De Jeugd van Tegenwoordig - Parels voor de Zwijnen (2005)

Label: Top Notch

1. Happen Naar de Baas (3:09)
  2. Voorjekijkendoorlopen (4:41)

met Aila

7. Echte HipHop (0:49)
  8. Voor Jou (7:09)
  9. De Stofzuiger (5:58)
  10. Willie Wartaal Is een Baas (Banne 2 Anthem) (3:16)

met Mella Mel

11. Echte Echte Hiphop (1:39)
  12. Pijpjes (Pop Pop) (3:46)
  13. Drie Keer Niks (2:06)
  14. So Duits (3:31)
  15. Ik Wil Me Lekkevoele (1:16)
  16. Shit Is aan Pt.1 (0:37)
  17. Shit Is aan Pt.2 (4:17)
  18. Hou het Straat (0:40)
  19. Bekkie (3:59)
  20. Beter Dan het Beste Album Ooit (2:54)
avatar van ecktepatrick
Shit he die beat van Willie Wartaal is een Baas! Bas Bron waarom ben jij zo dope?

avatar van woutorrmusic
Ik vind dit album toch wel iets waar wij, als Nederlands, trots op mogen zijn. Zoals eerder gezegd: innovatief taalgebruik, humor, muzikaliteit (Bas Bron...) en de uitstraling van deze mannen is gewoon perfect. De Jeugd is volledig uniek en hebben zich een soort van 'personages aangemeten' (Twitter enz.) die perfect passen. Dit hele proces is met 'Parels voor de Zwijnen' begonnen.

avatar van Lexcoaster
Lekkere flow, sterke beats, humor, vernieuwende lyrics.. Ja, zeer goed, zeker. Maar op den duur toch ietwat te lang en daardoor uiteindelijk wat repetitief, maar dat heb je al gauw met hiphop. Sterker nummers zitten voornamelijk onder de eerste 10 tracks, daarna wordt het al gauw flauw, zeker na track 14. Lekker album, maar niet perfect, daarvoor zit je uiteindelijk toch teveel nummers voor over te slaan.

avatar van Booyo
Geweldige, dansbare beats in combinatie met hilarische teksten, maakt van de Jeugd een van mijn favoriete Nederlandse acts. In het begin verwacht je een eendagsvlieg, maar voor mij zijn alle drie de albums raak. Ben het wel met Lexcoaster eens dat het vooral de eerste 10 tracks werkt (met track 10 als vetste nummer van het album), ook ik heb bij hip-hop vaak wat moeite om er lang naar te luisteren (uitzonderingen daar gelaten).

Ik vind de Jeugd een supertoffe band met een aantal geweldige nummers. Moet ook vaak om ze lachen. Watskeburt is natuurlijk briljant, geweldige groove en terechte nummer een. Maar op dit album staat mij ook wat veel ongein en aanrommel nummers om in zijn geheel een toffe luisterervaring te zijn.

GCITY050
Beter dan het beste album ooit. Van de Jeugd van Tegenwoordig zelf dan.

avatar van Funky Bookie
Dit is best een leuk album met een heerlijke flow.
Deze jongens maken goede hiphop alleen veel teksten zijn wel heel plat en puberaal.

avatar van TheLegacy
Ik draaide deze plaat laatst weer eens en zonder meer gingen de pijpjes pop, pop!

avatar van royals
Beetje de Nederlandse Beastie Boys of Biz Markie maar dan minder goed. Inderdaad, een erg catchy album met originele groovende beats en onorthodoxe flows. Het klinkt allemaal erg pakkend en fris. Misschien teveel nummers zodat het meer van hetzelfde wordt. En die seksistiche cover had ook niet gehoeven. Hierna interresseerde met hun muziek niet echt meer omdat het trucje uitgewerkt is.

avatar van Shelter
Beetje een behoorlijke belediging voor de Beastie Boys dit hoor
Beastie Boys waren zeer behoorlijke muzikanten en hebben flink wat echt goede hiphop gemaakt en naar mijn mening vooral MCA had ook een goede flow met nice word play.

Zitten zeker goeie nummers op, maar toch ook wel wat matige nummers. Het album is mij toch net ff te lang en die tussenstukjes hadden van mij niet gehoeven. Veel toegevoegde waarde hebben ze niet. Blijft wel nog steeds n leuk album.