit leest. Of als iemand hem kent. Ik wil meer power, meer agressie, lyrics kunnen ook veel beter en dan kunnen we weer praten.

muziekkip
Ik ben absoluut geen Bullet For my Valentine kenner. Ik begon het te luisteren danzij een vriend. Dit is dan ook het derde album van hun dat ik ken. Maar ik vind dit album erg goed!

avatar van JB7x
1,5
Eerste twee albums waren geweldig! ben echt fan van dit genre. Maar ik heb geen idee wat ze hiermee wilden bereiken. Moest er weer een album komen van uitgever? Het klinkt allemaal niet inspirerend en omdat dat ook nog eens keihard te bevestigen komen ze met Tears Dont Fall part 2. Origineler moet het niet worden.

Het spijt me, ik check uiteraard het volgende album ook weer maar kijk steeds minder uit naar nieuw werk van BFMV. Ik zet Poison wel weer een keer op.

avatar van SammyAutumn
TJa.. Wat moet je hiermee.

Temper Temper lijkt me een album dat er maar moest komen. Dit is zeker te horen. Staan zeker wel goede nummers op, maar dit zijn er niet genoeg om dit album een voldoende te geven.

avatar van MetalWoman
Na 'Venom' vind ik dit toch veel minder geworden. 'Venom' laat duidelijk horen wat dit album mist: Duidelijkheid. Want wát wilden ze met dit album? Nummer 7 vind ik verschrikkelijk (depressieve shit) en een deel 2 van 'Tears Don't Fall' is overdreven: een gil om aandacht. Ze willen duidelijk commercieel zijn, en dat is mijn probleem niet zozeer. Wat mijn probleem is, is dat deel 1 overduidelijk beter is dan deel 2. Een mooi nummer als 'TDF' moet geen opvolger hebben, dat verprust het bij mij.

'Riot' klinkt lekker, maar heeft niet echt wat interessants. 'Dirty Little Secret' vind ik één van de betere samen met het openingsnummer. Nummer 11 vind ik dan weer een beetje zeurderig overkomen. Jammer, ze kunnen duidelijk beter. Toch geef ik vier sterren, niks mis mee om af en toe te luisteren. Je moet dit album met een korreltje zout nemen. Toch is het niet een album dat me raakt, en zal het daarom niet vaak luisteren.

avatar van Desert
Het zijn vooral de bonusnummers die het album nog redden voor mij en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn...