Bram Vermeulen & De Toekomst - Doe het Niet Alleen (1981)

Label: RCA

1. Ik Heb het over Liefde (3:25)
  2. Maak Jezelf Wat Wijs (3:53)
  3. Het Is Gedaan Deel 1 (2:41)
  4. (Neem Me) Zoals Ik Ben (2:16)
  5. Vreemdeling in Bed (3:36)
  6. De Burokraten (2:30)
  7. Een voor Een (4:17)
  8. Marijke (3:32)
  9. Het Gaat Je Niet Aan (3:45)
  10. Verveling (2:40)
  11. Alles Is voor Niets Geweest (3:26)
  12. Doe het Niet Alleen (2:45)
  13. Het Is Gedaan Deel 2 (1:33)
avatar van c-moon
Ik ben al JAAREN hier naar op zoek!!!!
Is dat ondertussen op CD verkrijgbaar???

.. ik hoop het écht..

avatar van c-moon
c-moon schreef:
Ik ben al JAAREN hier naar op zoek!!!!
Is dat ondertussen op CD verkrijgbaar???

.. ik hoop het écht..

Heb em ondetussen )

avatar van desz
Heb dit album in mijn top 10 gezet maar zou eigenlijk het hele werk van wijlen Bram in de top 10 willen hebben. Wat een tekstschrijver. De belgen wisten 'm op waarde in te schatten. De meeste nederlanders pas weer posthuum. Wat was ie ook goed in dat programma van Martin Simek niet?

Van jongs af aan was ik al gefascineerd door de muziek/persoon van Bram Vermeulen (met 'van jongs af aan' bedoel ik werkelijk 14 jaar). Vooral de plaat Rode Wijn kon me raken en doen lachen en in heerlijke melancholische buien doen belanden. Nu jaren later leer ik deze plaat kennen en word ik weer compleet overdonderd. Wat een geniale plaat; die teksten! dat - best wel terug hedendaagse - electrokantje in Marijke, ... Al enkele dagen luister ik haast non stop naar Kant 2. Stuk voor stuk klassiekers, als je 't mij vraagt.
Grote favorieten: het eerder genoemde 'Marijke' (kan iemand me overigens de relatie uitleggen tussen de twee 'Marijke's' die Bram in zijn leven heeft uitgebracht?), Het gaat je niet aan (sublieme, duistere tekst!), Het is gedaan deel 2 (een droef sluimerend besef van hard leven en fysiek ouder worden), Een voor een, ...
Standbeelden voor die man!! In goud en marmer en belegd met robijnen...
(heb daarnet mijn eerdere 4-quotering gewijzigd in een 4,5)

Oh ja en iemand zou die nummers op youtube moeten zwieren! Dat kunnen ze tenminste terug in the picture komen. Of een volwaardige en intense covergroep starten. Ik ben kandidaat-muzikant!

avatar van vigil
Zeer aardige plaat van Bram en Co. Onder die co valt o.a. de legendarische gitarist Jan de Hont

avatar van Jean Rene
"Verveling" zingt Bram Vermeulen in 1981. Is vervelen nog mogelijk in 2020 ?