The Stooges - Fun House (1970)

Label: Elektra

1. Down on the Street (3:43)
  2. Loose (3:34)
  3. T.V. Eye (4:17)
  4. Dirt (7:03)
  5. 1970 (5:15)
  6. Fun House (7:47)
  7. L.A. Blues (4:57)
  8. T.V. Eye (Takes 7 & 8) * (6:01)
  9. Loose [Demo] * (1:16)
  10. Loose [Take 2] * (3:42)
  11. Loose [Take 22] * (3:42)
  12. Lost in the Future [Take 1] * (5:50)
  13. Down on the Street [Take 1] * (2:22)
  14. Down on the Street [Take 8] * (4:10)
  15. Dirt [Take 4] * (7:09)
  16. Slide [Slidin' the Blues) (Take 1] * (4:38)
  17. 1970 [Take 3] * (7:29)
  18. Fun House [Take 2] * (9:30)
  19. Fun House [Take 3] * (11:29)
  20. Down on the Street [Single Mix] * (2:43)
  21. 1970 [Single Mix] * (3:21)
avatar van Johnny Marr
Ik snap wel waarom ze L.A. Blues op het laatst hebben gezet. Het blijft troep. Het blijft ook één van de geniaalste albums ooit gemaakt, zonder enige twijfel.

avatar van mr-mucho
Dreigender en vunziger vind je ze niet.

Arbeidsdeskundige
Dit is een goudeerlijk en bijzonder opzwepend album. Ik krijg hier bijzonder veel energie van.

avatar van Prime
L.A. Blues is een intense ervaring, had ik in 1970 graag live meegemaakt (maar toen helaas nog lang niet geboren).

avatar van Paranoid_Fish
Mijn lievelingsalbum denk ik zo.

avatar van deek
Hoor net Dirt voorbij komen op een Spotify afspeel lijstje, wat een gruwelijk goed nummer, en waarom ken ik deze plaat nog niet, vandaag paar keer luisteren.. klinkt veel belovend iig.

avatar van Johnny Marr
50 jaar oud. Van harte. Blijft zo smerig deze, die oerkreet van Iggy aan het begin van T.V. Eye

avatar van jorro
Ik kan hier erg weinig mee. Als het iemand zou lukken om mij te overtuigen van de waarde van een nummer als L.A. Blues wil ik nog wel een poging wagen en het nogmaals beluisteren. Maar ik denk niet dat dat gaat lukken. De overige songs zijn dan nog wel redelijk, maar in mijn beleving ook niet meer dan dat. Dirt is daartussen dan wel een positieve uitschieter.
3* voor nummer 14 in de 100 Greatest Albums of 1970 en momenteel #9 in de Best Ever Albums over dat jaar, hetgeen mij duidelijk maakt dat ik blijkbaar iets mis...?

avatar van Kronos
jorro schreef:

Je pikt er wel het minst gewaardeerde nummer uit.

Dirt (71 stemmen)
T.V. Eye (58 stemmen)
Down on the Street (50 stemmen)
Fun House (44 stemmen)
Loose (31 stemmen)
1970 (30 stemmen)
L.A. Blues (5 stemmen)

avatar van itchy
Zou het kunnen, misschien, dat dit niet jouw muziek is? En zo ja, waarom wil je dan toch overtuigd worden?

avatar van jorro
itchy schreef

Ik wil niet overtuigd worden. Het gaat niemand lukken, daar ben ik wel van overtuigd. Het is inderdaad mijn muziek niet hoewel ik Dirt dus wel een aardige track vind.

avatar van LucM
L.A. Blues vind ik ook troep (had met beter weggelaten) maar de eerste 5 nummers zijn geniaal, vooral Dirt.

Johnny Marr schreef: