Pixies - Trompe le Monde (1991)

Label: 4AD

1. Trompe le Monde (1:46)
  2. Planet of Sound (2:06)
  3. Alec Eiffel (2:50)
  4. The Sad Punk (2:59)
  5. Head On (2:13)
  6. U-Mass (3:00)
  7. Palace of the Brine (1:34)
  8. Letter to Memphis (2:39)
  9. Bird Dream of the Olympus Mons (2:48)
  10. Space (I Believe In) (4:18)
  11. Subbacultcha (2:09)
  12. Distance Equals Rate Times Time (1:24)
  13. Lovely Day (2:05)
  14. Motorway to Roswell (4:43)
  15. The Navajo Know (2:19)
  16. Rock Music [Live] * (1:52)
  17. Hang Wire [Live] * (2:01)
  18. Monkey Gone to Heaven [Live] * (2:57)
  19. Isla de Encanta [Live] * (1:46)
avatar van steve harris
U mass vind ik nog steeds een heerlijk nummer ,met echte pixies drive

Heerlijke plaat. Vrijwel allemaal sterke nummers. Lekker ruig, af en toe tegen punk aan. Lekker geluid vol open en stampen maar.

avatar van vinejo
Woohaaa... Wat wijn op en zin in nog iets lekkers...
Dit album dan maar, jaaaaaren later.
Is het de wijn, I don t care, but I love it!
Play loud!

avatar van steven
deze vind ik ook een stukje beter dan Bossanova . Een beetje een onderschat album van The Pixies . De gekte die Doolittle had en Surfer Rosa , komt weer terug borrelen . Bossanova is absoluut prima , bij momenten zelfs uitstekend , maar The Sad Punk , dat soort nummers miste ik wel op Bossanova , dus deze 4,5 , Bossanova 4. Echt wel een zeer goede plaat dit .

avatar van Film Pegasus
Dit zijn geen nummers die van Pixies een legendarische band maken, maar het is wel allemaal strak gespeeld. Geen gedoe, gewoon rechtuit gitaarwerk. Anno 1991 als veel bands de grunge opgaan, doen ze gewoon hun eigen ding. Heerlijk om naar te luisteren, ook al ontbreekt het wat mij betreft aan echte hits.

avatar van Juveniles
Film Pegasus schreef:

Zeker een heerlijk album om te beluisteren, en ze doen inderdaad hun eigen ding, maar, wat mij betreft had de ondertitel van dit album “Pixies play the hits” mogen zijn, want ieder nummer is raak (met als hoogtepunt Subbacultcha) en kan het bijna wedijveren met Surfer Rosa.