7E Phalanx - Pulse (2004)

Belgiƫ / Duitsland / Verenigde Staten / Italiƫ
Electronic
Label: Entity

1. Pulse (13:57)
avatar van vork666
Ach wat, ik maak er gelijk 5* van, hebben we dat ook weer gehad. Dit is namelijk echt heel erg goed.

avatar van net overleden
Als ik het nummer download van die site duurt het meer dan 21 minuten. Iemand een idee hoe dat komt?

avatar van bennerd
Het staat op repeat?

avatar van vork666
Ik luister dit weer eens en ben nog steeds verbaasd. Hoe subtiel en effectief het (toch wel bonte) verloop van mistige pruttelelektronica naar achtereenvolgens een twijfelachtig naïef synthesizermelodietje, een spastische klik- en dreunbridge, groteske ambientwaves en uiteindelijk een knallende Liminal Space-achtige episode en een speedcoreclimax van jewelste, heerlijk Ik kan niet anders dan hier heel blij van worden.

avatar van schizodeclown
Dit is wel het beste nummer dat ik ooit gehoord heb, zo'n geweldige cyber-reis, geweldig al die gemanipuleerde geluiden, ik vraag me echt af hoe ze dat gemaakt hebben.
Je moet dit wel met android oren luisteren, maar dan heb je ook wat

avatar van kobe bryant fan
Jammer dat deze plaat maar één song telt, wel één geweldige song.
3.5*

avatar van Nakur
Ik heb pas één luisterbeurt achter de kiezen en en dat klonk niet verkeerd. vanavond maar eens op de thuis-installatie afspelen ipv in de trein.

avatar van Joeri_000
Na 13.57 wil je meer en helemaal los en dan eindigt ie al ....

avatar van kobe bryant fan
Heerlijke trip, die je kennis laat maken met heel wat subgenre's van Electronic.
Alle genre's komen lang genoeg aan bod, en samen vormen de delen één mooi geheel met een schitterende climax die vervalt in vette Breakcore van Xanopticon.
Wanneer de laatste tonen wegvallen heb je gelijk zin om hem nog eens te draaien, want dat is dan ook het enige minpunt van deze plaat: hij is veel te kort.
Amper 15 minuten bevat deze EP en maar 1 nummer.
Na zo'n heerlijke cyberreis als Pulse meegemaakt te hebben, verlang je toch eigenlijk naar wat meer werk van deze sterke producers.

avatar van Joren999
Ik had dit op 2,5 staan, het gaat nu naar 3,5. Toch wel erg goed, vooral de laatste helft. De eerste helft vind ik net wat te minimal.

avatar van vork666
VInd ik juist de charme van de plaat. Van wazige, minimale IDM naar snoeiharde speedcore in 14 minuten.

avatar van Joren999
Ik begin het ook steeds meer te waarderen hoor

avatar van kobe bryant fan
Hup met een punt omhoog. Gewoon een dikke, vette 5* waard.
Zoals vork666 al zei geweldig hoe deze 7 heren van schitterende IDM met veel aandacht voor melodie overgaan naar snoeiharde Breakcore waar Xanopticon een allesverwoestende storm van breaks op je los laat.

avatar van (Blacksad)
Mijn oren ontploffen bijna bij het beluisteren van dit. Echt een verschroeiende 14 minuten. Nog maar weinig heb ik iets van dit kaliber beluistert. Het klinkt allemaal geweldig, jammer dat het maar 14 minuten duurt. Deze gaat wel nog is op de repeat denk ik!
Ik moet wel zien dat ik nog leef als ik het nog een paar keer beluister...

Misterfool
Lukas schreef:
I Echt genieten kan ik er dan ook niet van, hoewel ik soms wel een het idee krijg van 'Tjee, dat zit toch verdomd goed in elkaar'.
Dit vat voor mijn luisterervaring wel een beetje samen. Ben blij dat ik het eens beluisterd heb, maar klaarblijkelijk is dit soort ratel en knarselektronica niet geheel mijn ding. . Desondanks toch een kleine voldoende: ik waardeer het vakmanschap wel.

Misterfool
Dit doet me toch een stuk meer dan ik een jaar geleden had gedacht. Ik verhoog een halfje!