Eurythmics - Ultimate Collection (2005)

Label: Arista

1. I've Got a Life (4:07)
  2. Love Is a Stranger (3:44)
  3. Sweet Dreams (Are Made of This) (3:37)
  4. Who's That Girl? (3:47)
  5. Right by Your Side (3:50)
  6. Here Comes the Rain Again (4:51)
  7. Would I Lie to You? (4:26)
  8. There Must Be an Angel (Playing with My Heart) (4:42)
  9. Sisters Are Doin' It for Themselves (4:56)

met Aretha Franklin

10. It's Alright (Baby's Coming Back) (3:48)
  11. When Tomorrow Comes (4:17)
  12. Thorn in My Side (4:15)
  13. The Miracle of Love (4:35)
  14. Missionary Man (3:48)
  15. You Have Placed a Chill in My Heart (3:53)
  16. I Need a Man (4:24)
  17. I Saved the World Today (4:28)
  18. 17 Again (4:22)
  19. Was It Just Another Love Affair? (3:52)
  20. The King and Queen of America * (4:21)
totale tijdsduur: 1:19:42 (1:24:03)
Wat is dat toch om telkens nieuwe verzamelaars uit te brengen, terwijl er al goede bestaande zijn?

Neem nu deze collection: leg die eens naast Greatest Hits en kijk wat opvalt:
Daar staat Sexcrime (1984) op, hier niet. Don't Ask Me Why staat daar ook bij, hier niet. Angel idem. Daar staat tegenover dat dit album I Saved the World Today, 17 Again en Was It Just Another Love Affair? heeft.
Weegt dit nu echt tegen elkaar op? Voor mij niet in elk geval.
Dus wat doe je dan in zo'n geval: verder links laten liggen die hap

avatar van andré
En mijn favoriete Eurythmics-nummer ontbreekt ook weer eens: Never Gonna Cry Again. Dat was volgens mij hun eerste single.

avatar van sq
sq
Ja, en ook een van de mooiste toch nog steeds.

I Saved the World Today is een van mijn stiekeme favorieten, misschien omdat het zo kinderlijk klinkt en heerlijk meezingt. Was het geen bond-liedje trouwens? (de tekst had niet treffender kunnen zijn)

avatar van FunkStar
The Eurythmics blijven tijdloze muziek maken, er staan zelfs twee nieuwe nummers op deze verzamelaar en die zijn ook weer weergaloos en gewoon mooi.
Alle betere nummers staan erop. Eén ding wordt direct duidelijk: ze waren hun tijd ver vooruit.
Alleen mis ik de allereerste single, Never Gonna Cry Again uit 1981.

avatar van musicfriek
FunkStar schreef:
Eén ding wordt direct duidelijk: ze waren hun tijd ver vooruit.

Dit zeg je dus heel vaak bij diverse artiesten en albums. Hoe kom je daarbij??? Waarom waren zij hun tijd ver vooruit?? Ik vind de nummers juist ontzettend gedateerd klinken.

avatar van FunkStar
Nou, in de jaren 80 waren ze verder dan andere artiesten.

Dr.Greenthump

avatar van Stapler
Dr.Greenthump schreef:
Steve Buscemi maakt nu ook al muziek

Aww.. Now I get it hahahah:)

EVANSHEWSON
Ik had al die eerdere verzamelaar en deze is dus wat overbodig, want voor ocharme één of twee nieuwe nummers... pffft.

En waarom staat nooit Beethoven (I Like to Listen to), wat een ontzettend leuke single was op hun verzamelaars, die mis ik altijd.

Ach, Annie & David hebben hun plaatsje zeker verdiend in de analen van de popgeschiedenis.

Deze verzamelaar is uitgebracht omdat alle 8 hun studio albums digitaal zijn remastered. Daarbij brengen ze ook een geremasterde greatest hits, oftewel ultimate collection uit. Vandaar dat 1984 (sexcrime) er niet op staat Aero: dat is van een soundtrack.

avatar van kaztor
Dr.Greenthump schreef:
Steve Buscemi maakt nu ook al muziek

Precies het eerste dat door m'n hoofd schoot!

Een cover van Little Green Bag zou niet misstaan op deze collectie als ik deze hoes zie.

Nieuwe nummers, tsja, wat moet je ermee... Ik had toch liever die paar missende singles erop gezien, zoals Don't Ask Me Why, Never Gonna Cry Again, Beethoven of Revival. Persoonlijk mis ik Sexcrime niet, daar ik het een vreselijk nummer vind, maar toch hoort het erbij. Misschien hadden ze van dat album Julia kunnen selecteren, wat geloof ik ook een single was.

sisury
FunkStar schreef:
The Eurythmics...
het is Eurythmics, niet THE Eurythmics

Father McKenzie
Zjuust; het is ook niet The Slade, maar Slade, of nog erger; NITS en zeker, absoluut niet THE NITS, want daar krijgt Henk Hofstede stenen kloten van, en gelijk heeft ie!

Voor de rest zelfde opmerking als kaztor; onvolledig, er kon nog wat méér lekkers op, waren ze maar voor een stevige dubbelaar gegaan hier!

Father McKenzie
Never Gonna Cry Again werd nogmaals door de samenstellertjes van dienst schandelijk over het hoofd gezien, alsook Beethoven (I Love To Listen To), ach verzamelaars van mijn kl*ten!

Dit is lang geen ULTIMATE, de band heeft voldoende sterk materiaal om gewoon een puike dubbelaar uit te geven, neh!

aERodynamIC schreef:

Neem nu deze collection: leg die eens naast Greatest Hits en kijk wat opvalt:
Weegt dit nu echt tegen elkaar op? Voor mij niet in elk geval.
Dus wat doe je dan in zo'n geval: verder links laten liggen die hap

Inderdaad dat is de nagel op de kop,als men dan toch een nieuwe verzamelaar uitbrengt laat hem dan te minste beter en completer zijn.
Waar zijn de toppers als 'never gonna cry again','this is the house','julia','beethoven'?Of 'shame','revival' en 'king & queen of America'?En één van mijn favorieten 'sexcrime (1984)???

Neen dan hou ik het verlopig bij de 'greatest hits' uit '91 vooral met 'sweet dreams' in de 4:50 versie.

avatar van reptile71
Father McKenzie schreef:
Als je op al je platen The Nits zet dan heet je The Nits, punt uit. Dan heeft Henk Hofstede zeker en vast stenen kloten. Ik heb overigens een Spaanse uitvoering van Meddle waarop staat The Pink Floyd.

Het is schandalig dat op Eurythmics verzamelaars het debuutalbum In the Garden volledig wordt genegeerd.

avatar van Arrie
Vanaf het album Giant Normal Dwarf noemen ze zichzelf Nits en zo staat het ook op de hoezen vanaf Giant Normal Dwarf.

avatar van reptile71
Ja is ook zo, maar alle eerste albums staat toch echt The Nits op. Moet je niet zeuren als je zo genoemd wordt, lijkt me.

avatar van dazzler
Strafpunt voor het ontbreken van Sexcrime (1984).

Begrijpelijk omdat het soundtrack album bij Virgin verscheen ipv RCA (Artista).
Maar op de vorige Greatest Hits stond ie wel. Toch een kwestie van onderhandelen.
Deze heeft dan wel de 7" (en album) versie van Sweet Dreams. De vorige had een remix.

Inderdaad jammer dat het eerste album genegeerd wordt.
Never Gonna Cry Again is best wel catchy genoeg om hier niet op te misstaan.

En zo is het altijd wat met verzamelaars waar niet met voldoende zorg aan gewerkt wordt.

avatar van musician
Per ongeluk of expres?

Want dat is het verhaal vaak: twee of drie nummers van een vorige verzamelaar er af, twee of drie andere er bij en klaar, een nieuwe verzamelaar.

Er bestaat ook nog iets als smaakvol samenstellen in plaats van het droog ophoesten van hits in chronologische volgorde.

In die zin vind ik vind ik het wel een redelijk goed samengesteld album. Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel erg dol op de oude Eurythmics (liever het album Peace) en op zich ben ik daarom blij met de aanwezigheid van wat nieuwere tracks.

In de discussie Julia of Sexcrime (beiden van "1984" en niet aanwezig op deze verzamelaar) kies ik ook voor Julia. Had prima rond het midden van het album kunnen worden toegevoegd, in plaats dan van het duet met Aretha Franklin.

avatar van goldendream
Geen enkel nummer van hun debuut en van 'We Too Are One'. Dat zijn toch wel serieuze blunders.

avatar van LucM
Sexcrime vind ik hun zwakste single maar in een Greatest Hits kan dat nummer niet ontbreken. Er zou een dubbelaar moeten verschijnen met al hun singles en de betere albumtracks (misschien iets voor Rhino), Eurythmics was beslist één van de betere hitleveranciers in de jaren '80 en hun hits klinken (itt. vele tijdsgenoten) niet gedateerd.

avatar van dazzler
Het ontbreken van Sexcrime heeft ongetwijfeld met de labels te maken.
Single en score verschenen bij Virgin. Eurythmics zat onder contract bij RCA (nu Sony).

Deze verzamelaar was ook gelinkt aan de heruitgaven van de albums met bonustracks in 2005.
En daar zat de filmmuziek van 1984 niet tussen.