Ghost - Infestissumam (2013)

Zweden
Label: Loma Vista

1. Infestissumam (1:42)
  2. Per Aspera Ad Inferi (4:09)
  3. Secular Haze (5:08)
  4. Jigolo Har Megiddo (3:59)
  5. Ghuleh / Zombie Queen (7:29)
  6. Year Zero (5:51)
  7. Idolatrine (4:24)
  8. Body and Blood (3:43)
  9. Depth of Satan's Eyes (5:26)
  10. Monstrance Clock (5:53)
  11. La Mantra Mori * (5:14)
  12. I'm a Marionette * (4:52)
  13. Waiting for the Night * (5:36)
  14. If You Have Ghosts * (3:34)
  15. Crucified * (5:13)
  16. Secular Haze [Live] * (5:27)
avatar van ofzo
dit plaatje laat zich goed luisteren.
Soms iets té poppy zoals Idolatrine maar wel een gevarieerd album en dus allesbehalve saai.
Favo ? Zombie Queen.

avatar van Kronos
De nieuwe EP If You Have Ghost (met covers) zal nog meer poppy zijn vermoed ik.

avatar van berrege
Album van deze jongens gedownload omdat ze binnen een paar weken op Graspop te bewonderen zijn. Niet slecht, had het wat zwaarder verwacht, maar het luistert lekker weg en heeft hier en daar wat progressieve kantjes

avatar van james_cameron
Minder pakkend en aanstekelijk dan het debuut, met overwegend wat langere, meer complexe songs. De aanpak blijft effectief; knap hoe de band tegelijkertijd poppy en sinister weet te klinken. Een track als het lange Ghuleh/ Zombie Queen is ijstersterk, maar jammergenoeg halen niet alle songs dat niveau. Blijft een interessante band, maar men kan beter, vermoed ik.

Ik vind dit album net een tandje beter dan hun debuut. Dat had magnifieke songs als "Stand By Him", "Con Clavi Con Dio" en "Ritual", maar hier gaan ze een stapje verder. Langere nummers ook - dat bevalt me wel. "Secular Haze" bijvoorbeeld, geweldige track. "Per Aspera Ad Inferi", "Year Zero", "Monstrance Clock", "Ghuleh / Zombie Queen" en "Jigolo Har Megiddo" is toch een mooi rijtje tracks van dit album. Ze zetten een sfeertje neer dat me erg bevalt. Mooie samenzang ook. Benieuwd naar de opvolger (en Paus Emeritus III?).

avatar van exmersion
Een geweldige opvolger van hun debut album. Ook dit is een album die ik van begin tot eind kan luisteren zonder nummers te skippen. Het enige wat ik jammer vind is dat het geluid wat minder is. Loudness war noemen ze dat toch? Wat Metallica met Death Magnetic heeft gedaan. Verder echt een super plaat. Ben heel benieuwd naar de nieuwe die hopelijk volgend jaar uit komt.

Wat is dit toch een catchy bandje zeg. Toen dit album begon, de eerste keer, was ik onmiddellijk nieuwsgierig naar het vervolg. Hun voorganger vond ik al best leuk, maar dit album luisterde nog beter weg. De nummers zijn ietsje complexer, maar nog altijd luchtig genoeg om de aandacht er goed bij te houden.
Wat me vooral aantrekt aan deze band is hun nieuwsgierigheid die ze opwekken. Eerst en vooral omdat hun identiteit min of meer geheim is, ook hun geheimzinnig geluid dat ze in hun songs verwerken zoals het begin van 'Ghuleh/Zombie Queen'. De plaat, of misschien wel de band, geeft me het gevoel dat ze subtiel meer duistere zaken aan het licht proberen te brengen dan zo wat de gemiddelde Satanische black metal band kan doen. En inderdaad, kwaadaardig komen ze dan ook weer niet over, maar toch.

Uitschieters van dit album vind ik toch wel, zoals velen hier blijkbaar, het hierboven reeds vermelde 'Ghuleh/Zombie Queen' en zijn opvolger 'Year Zero'. Oh wat is 'Year Zero' zo heerlijk catchy en geniaal anderzijds. De drama die wordt opgevoerd met ieder refrein, in tegenstelling tot de 'in toom gehouden' strofes, heerlijk.

Hierboven vermeldde ik dat dit album beter weg luisterde dan hun voorganger, maar voor mij zouden beide albums toch even hoog scoren. Dit omwille dat ik vind dat ieder album gewoon scoort op hun eigen typische kenmerken.
Nog even vermelden dat dit album nog beter klinkt op vinyl, daarom zou ik dit album zeker aanraden voor de vinylliefhebbers.

avatar van Edwynn
Op teruggekomen. Paar keer in de auto gehad deze week en eindelijk de vibe te pakken gekregen. Punt erbij.

avatar van frolunda
1,5
Slappe hap die ik nauwelijks serieus kan nemen.Jigolo Har Megiddo en Year Zero vind ik nog wel aardig maar de rest is veel te soft en poppy voor mij.Doe mij dan maar een band als Samhain daar zit tenminste echte dreiging in de sound.............Aangezien ik bijna de enige ben die er zo over denkt ga ik me toch ook aan hun nieuwste album wagen,misschien dat het kwartje dan toch nog enigszins valt,maar ik betwijfel het.

avatar van Bert Wasbeer
Verwarrend bandje: oogt als Marilyn Mansonadepten maar klinken als radiovriendelijke net niet powerrockers. Productie is behoorlijk '70s maar waarom? Is dit allemaal expres?? Worden zowel popliefhebbers als rock/metaladepten hier bewust in de maling genomen en mis ik de grap? Of is dit gewoon ontzettend matig en is de kleding het enige waarop de act is gestoeld?

avatar van Lau1986
Een heerlijk album van deze band. Prima nummers, prima zang en ik blijf van het begin tot het eind genieten.