Pendulum - Hold Your Colour (2005)

Australiƫ
Dance
Label: Breakbeat Kaos

1. Prelude (0:52)
  2. Slam (5:45)
  3. Plasticworld (6:22)

met Fats en TC

4. Fasten Your Seatbelt (6:38)

met The Freestylers

5. Through the Loop (6:14)
  6. Sounds of Life (5:22)

met Jasmine Yee

7. Girl in the Fire (4:53)
  8. Tarantula (5:31)

met DJ Fresh, Spyda en Tenor Fly

9. Out Here (6:07)
  10. Hold Your Colour (5:28)
  11. The Terminal (5:43)
  12. Streamline (5:23)
  13. Another Planet (7:38)
  14. Still Grey (7:52)
  15. Blood Sugar * (5:17)
  16. Axle Grinder * (4:09)
totale tijdsduur: 1:19:48 (1:29:14)
avatar van hectometersnor
Heb deze groep 2 weken geleden op Lowlands live gezien en dat was een geweldig optreden, staat in mijn top drie naast Blood red Shoes en the Hives. Ik kende voorheen enkel "Trough the Loop" en dat nummer vond ik geweldig, bouwde goed op en gaat daarna helemaal los.

Na Lowlands beide albums gedownload en na Silico vind ik deze het minst teleurstellend. Eigenlijk vind ik alleen Through the Loop echt heel goed maar de rest is minder of constant hetzelfde gedreun. Live zijn ze zeer zeker het bekijken waard omdat ze er echt voor zorgen dat je los gaat. Maar op het album zelf ben ik het vrij snel zat allemaal.

2.5 ster

Zelf heb ik naar aanleiding van het optreden op Lowlands mijn stem maar verhoogd. Wat was dat geniaal! Met name Slam en Fasten Your Seatbelt!

avatar van Baardvis
Het gaat om dit album, niet om pendulum in het algemeen/live.

Ik zei erbij: Met name Slam en Fasten Your Seatbelt.... Volgens mij staan die op het album als ik mijn ogen goed heb gebruikt...

avatar van Baardvis
Louis2703 schreef:

Ik zou deze post interpreteren als: Het optreden van pendulum op lowlands was zo vet dat ik mijn stem op dit album heb verhoogd.

Tijdje terug de videoclip van Interlude/Slam gezien, hoewel ik de clip walgelijk vind is Slam zeker een dikke track.

Meteen het album gedownload, en het deed mijn verwachtingen waar. 1 uitschieter en de rest allemaal eentonig. Ik hou absoluut niet van deze muziek, hoewel na een paar keer luistern Fasten Your Seatbetls en Tarantula wel lekker klinken. Slam blijft mijn absolute favoriet, de rest vind ik troep.

avatar van Willemsb
Groot verschil in meningen over deze cd hier! Ik vind dat Pendulum met dit schijfje een ontiegelijk vet muziekwerk afgeleverd heeft. Ik luister deze cd heel vaak, vooral in de wintermaanden en sowieso altijd als ik stoned ben. Wat een heerlijke shit zeg.

Werkelijk alle nummers op deze cd zijn vet, behalve: de intro (tja..), Slam (wat een ontiegelijk schijtnummer vind ik dit, skip ik standaard) en Tarantula (die gozer blijft maar doorblerren, echt lelijk).

Voor de rest: fantastische plaat met mega-uitschieters als Streamline, Another Planet en Still Grey.

avatar van FunkStarr
Willemsb schreef:

Meningen verschillen inderdaad ik vind Slam en Tarantula de enige echt goede tracks op dit album.
Vind de stem in Tarantula wel irritant trouwens, dus dat ben ik wel met je eens.
Maar wat vooral een vorm van irritatie is, en niet alleen op dit album maar met drum&bass in het algemeen is die constante dezelfde beats boom tik boom boom tik de godganse tijd.
Dat is me echt m'n neus uit gaan hangen, maar ik vind dat Pendulum zeker wel tot de betere drum&bass gerekend mag worden.

avatar van Lexicon Devil
En ik begrijp weer niet waarom niet iedereen Through the loop niet HET nummer vind hehe

avatar van Devoo
Geen verkeerd album, maar qua Drum & Bass is dit gewoon een beetje te standaard en te gewoontjes. Er zijn veel toffere Drum & Bass acts.

avatar van Opschuiven
tarantula is standaard doorbeuken. maar wie zegt dat dat slecht is?

avatar van James Douglas
Helemaal niets mis, op zijn tijd. Tarantula mag iedere stapavond van mij langskomen.

avatar van YoG
YoG
Gedurfde plaat dit (ik neem aan dat zij de eerste zijn die met dit geluid kwamen)
De meeste die DnB nog kennen uit de 90s zullen het snel linken met dat typische introverte, wat donkere geluid. Dit album pakt het anders aan, met wat meer invloeden van rave en pop.
Het heeft absoluut niet die ingetogenheid van vroeger.. dat is wat de meeste mensen irriteert !
Maar kijk daar eens overheen.. dan hoor je een verfrissend luchtige plaatje
Leuk om weer eens een ander geluid te horen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nog steeds moet wennen (aan platen zoals Join The Q van The Qemists en Pendulum). Het is nogal een aardverschuiving als je het vergelijkt met artiesten als Optical en Dieselboy.. ik ben een beetje klaar met dat strakke geluid.. misschien heb ik het te vaak gehoord?

ElsenaarMetal
ik ken maar twee nummers van dit album Tarantula en Hold your color. en die vond ik zeker wel lekker klinken. maar inderdaad zoals al wordt gezegd, het kan wat eentonig worden op den duur. Misschien dat ik hem een keer download, maar ik ga er geen dikke pot aanbesteden.

avatar van Joeri_000
VETTE HOES !!!

avatar van Darkzone
Ik heb hier thuis nog 2 sprayflessen ontvetter staan om te lezen. Kun je de hoes schoonmaken, Joeri_000

avatar van musicboy2602
Heel sterk nummer, vooral die climax van Slam is geweldig. Je kunt gewoon echt niet stil blijven zitten!

ben grote dnb fan en helemaal van pendulum nice album 5/5

avatar van vork666
Makkelijk in het gehoor liggende doch vaak slecht opgebouwde drum & bass met eentonige beats en hier en daar ook enkele erg lekkere brokjes synthesizer. Het blijft helaas allemaal ver achter bij Pendulum's briljante remix van Voodoo People van The Prodigy, maar is nog steeds goed te verteren.

avatar van andnino
Het album opent naar mijn smaak vrij matig, met een nietszeggende intro en een zeer repetitief eerste nummer.
Plastic World is minder opdringerig en blijft daardoor iets langer leuk.
Fasten Your Seatbelts is vooral live een erg leuk nummer, maar blijft op cd voor mij geen zes minuten boeien. Wederom doordat een op zich goed ritme en synth-riff gewoon te veel herhaald worden.
Through The Loop, Sounds of Life en Girl in the Fire blijven vervolgens niet eens hangen, dienen mij meer als achtergrondmuziek. Ik denk dat het door die typische Pendulum-beat komt, precies diezelfde drum & bassbeat, telkens weer. Leuk als je 'm goed vindt, maar mij bevalt 'ie toch niet echt.
Tarantula blijft wel hangen, maar een echt goed nummer vind ik 't daar niet om.
Out Here is een stuk steviger dan het voorgaande, en bevalt me ook een stuk beter. Qua ritme ook wat variatie in tegenstelling tot de rest van de cd.
Daarna weet ik niet meer wat er misgaat, maar mijn aandacht wordt massaal ergens anders heen getrokken. Gezien de enige mogelijke andere oorzaak een reader klassieke filosofie is, geef ik de schuld toch aan Pendulum. Hier vind ik écht niets aan. Another Planet kan er nog nét mee door, maar meer ook niet. Voor mijn plezier luisteren doe ik slechts Plastic World, Fasten Your Seatbelts en Out Here. En daar houdt het op.

avatar van Shinobi
Op zich wel een vermakelijk album en zeker makkelijk in het gehoor liggend. Ik vind het soms alleen wat te veel op elkaar klinken,

3,0 Sterren.

avatar van Apieknar
Blijft een lekker album. ^^ Ik hoor ook vaak nummers van deze terug op drum and bass party's. Doen het altijd goed!

avatar van wisselstroom
Inderdaad prima muziek op indie/electroparties, om je op te laden voor feestjes, of om je op een vrijdagmiddag na vieren door het werk heen te slepen.
Echter dat maakt het voor mij nog niet echt een boeiend album. Af en toe wat losse nummers van Pendulum vind ik heerlijk, maar een heel album gaat me toch wat vervelen, toch wat teveel van hetzelfde kunstje dat continu herhaald wordt i.m.o.

avatar van joeri_musicfreak

avatar van wisselstroom
joeri_musicfreak schreef:
dit is toch ook met het nummer blood sugar ?

Niet op alle versies volgens mij.

avatar van FunkStarr
joeri_musicfreak schreef:
dit is toch ook met het nummer blood sugar ?

Er is in 2007 een andere uitgave van deze cd gemaakt en dan zijn de laatste twee tracks (Another Planet en Still Grey) vervangen door Blood Sugar en Axle Grinder. Ik zou persoonlijk zeker voor de cd met Blood Sugar erop gaan. Another Planet vind ik 1 van de mindere nummers. Favorieten zijn Sounds Of Life, Tarantula, Out Here en jawel, Blood Sugar

avatar van james_cameron
Aangename drum & bass, met hier en daar wat andere toestanden. Het album is aan de (te) lange kant en kabbelt vaak maar een beetje door, maar het materiaal is degelijk genoeg voor een ruime voldoende. Doet hier en daar wel wat denken aan The Prodigy, maar meestal is de sfeer wat rustiger en meer gericht op het grote publiek. De twee bonustracks tonen de band van een wat ruigere kant.

avatar van UK-Choonz
Zeer vettige goede drum n bass. Top debuut.