Nickelback - All the Right Reasons (2005)

Canada
Label: Roadrunner

1. Follow You Home (4:21)

met Billy Gibbons

2. Fight for All the Wrong Reasons (3:45)
  3. Photograph (4:20)
  4. Animals (3:07)
  5. Savin' Me (3:40)
  6. Far Away (3:59)
  7. Next Contestant (3:35)
  8. Side of a Bullet (3:00)
  9. If Everyone Cared (3:38)
  10. Someone That You're With (4:02)
  11. Rockstar (4:14)

met Billy Gibbons

12. Too Bad [MTV Unplugged] * (4:29)
  13. Leader of Men [MTV Unplugged] * (3:44)
  14. Someday [Live Acoustic Version] * (3:25)
  15. We Will Rock You * (2:00)
  16. Follow You Home (Live * (4:39)
  17. Photograph [Live] *
  18. Animals [Live] *
  19. Never Again [Live] *
avatar van Julie
heel goed album!
veel variatie, enja die ruige stem heb ik zoo graag
de teksten zijn stuk voor stuk origineel vind ik.
4.5*

hou ff op nickelback helemaal af te kraake tis egt niet swerelds slechtse bands zeker een van de beter, ik word ziek wat ik bij al hun albums lees dat kut mzuiek is en shit het is gewoon goeie rock, mja band zoald children of bodom en dimmu borigr zulle jullie dan helemaal erg vinden als jullie nickelback slecht vinde.

avatar van Mon
Mon
All The Right Reasons... niet echt een toepasselijke titel, want dit album is natuurlijk niet gemaakt 'for all the right reasons'. Misschien wel het meest commerciële werk van Nickelback. De invalshoek voor de nummers is nergens origineel: de band speelt duidelijk op safe. En met resultaat, want het scoort goed.
Desondanks absoluut niet het slechtste wat je tegenkomt in de hedendaagse Top40. Het klinkt namelijk wel lekker allemaal, en dat is toch ook wat waard .
Maar toch, dergelijke teksten:

I want a brand new house
on an episode of Cribs
And a bathroom I can play baseball in
And a king size tub big enough
for ten plus me

Anno 2005 kon dat ook al echt niet meer.

Favo nummer: 'Far Away', ik heb een zwak voor dat nummer, vanwege de heerlijke eigen invulling die je er aan kunt geven. Enne: ik snap de clip, ik snap de tekst, maar de link zie ik ook niet

avatar van frankvankesteren
rocker_animal schreef:

En de redenen???

Ik heb wel duidelijke redenen, Nickelback is een prima band, alleen behoort bij mij gewoon tot de sub-top.. de bands die me af en toe wel weten te raken, maar wie ik zeker niet dagelijks moet luisteren. Mooie stem, mooi geluid, teksten zijn soms ook wel degelijk maar vaak raakt het ook weer niet helemaal

P.S. ik vind de redenen waarom het 'kutmuziek' zou zijn idd niet zo duidelijk naar voren komen, maar die van jou waarom het goede muziek is nog minder

Photograph, Savin' me, Far Away vind ik echt geweldige nummers.
Heb dit album eigenlijk aangeschaft voor deze nummers, helaas vond ik de rest wat tegenvallen.

5 sterren voor Far Away
4,5 voor de andere 2
3,5 * voor Everyone Cared
En 2,5 voor de rest..
Maakt een gemiddelde van 3 ongeveer.

avatar van frankvankesteren
Animals is toch wel echt een geweldig nummer

avatar van Wheathead
Gewoon lekkere simpele rock.
Ik mis alleen de echte gitaarsolo's,waardoor deze band niet bij de echte top hoort.

avatar van My Addiction
Hun beste album vind ik, ik ben een grote fan van nickelback en van bullet for my valentine( ik zeg dit omdat iemand dat naar een hardere groep luistert en naar dimmu borgir en BFMV luistert, zachtere muziek ook goed kan vinden! EN HET NIET KUTMUZIEK TE NOEMEN! je moet alles leren waarderen)

photograph, savin' me, animals, far away, if everyone cared, rockstar zijn toch stuk voor stuk pareltjes van nummers. mss if evry1 cared minder...

Mijn top 3:
1 Rockstar
2 Savin' me
3 photograph

ik geef een 4.5 omdat sommige liedjes minder zijn als de andere wat redelijk normaal is... kheb nog maar 1keer een 5 gegeven en dat was voor 'The Poison' BFMV = alles perfect

avatar van Sebashuis
hopelijk is het vorige album wat minder pop.

en tekstueel gezien vind ik sommige nummer beetje kinderachtig klinken.

voor de rest is het twin pedaal ook goed aanwezig(side of a bullet).

en de rest gewoon goed album.

Baltasound
Foute KUTmuziek!

...

Heeeeerlijk!

bro

avatar van Statiegeld
Misschien is ook wel telkens hetzelfde nummer

De een is van Daughtry, de tweede van Nickelback en de derde van Santana (geschreven door de zanger van Nickelback, die uiteraard ooko meezingt).

Ik moet zeggen dat het voor mij niet meer is dan behang...

avatar van kaztor
Die van Daughtry is zeker met de lyric 'It's not oveeeeer!!! etc..'
Wat een zeikerige rockmuziek toch allemaal... En dus echt geen greintje originaliteit...
En dan heeft die Rockstar-single van Nickelback ook nog eens een sarcastische lading over celebs met een schijnleven. Daar moeten uitgerekend hun mee komen!

avatar van radio 538
kaztor schreef:
Hoe zit dat nou eigenlijk? We luisteren 538 op m'n werk en ik hoor 3 Nickelback-nummers, de hele dag door, en ze klinken alledrie precies hetzelfde!

het is hetzelfde nummer gebeurt omdat elke dj die nummer in zijn uitzending draait.

voor de rest vette cd.

4,5 ster

avatar van Motorhead
toch wel hun beste album, maar ik vind nickelback niet echt de muziek voor mij

avatar van kaztor
@radio 538: Nee, het zijn wel degelijk verschillende nummers, maar dat nummer samen met Carlos Santana en dat van die andere flauwe rockband.... Het is gewoon allemaal dezelfde meuk. Zouden ze nou nooit met iets origineels voor de dag kunnen komen? Dit is rockmuziek zonder visie, bezieling en ballen: Puur gericht om te scoren.

Joy
alleen rockstar is te pruimen, verder niets, helemala niets

bro
ik vind rockstar juist een van de enige missers

ElsenaarMetal
Ik vind, waarschijnlijk als een van de weinigen hier, dat Nickelback prima werk heeft geleverd, want ik vind het een geweldig album.

Amen!

Als je er niet echt naar luistert is het allemaal prima te doen en zelfs in de kroegen draaien ze rockstar wat iedereen helemaal geweldig vindt. Maar ga je echt luisteren is elk nummer hetzelfde, net zoals elke plaat van hun hetzelfde is. Echte houthakkersrock zullen we maar zeggen.

ElsenaarMetal
JUllie kletsen allemaal bullshit.
Nickelback is niets voor niets gekozen tot S werelds beste Rockband, en de reden is voor mij omdat ze gewoon rete goede muziek maken. er zitten rete goede nummers tussen als: Savin Me, Fight for all the wrong reasons, Far away, If everyone Cared en de rest is ook goed..
t is gewoon master;)

ElsenaarMetal schreef:
JUllie kletsen allemaal bullshit.

Door TMF zeker?

Eigenlijk vind ik dit een band voor mensen die denken dat ze van rockmuziek houden (zoals staf van TMF).

Kid A(cid)
Waarom bestaan er in godsnaam van bands zoals dit? Wat voor een zielige wannabe-rockers luisteren naar dit zaaddodend saaie post-grunge gedoe waarin er af en toe stoer gedaan moet worden met een gedistort riffje en een zware bas?

Joy
hoe kan het eigenlijk dat rockstar een hit wordt in 2007/2008 terwijl de plaat dateert van 2005?

ElsenaarMetal
Dan mag je denken dat ik "zogenaamd" van Rock muziek houd, maar Ik vind dit gewoon een geweldige plaat.

En dat Rockstar pas een hitje word in 2007 vind ik ook niet raar want het is een onopvallend nummer(wel de minste van de plaat) maar elk nummer heeft kans om "Ontdekt te worden".
Rockstar werd duidelijk later populair dan bijvoorbeeld Photograph.
SO be It.

En het is trouwens ook geen wannabe rock, Daughtry is wannabe-Rock.
NiCkeback heeft een eigen manier van Rock maken. Ze zijn gewoon goed.
Punt.

avatar van Safri
herman schreef:

Ik moet zeggen dat het voor mij niet meer is dan behang...

Voor mij is het niet meer dan pleepapier...

ElsenaarMetal schreef:
Dan mag je denken dat ik "zogenaamd" van Rock muziek houd

Nah...

Ik denk dat het gewoon met generaties te maken heeft.

Ik snap ook best dat je dit leuke muziek vind, maar ouderen weten dat het allemaal eerder (en mijns inziens beter) gedaan is.

ElsenaarMetal
Meningen verschillen he, en dat ik de naam Metal niet waard ben is onzin sorry hoor.
Maar dat ik Nickelback mooi vind betekend niet dat ik "UIt jullie mond horend" alleen maar rotzooi luister.
Naast deze "prut" luister ik nog naar genoeg metal muziek, als Bullet, breaking benjamin, Drowning pool, Disturbed, Story of The year ect.
Dus houd mijn naam er maar buiten:)

ElsenaarMetal
het kan ook best kloppen wat Kaztor zegt, zo oud ben ik ook weer niet.
Maar ik ben vanaf men 10 opgegroeid met deze muziek, daarvoor luisterde ik alleen Di-rect dus dan is dit gewoon goed,, en dat het wannabe-rock is kan ik me dus niet voorstelen,