Nickelback - All the Right Reasons (2005)

Canada
Label: Roadrunner

1. Follow You Home (4:21)

met Billy Gibbons

2. Fight for All the Wrong Reasons (3:45)
  3. Photograph (4:20)
  4. Animals (3:07)
  5. Savin' Me (3:40)
  6. Far Away (3:59)
  7. Next Contestant (3:35)
  8. Side of a Bullet (3:00)
  9. If Everyone Cared (3:38)
  10. Someone That You're With (4:02)
  11. Rockstar (4:14)

met Billy Gibbons

12. Too Bad [MTV Unplugged] * (4:29)
  13. Leader of Men [MTV Unplugged] * (3:44)
  14. Someday [Live Acoustic Version] * (3:25)
  15. We Will Rock You * (2:00)
  16. Follow You Home (Live * (4:39)
  17. Photograph [Live] *
  18. Animals [Live] *
  19. Never Again [Live] *
avatar van andnino
ElsenaarMetal schreef:
NiCkeback heeft een eigen manier van Rock maken. Ze zijn gewoon goed.
Punt.

Aan dergelijk "beargumenteerd commentaar" hebben we hier niet zo veel lijkt me ik moet zeggen dat ik Nickelback toch best een leuk bandje vind (terwijl ik normaal gesproken een algemene schíjthekel heb aan dergelijke rockmuziek). Alleen die productie had wel iets minder gladjes gemogen. Over die singles hoor je mij niet want ik kijk toch nooit TMF, net als dat ik nooit radio luister.

avatar van NewYorkCityLight
Rockstar heeft een goede tekst maar als nummer vind ik er niks aan. Veel te herhalerig.

avatar van kaztor
ElsenaarMetal schreef:
en dat het wannabe-rock is kan ik me dus niet voorstelen,

Dus dit klinkt niet als een triljoen andere bands? Dat kan ik me niet voorstellen! Ik kan me best voorstellen dat je dit in je persoonlijke beleving goed vind, maar dat je dit bestempeld als zijnde 'origineel' vind ik bijna net zo dogmatisch klinken als Hard Candy's ex-Madonna-gedweep.
Als dit origineel is dan eet ik m'n slippers op met een Jägermeister als afzakkertje. .

ElsenaarMetal
T is de jongere generatie hé.
Ik ben haast opgegroeid met Nickelback, was ook niks anders gewend zal het daar aan liggen.

Ik luister momenteel meer bands en ik moet me er (helaas denk ik??) bij aansluiten dat het wel erg bekend is allemaal jammer jammer.
Halve punt van mijn cijfer eraf.

Mvg.

avatar van Sebashuis
ik heb dit zelf ook nog heel even geluisterd net toen deze uitkwam.

avatar van Killeraapje
In zijn genre vindt ik dit een super album. Muzikaal zit het erg sterk in elkaar. Savin Me, Rock Star, All the Wrong Reasens, Next Contestant allemaal super nummers. Alleen Someone that you with doet mij niet zoveel

ElsenaarMetal
ze mogen trouwens wel een keer met iets nieuws komen.
Het is al meer dan 3 jaar geleden dat deze plaat uit is gekomen!

avatar van Jazper
Dark Horse is vermoedelijk nieuw.

Ja inderdaad.
Ik had het nog niet geschreven en ik zag op youtube dat ze een nieuwe plaat krijgen.

Ik ben benieuwd.
toch bedankt voor de "Mededeling"

avatar van Dutchi
Savin me... zo geweldig

avatar van Evii x
Zalig Album!
Niet veel op aan te merken!

4.5*

Met All The Right Reasons heeft Nickelback een iets andere sound mee gekregen dan The Long Road.
Het is beter maar nog steeds niet geweldig, er staan leuke nummers op deze plaat dat moet ik meegeven, maar heel lang hou ik een luisterbeurt niet vol, misschien dat ik net als Dark Horse eens in de week eens probeer weer naar deze plaat te luisteren, maar meestal stop ik na het nummer Savin' me al.
Het is een geld kloppertje dit. Lekkere standaard Rock met een aantal goede Sounds en "Diepgaande teksten" Daar houd het ook bij op, stelt niet veel bijzonders voor.

ElsenaarMetal
Ik snap de logica niet helemaal als ik eerlijk moet zijn.
Je vind het geel bijzonder album maar daar staat wel een 5 tegenover?
Beetje vreemd hoor.

Ja inderdaad, het is niet bijzonder maar wel goed.

Verander die 5 dan?

avatar van master-rens
Goed album, ondergewaardeerd naar mijn mening.

Joy
Rock2009 schreef:
Ja inderdaad, het is niet bijzonder maar wel goed.

ueh?

ElsenaarMetal
Pling: *willen alle gezoutte Nickelback fans zonder eigen mening dit forum verlaten? dank u wel* pling plong.

PriestMaiden
De beste plaat van Nickelback.

avatar van master-rens
Ben ik volkomen met je eens.
De beste plaat van Nickelback bij uitstek.

Joy
oops, dus het kan nog! slechter

ai

Wel de beste plaat van nickelback, maar om het een top plaat te noemen, nehh..

Dit soort van rock komt naar mijn zeggen iets te vaak voor.
Savin' Me Animals & If Everyone Cared vind ik opzicht nog goed maar daar houdt het bij op..

Niet erg bijzonders, zelfs het uiterlijk van het album zelf vond ik niet boeiend genoeg

Ik geef het een toch een 3 (:

avatar van Mu_sic_bre_ker
PebeVai schreef:
Wel de beste plaat van nickelback, maar om het een top plaat te noemen, nehh..

Dit soort van rock komt naar mijn zeggen iets te vaak voor.

Ik geef het een toch een 3 (:

uiterlijk maat toch geen f*ck uit het gaat om de muziek!
en zoveel komt die rock niet voor , het meeste is zoals king of leon enz

avatar van Rockchick.
Ik vind het toch wel een topplaat, het is misschien commercieel, maar dat is niet gelijk een argument dat het rotzooi is, het is een fantastische plaat met leuke uitschieters als Animals, Next Contestant en Fight For All The Wrong Reasons. 2,5 jaar geleden heb ik hem gekocht en ik heb eigenlijk geen spijt, en je moet nagaan dat ik eigenlijk een punkrocker ben. Ik praat dus zeker niet over bullshit.

avatar van <JJ>
Nickelback klinkt altijd zo 'rauw'! Komt vooral door de stem van Chad Kroeger, maar gelukkig weet hij dat goed te gebruiken in Savin' Me en Far Away, mij valt het steeds opnieuw op, dat juist door dat rauwe, schorre stemgeluid die liedjes veel oprechter klinken! Dat maakt een heel verschil met bijv. Air Supply, die klinken veel 'gemaakter'. De minpuntjes aan deze plaat vind ik dan weer Follow You Home (jammer dat dat het begin én het eind van de plaat is) en Animals [live], die laatste toevoegingen doen een beetje aan de plaat. (Ja, ik heb de DVD+CD versie, dat houdt in: nummer 12, 13, 14: Photograph [live], Animals [live], Follow You Home [live].)
Nee, er is redelijk doorheen te komen t/m Rockstar, maar dan houdt het op.

beste album van nickelback daarna dark horse en dan long road

Dubbelpost verwijderd.

avatar van Benjamindaxx
All The Right Reasons laat een iets wat nieuwe sound horen na een reeks rauwe platen.

De Cd is in Amerika een fenomeen en verkocht meer dan 10miljoen platen alleen al in dat land.
Ik zelf moet zeggen ook tevreden te zijn over de plaat, All The right Reasons kent een aantal sterke nummers die de moeite waard zijn. waar de overgang op de vorige CD the Long Road slordig was, en het kwaliteitverschil van nummers daar erg groot. Dit is op All The right Reasons anders, het album opent lekker en gaat daarna gewoon goed door. Nummers als Photograph, Savin' me, Far Away, en If everyone Cared worden veel al bestempeld als zeer commerciele nummers. toch is Savin' me voor mij een van de beste Nickelback nummers, ooit.
Dit album klinkt al stukken beter dan de vorige platen. hopen dat ze dit niveau kunnen aanhouden, en nog liever, kunnen verbeteren.

3.5*

avatar van Sebashuis
Sebashuis schreef:
ik heb dit zelf ook nog heel even geluisterd net toen deze uitkwam.

het is niet heel slechte muziek. en ik kan iedereen die net begint met de rockmuziek dit aanraden. dit is zelfs het beste wat er is over gebleven uit alle bands waar ik mee begon. zoals: Kane, Di-Rect. als ik een vergelijking moet leggen met andere rock muziek in de charts. dan luister ik dit 1000 keer liever dan al die Emo bands. < 2008

Precies Sebas precies!

Heb hem weer eens uit de kast getrokken en neem maar, ik vind hem nog steeds leuk. Advies zet hem aan voor de 1e 2 nummers, sla nr. 3 over en stop voordat nummer 5 begint om maar ruim op tijd weg te zijn om de kans zo klein mogelijk te houden dat je The Next Contestant moet aanhoren . en oke Side of a Bullet is ook nog best te doen.

Best leuk dat de drum intro helemaal aan het begin van de plaat was volgens mij de eerste keer dat ik me bewust werd van het bestaan van een twin pedaal, of in ieder geval dacht "hey! dat kan hij niet met 1 voet".

avatar van Gloeilamp
schreef:

Nee, er is redelijk doorheen te komen t/m Rockstar, maar dan houdt het op.

Rockstar is ook het laatste nummer op de cd, ik snap niet precies wat je hiermee bedoeld.