Clint Mansell - Requiem for a Dream (2000)

Score
Label: Nonesuch

1. Summer Overture (2:36)
  2. Party (0:28)
  3. Coney Island Dreaming (1:04)
  4. Party (0:36)
  5. Chocolat Charms (0:25)
  6. Ghosts of Things to Come (1:33)
  7. Dreams (0:44)
  8. Tense (0:37)
  9. Dr. Pill (0:42)
  10. High on Life (0:11)
  11. Ghosts (1:21)
  12. Crimin' & Dealing (1:44)
  13. Hope Overture (2:31)
  14. Tense (0:28)
  15. The Moonrats - Baily & Lox Conga (0:45)
  16. Cleaning Apartment (1:25)
  17. Ghosts-Falling (1:11)
  18. Dreams (1:02)
  19. Arnold (2:35)
  20. Marion Barfs (2:22)
  21. Supermarket Sweep (2:14)
  22. Dreams (0:32)
  23. Sara Goldfarb Has Left the Building (1:17)
  24. The Moonrats - Bugs Got a Develish Grin Conga (0:57)
  25. Winter Overture (0:19)
  26. Southern Hospitality (1:23)
  27. Fear (2:26)
  28. Full Tense (1:04)
  29. The Beginning of the End (4:28)
  30. Ghosts of the Future Lost (1:50)
  31. Meltdown (3:55)
  32. Lux Aeterna (3:54)
  33. Coney Island Low (2:13)
Ruim een jaar later na het zien van de film, vind ik de score nog steeds geweldig. Impact en stijl van de film zelf en de geweldige combinatie van de filmmuziek, heeft daar mee te maken.

Heb dit album vorige week besteld,ik wacht in spanning..;)

avatar van Sanvean
Een van de betere soundtracks die ik ken. Zeer genietbaar. Lekker beklemmend, lekker donker. Smullen dus.

neo (crew)
Indrukwekkende samenwerking van Clint Mansell en Kronos Quartet. De score is bestaat uit de 4 seizoenen en steeds keren bepaalde stukken terug in een iets andere film. Hoogtepunt is Lux Aeterna, wat de langste uitwerking van het main theme is. Ook onvoorstelbaar hoe ontzettend snel dit thema erg populair werd en in veel trailers wordt gebruikt. Klinkt vooral erg mooi in zijn bombastische versie in de trailer van The Two Towers. Veel gemaakte gedachtegang is dat Mansell ook deze bombastische versie heeft gemaakt, dus niet Dan Nielsen is hier verantwoordelijk voor. 5 sterren

avatar van Sammy
Een van de betere soundtracks die ik ken van een van de beste films die ik ken. Ontzettend perfecte sfeer op deze soundtrack die héél de soundtrack aanwezig blijft.

avatar van esteban
Aan al het voorgaande heb ik helemaal niets toe te voegen buiten dat éne minpuntje. De tracks zijn enorm kort (op zich geen probleem) maar worden héél dikwijls zonder enige uitleiding bruut afgebroken. Jammer.

Voor de rest : Geweldig!

neo (crew)
Lux Aeterna is overigens meer dan zomaar een titel. Een haast standaard Latijn zin bevat deze woorden: ''Lux aeterna luceat eis''.
Wat betekent:
Let eternal light shine on them.Het is ook wel een Mass of Dead.Het Lux Aeterna word beschouwd als een enorm stuk, wat hier op het album ook het ''enorme'' stuk is, nog depressiever. Zo zijn er nog wel meer filmcomponisten die hiernaar verwijzen zowel in naam als muzikaal:

-Elliot Goldenthal Alien 3: Agnus Dei
-Goldenthal Interview with the vampire: Libera Me
-En natuurlijk het prachtige Kyrie en Libera Me door Davis opgenomen in Reloaded

(en verdorie in de titel zit het woord Requiem )

avatar van RWL
RWL
neo schreef:

Zo werd Lux Aeterna ook voor de temp score van OHP gebruikt . Fantastisch nummer die een hele sterke sfeer creeert.

neo (crew)
Ja heel toepasselijk als er met zaklampen op hem geschenen wordt

avatar van RWL
RWL
Toen was de theme alweer over, haha.
Eerder bij de rondjes rennen, maar goed, dit gaat of topic.

Deze soundtrack had ik voordat ik de film had gezien. Ik had One Hour Photo gezien met deze muziek erachter en ik heb dus nog steeds het gevoel dat deze muziek meer bij OHP past dan bij Requiem for a Dream...

neo (crew)
vind het gelijkspel. in beiden prachtig gebruikt.

(met in je achterhoofd de muziek dan die net voorbij is, geef het een meerwaarde met het licht )

Hebben die films dan de zelfde score?Kan me die van One Hour.. niet meer herrineren.

neo (crew)
Werd als temp track gebruikt in de workprint (of wat de naam ook was) van One Hour. Voordat je gaat vragen wat temp is.. Vaak worden al bestaande stukken muziek gebruikt om aan te geven van: ja zoiets past wel bij die scene of dat gevoel zou het moeten oproepen. Is vaak een opvulling en hulpmiddel voordat de definitieve score eronder word geplakt door de ingehuurde componist.Je kan dus al raden dat temp voor tijdelijk staat.

verschrikkelijke soundtrack. echt om te kotsen zo lelijk, en daarom godverdomme 5 fucking sterren!!

nog steeds tranen met tuiten bij 'GHOST OF A FUTURE LOST'.

avatar van Tommeh
5 sterren voor dit meesterwerk. Het thema is echt subliem en de korte nummers staan me totaal niet tegen, maar doen me vooral denken aan het hoge tempo van de film.

Ongelofelijk dat deze score de beste cd is van dit decennium op MuMe. Deze muziek heeft behoorlijk wat indruk gemaakt. Ik krijg er nog altijd kippenvel van, als ik de muziek op zet.

Misschien is mijn internet aan het flippen, maar ik bemerk dat hier zo'n 30-tal nummers op deze cd staan, die op de koop toe nog eens allemaal worden herhaald...
Is dit nu een fout (bij mij of bij het ingeven van de nummers) of is dit een gigantisch grote plaat?

neo (crew)
Een fout, zoals je ziet staat alles dubbel. Corrigeren mag met de functie bovenaan

Zal het even doen, maar kwou eerst zeker zijn, dat ik me weer niet belachelijk maak

avatar van Nubis
Wow.. ik zie dit net op slsk en download het meteen omdat ik me nog kan herinneren dat ik die muziek vaak zo gaaf vond in de film.

Nummer 1 is echt zo... depressief. Super gedaan!

Moet trouwens niet overal 'Summer', 'Fall' of 'Winter' voor de titels staan?

Het thema is natuurlijk helemaal uit zijn proporties geblazen door het gebruik ervan in de LOTR trailer en terecht. Het thema is volgens mij niet te vern**ken want ook Paul Oakenfold deed een aardige remix van dit nummer.
Echt weer muziek voor de aankomende herfst.

Music
FANTASTISCHE FILM het einde is zooo emotioneel!!

Music
Alle nummers zijn bijna het zelfde als Lux Aeterna wat is daar dan boeiend aan ?!

neo (crew)
Als je de film zo fantastisch vind is deze laatste opmerking nogal tegenstrijdig, is het niet?

Music
Hmm ja maar alle nummers hoor je die piano gedeelte van Lux Aeterna..ik begrijp he tniet zo hoor en jah Lux Aeterna is d ehoogtepunt van het Album ik begrijp het album niet zo erg goed bij eider song hoor je alsnog die piano van Lux Aeterna!!

Iedere track?

Maar waar het om gaat is de herhaling van de ellende, vandaar een herhalend score. Maar goed dat is een veel gehoorde klacht bij scores in het algemeen die variaties op iets als een rode draad erdoor heen vaak niet kunnen waarderen.

Music
hmmm oke goed dat je het even uitlegt het album is opzicht natuurlijk wel mooi maar zoals ik al zee die herhalingen steeds maar nu je het uitgelegd heb begrijp ik het ong wel betje k geef et album dan tog nog maa een 3 :

Music
ik heb de film gisteren gereserveerd (voor de ckerheid;)) requiem for a dream is een Must !! de film dan

Zeer intimiderend 5*

avatar van Gyzzz
Mooi hoofdmuziekje, maar het keert veel te veel terug. Ik word tegen het eind toch vrij moe van al die herhaling, of het nou iets anders verpakt is of niet.
Rode draad van de ellende werkt enkel in de film, omdat ik daar toch echt beeld bij nodig heb.
3*, en ik snap niet helemaal dat deze zo hoog scoort, er zijn toch wel echt een stuk betere scores vind ik.